2012-06-25, 16:42
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodhiWanKenobi
Inte alls. Det är i högsta grad aktuellt att ta hänsyn till hur det ser ut i världen idag för att kunna överleva och skapa ett meningsfullt liv - oavsett hudfärg. Nu överdriver du ganska rejält när du påstår att allt tillverkades i vita länder förut (öh, Asien osv... ) men visst, låt oss hitta på att det var så. Du vill alltså ta oss tillbaka några hundra år i utvecklingen. Vi ska återuppfinna (eller sno) det som redan är uppfunnet, klippa banden med resten av världen och bli självförsörjande. Större delen av det svenska folket hade nog inte stått ut med att ha det så fattigt i något hundratal år, men lycka till grabben. Alternativt vill du fortsätta leva av det som andra skapar, dvs du är en parasit.

Vidare så kallar du alltså de som står bakom allt vad du använder dagligen och inte hade klarat dig utan för "skräpmänniskor"? Okej, där känner jag helt klart att jag är färdig med dig, men fan vad jag hade garvat av att se dig växa upp i något annat land än Sverige med den hockeyhjärnan

Vet inte om man ska tro på att du är vit, om du är det måste du ha en förkrympt hjärna !

Bara för att vi KÖPER saker av asiater osv.. så behöver vi inte ta hit dom eller hur?

Om en afrikans negroid uppfinner en sak som vi alla vill köpa, betyder det då att vi måste ta hit halva afrika eller kan vi bara importera produkterna?

Du argumenterar som en khat tuggande negroid, du tycker säkert du kommer med träffsäkra argument men du skrämmer folk, folk vill inte tro att det finns så korkade idioter ute i samhället.
Citera
2012-06-25, 16:56
Medlem
TS Seriöst sök hjälp.

Det går inte leva i Sverige genom att undvika sådana som bor här.

Det man kan göra är att se till att inte släppa inte mer invandrare.

Slänga ut sådana som begår brott.

Integrera dom bättre genom att våga sätta krav.

Något mer kan vi inte göra.

Tyvärr har vi en mörk framtid att se fram emot.

Innebördeskrig om max 30år ett nytt jugoslavien tyvärr tack vara PK folket.
Citera
2012-06-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
TS Seriöst sök hjälp.

Det går inte leva i Sverige genom att undvika sådana som bor här.

Det man kan göra är att se till att inte släppa inte mer invandrare.

Slänga ut sådana som begår brott.

Integrera dom bättre genom att våga sätta krav.

Något mer kan vi inte göra.

Tyvärr har vi en mörk framtid att se fram emot.

Innebördeskrig om max 30år ett nytt jugoslavien tyvärr tack vara PK folket.

Ts behöver inte söka hjälp din dumme fan, han är ju vettigare än en stor klase sinnessjuka individer som skriver sina PK-floskler konstant.
Citera
2012-06-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Det hör hit eftersom du,med din uppmjukade värdelösa ologiska knarkhjärna, frågade vad TS "bidragit" med och alltså implicit jämförde honom med den färgade hjärtkirurgen. Vem har någon anledning att bry sig om vad DU tror är hyckleri enligt din förvirrade standard? Jag kan tanka diesel och dricka kaffe utan att låta en arab flytta in i mitt sovrum. Om någon smartare än du försökte med samma barnsliga argument, vilket förstås händer de flesta i högstadiet, så hade jag kunnat argumentera med den personen.

Fast inte med dig för du är för värdelös.

"skapade av andra hudfärger" "en patetiskt" "win-win?" - för helvete, du kan inte ens skriva begripligt. Logga ut och nyktra till.

edit: OK såg att du la till lite skryt

Den "globala välfärden"

Grattis du har jobbat för att Bengt Westerberg ska kunna äta dyrare. Din värdelösa idiotfitta.

Jag ber om ursäkt att jag tummade på grammatiken i denna tråd där TS har skrivit en guide på perfekt svenska
Hur som helst är jag färdig med dig också. Du har inte ens något argument att komma med ifråga om vad du har bidragit med. Allt du verkar kunna komma med är "idiotfitta" - kom du på det alldeles själv?

Jag skryter gärna om det arbete jag har lagt ner för bland annat hemlösa i Sverige, Röda Korset och industriutveckling i ett fattigt land i Asien. Det är jag jävligt stolt över. Att råka födas med en hudfärg och tro att man är något för det, det ger jag verkligen inte mycket för.

Men fortsätt gärna raljera här, det enda ställe där folk, om än bara ett fåtal, har nåt intresse av vad du och TS har att säga. Du är mycket väl medveten om att om du hade rört dig i något annat offentligt sammanhang med dina kommentarer så hade du blivit omhändertagen av polis. Det kanske mest ironiska med detta är att större delen av Sveriges befolkning hade ansett att ett sådant omhändertagande hade varit helt i sin rätt, så vad gör du här egentligen? Äh, svara inte på det, jag kunde verkligen inte brytt mig mindre.
Citera
2012-06-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zooom
vilken värld lever du i? i stort sett alla uppfinningar är uppfunna av vita personer.

Skolka inte från historielektionerna, zoom, det blir så fel då...
Citera
2012-06-25, 18:10
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt att jag tummade på grammatiken i denna tråd där TS har skrivit en guide på perfekt svenska
Det är inte grammatiken, min stackars hjärndöde vän, det är logiken -den totala bristen på, alltså. Du skriver nonsens typ "win-win?" och det enda man får ut av det är att du är någon sorts nolla som tror sig vara smart. Ta en titt på dina egna inlägg (mina fetningar):

Citat:
allt från elektricitet till avlopp, cyklar och kaffekokare, är uppfunnet, konstruerat och byggt av folk från andra kulturer
Citat:
Det här blir dock mitt sista inlägg till dig, eftersom du helt enkelt är för korkad för att ödsla energi på.
[...]
Daniel Williams, svart, genomförde den första lyckade öppna hjärtoperationen. Får väl hoppas att du aldrig behöver det.

Mest intressantast i den här diskussion är dock vad fan DU har bidragit med som gör att du tror dig stå över människor med en annan hudfärg än vit? Nå? Vad gör dig så speciell, VonEssen? Vad har du bidragit med, annat än en ytterst förvirrad "guide för vita" som ingen över IQ 50 kan ta på allvar och en massa dravel och påhopp på andra människor med annan hudfärg bakom ett anonymt alias på ett nätforum?
Patetiskt i kvadrat...
Citat:
Bättre eller sämre hör inte hit.

Själv har jag bl .a. [...]
Vad har du gjort?
Citat:
Du har inte ens något argument att komma med ifråga om vad du har bidragit med.
Citera
2012-06-25, 18:16
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Jag skryter gärna om det arbete jag har lagt ner för bland annat hemlösa i Sverige, Röda Korset och industriutveckling i ett fattigt land i Asien. Det är jag jävligt stolt över. Att råka födas med en hudfärg och tro att man är något för det, det ger jag verkligen inte mycket för.

Men fortsätt gärna raljera här, det enda ställe där folk, om än bara ett fåtal, har nåt intresse av vad du och TS har att säga. Du är mycket väl medveten om att om du hade rört dig i något annat offentligt sammanhang med dina kommentarer så hade du blivit omhändertagen av polis. Det kanske mest ironiska med detta är att större delen av Sveriges befolkning hade ansett att ett sådant omhändertagande hade varit helt i sin rätt, så vad gör du här egentligen? Äh, svara inte på det, jag kunde verkligen inte brytt mig mindre.
Du tror väl inte att jag framför sunda och vettiga åsikter i något sammanhang där staten kan få tillfälle att lagföra mig för det, eller du kanske tror att det är kommentarerna om hur ologisk du är som skulle vara förbjudna

Du är stolt över att ha dragit in pengar till Johan af Donner. Jag är stolt över att inte ha gjort det. Vi gillar olika, helt enkelt.
Citera
2012-06-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Nu förstår jag inte vad du yrar om? Det är vita som uppfunnit allt det du säger?!? är du en neger? ingen annan kan väl vara så jävla korkad?

Sen uppfann ingen elektriciteten utan man upptäckte den!

En Europe hittade den form av elektricitet vi har här i Europa idag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

En amerikan hittade deras form de har idag:
Benjamin Franklin

Alexander Graham Bell uppfann telefonen

Jag vet inte varför jag svarar på dina sinnesvaga neger inlägg, då de är som tagna ur en sagobok, om du tror att du ska provocera mig med din okunskap så har du fel, jag förväntar mig inget annat av en negroid skithög

Och till vilken etnicitet/ras tillhör då romarna, och folket i det romerska inperiet? (du vet, avlopp, centralvärme, golvvärme, bastu, hur man bygget en villa, osv.)
Utan de latinska bokstäverna (som från början kom från öst), samt algebran så kan du inte uppfinna någon avancerad teknologi över huvudtaget.
Citera
2012-06-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Du tror väl inte att jag framför sunda och vettiga åsikter i något sammanhang där staten kan få tillfälle att lagföra mig för det, eller du kanske tror att det är kommentarerna om hur ologisk du är som skulle vara förbjudna

Du är stolt över att ha dragit in pengar till Johan af Donner. Jag är stolt över att inte ha gjort det. Vi gillar olika, helt enkelt.

Donner? Seriöst, var det det enda du hade att komma med? Du har inte den blekaste aning om vad jag gjorde för Röda Korset eller när. Men visst, leta du halmstrån. De människor som jag arbetade med där gjorde mer för svenskar än vad du ens kan föreställa dig. Helvita svenskar

Att rasism inte är vettigt lärde man sig redan under andra världskriget. Det finns en rejält prövad anledning till att du måste smussla med dina åsikter och att du förmodligen alltid kommer att behöva göra det. Jag är dock inte helt överens med att du måste göra det, yttrandefriheten är viktig och den politiska korrektheten går ofta för långt i det här landet. Men om du är ute efter att göra andra människor illa bara över att de inte har samma hudfärg som du, vilket lyser igenom ganska starkt i det som TS och även du skriver, då har du inte mitt stöd överhuvudtaget att yttra det offentligt. Inte för att jag tror att du bryr dig, men...

Jag hade en lång diskussion här med en rasse för några år sedan, en hyfsat skärpt snubbe som till skillnad från de flesta andra rassar här inte verkade lida av Tourettes. Det var givande. Pajkastningen som vi (även jag) har ägnat oss åt här ger jag dock inget för så jag lämnar det.
Citera
2012-06-25, 20:10
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Donner? Seriöst, var det det enda du hade att komma med?
Nej även Westerberg som sagt, plus Christina Magnusson och dig själv -hur otroligt efterbliven du är.
Du är så uppblåst att du inte ens fattar varför ditt prat om dig själv är irrelevant. Jag bryr mig inte vad du gjort för att hjälpa Bengt Westerberg att dra in 800kkr/år, det är en tom gest vad mig anbelangar. Poängen är att jag bryr mig inte om att skryta tillbaka inför dig. Jag skriver inte under på dina värderingar och behöver inte motivera min närvaro i din "globala by". Du är en idiot och varför bry sig om att imponera på en idiot?

Den som läser dina inlägg tänker inte "Åh så sant, jag är ju inte bättre än den amerikanske hjärtkirurgen så vad rätt har jag att vilja leva i en miljö där mina barn inte blir misshandlade?" - han tänker förmodligen att en enskild svart amerikans prestationer (för att inte nämna det oundvikliga inflytandet av vita gener+miljö som möjliggjort hans framgångar) är fullkomligt irrelevanta för om medel-Svenssons livskvalité förbättras av en massa araber o afrikaner, och han tänker att när dina -BodhiWanKenobis- argument är så genomskinliga och svaga har han förmodligen ingen anledning att ompröva sin helt naturliga inställning att vilja leva i en normal miljö. Du kan ju inte hålla en röd tråd genom två meningar utan att säga emot dig själv för fan:
Citat:
Bättre eller sämre hör inte hit. [...]
Själv har jag [...]
Vad har du gjort?

Citat:
Att rasism inte är vettigt lärde man sig redan under andra världskriget. Det finns en rejält prövad anledning till att du måste smussla med dina åsikter
Ja den enda anledningen är just vilka som vann andra världskriget. De ägnar sig själva ganska öppet åt etnocentrism och rastänkande i kraft av att höra till den vinnande sidan, och den förlorande sidan får acceptera att ganska självklara och naturliga idéer blir tabu - men vi behöver inte vara så enfaldiga att vi gör som du och verkligen tror på det.
Senast redigerad av gentleman 2012-06-25 kl. 20:13.
Citera
2012-06-25, 21:51
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Och till vilken etnicitet/ras tillhör då romarna, och folket i det romerska inperiet? (du vet, avlopp, centralvärme, golvvärme, bastu, hur man bygget en villa, osv.)
Utan de latinska bokstäverna (som från början kom från öst), samt algebran så kan du inte uppfinna någon avancerad teknologi över huvudtaget.

Dom var ju vita européer... Ingen vet var algebran ursprungligen kom från, mycket kom från de tidigare civilisationerna tex den egyptiska som var vita européer dom också. Vart vill du komma?
Citera
2012-06-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siluettboy
Ts behöver inte söka hjälp din dumme fan, han är ju vettigare än en stor klase sinnessjuka individer som skriver sina PK-floskler konstant.

Inte direkt.
Men eftersom han är din stora idol så förstår jag annars skulle du inte hålla med ett så korkat inlägg.

Inte en frisk man kan på fullaste allvar menar att man ska undvika alla som har en annan färg en sig själv.

Ni idioter får väl starta ett eget samhälle eller flytta till Ryssland,Polen eller Rumänien.
Även där så finns det andra raser så lycka till men då är ni bland likasinnad allafall.

Istället för att undvika problemet med invandringen så är det väl bättre att ta tag i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in