2013-03-30, 01:42
Medlem
Jag skulle vilja veta vad IP anser är meningen med de verser i koranen som bara består av ett antal bokstäver. Ex. 2.1 som bara säger A L M. Om det nu inte diskuterats tidgare i tråden, har försökt läsa hela men den är så införnaliskt lång att jag kan ha missat något.
Citera
2013-03-30, 01:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejvetuvad
Visste DU, att det är fult att ljuga? Min uppfattning är att alla som inte är djupt religiösa tror på evolutionen eftersom den är rimlig och logisk. I Sverige och de flesta andra I-länder i världen lär man sig dessutom om evolutionen i skolan.

EDIT:

Du har inget att komma med, då plockar du fram det sämsta personangrepp jag sett på ett tag. Trovärdigheten i botten om den inte var det sen innan...

osäkerheten är mycket utbrett även i i-länderna, väldigt få tror på evolutionen.
Citera
2013-03-30, 01:47
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Så vad har ett personangrepp med saken att göra?

haha, personangrepp? Kolla bara några sidor bakåt i denna tråd eller redan från start så kryllar det av personangrepp från ateisternas sida. Jag har gett upp hoppet om denna tråd, det har jag gjort kort efter jag deltog i den och förstod hur arroganta ateisterna egentligen är.
Citera
2013-03-30, 01:48
Medlem
Islampeaces avatar
Många frågor riktas till mig och jag hinner inte ens se vissa. Det börjar spåra ur totalt.
Citera
2013-03-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Tro mig det är jätte vanligt att man inte tror på evolution. Visste DU att de som tror på evolution utgör en obetydlig skara?
IP jag tror inte att du kommer att läsa eller ta till dig det här. Men kanske någon annan läser det och förstår. Project Steve: http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Steve.
För övrigt är det här som Bogomil skulle säga ett argument ad populum.
Senast redigerad av Fimbultul 2013-03-30 kl. 01:51. Anledning: stavfel
Citera
2013-03-30, 01:52
Medlem
Citat:
haha, personangrepp? Kolla bara några sidor bakåt i denna tråd eller redan från start så kryllar det av personangrepp från ateisternas sida. Jag har gett upp hoppet om denna tråd, det har jag gjort kort efter jag deltog i den och förstod hur arroganta ateisterna egentligen är.

Vad fan förväntar du dig när du väljer att besvara frågor om evolutionsteori och liknande med "det är guds vilja, allt han gör har ett syfte". Vilket jävla icke-svar. Du, tillsammans med resten av ditt äckliga folk, är som barn som inte klarar av att se längre än näsan räcker. Att låta lite bläck på papper styra över ens liv är vansinne så till den milda grad att jag med rak rygg kallar alla muslimer - och andra bokstavstroende med, för den delen - för meningslösa idioter som tar upp plats och förbrukar syre. Lyckligtvis är det färre kristna som ser på Bibeln som meningen med livet, så om vi avrättat alla dessa fanatiskt troende så skulle majoriteten bestå av kamelridande halvapor, och det är ju ingen reell förlust.

Citera
2013-03-30, 02:07
Medlem
Citat:
Gud sade: "Ned, alla, härifrån! Fiender skall ni vara inbördes. På jorden skall ni under en tid ha er boning och er nödtorftiga försörjning." Och Han sade: "Där skall ni leva och där skall ni dö och ur denna jord skall ni kallas att stiga fram på nytt."

Här ska vi leva och här ska vi dö och här ska vi återuppveckas från de döda. Jorden är människans temporära hemvist.
Om det här stå i koranen så har du precis motbevisat den boken, människor har dött i rymden.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiki
crew of Soyuz 11 were killed after undocking from space station Salyut 1 after a three-week stay. A cabin vent valve accidentally opened at service module separation. The recovery team found the crew dead. Technically these are the only fatalities in space (above 100 km) so far.

Länk http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_spaceflight-related_accidents_and_incidents
Citera
2013-03-30, 02:08
Medlem
koffskis avatar
Svara nu, hur står det till med dessa jättar:

Citat:
va? haha har jag påstått nåt sånt? Är det fråga olle eller vadå? håll dig till ämnet.

Dina egna ord:

Citat:
Inte på något sätt. Först och främst står inte dessa saker i koranen. Jag sa att ni skulle hitta saker som står i koranen som strider mot förståndet.

Nu till din fråga. Man har faktiskt hittat jätte människor. Och allt detta som du kopierat från en muslimisk sida tror jag på om de är skriven av en rätttrogen muslim.

Skoj.
Citera
2013-03-30, 02:11
Medlem
Truthinesss avatar
Citat:
Om du har nåt mer än bara gissningar och lösa antaganden så lägg fram dessa, men om det bara handlar om gissningar så kan jag också slå till med en gissning, jag tror att mänskligheten försvinner ljusår före 6-7000 år till.

"Ingenjör" IP slår till igen. Måste bara fråga, hur många decimeter tillbringade du i skolbänken egentligen? Å andra sidan ligger det väl lika stor sanning/ärlighet bakom din påstådda examen som i vad du än har skrivit i vilket annat inlägg som helst, någonsin. Maken till obildning, ignorans, feghet, hybris, lögnaktighet och idioti, jisses... Om det krävdes mer än "bara gissningar och lösa antaganden" för att posta här så skulle du kanske kommit upp i tjugo inlägg. Max.

IQ skostorlek. Självinsikt omätbar.

Edit: Jag kände direkt att kilometer var några storleksordningar fel i detta sammanhang.
Senast redigerad av Truthiness 2013-03-30 kl. 02:16.
Citera
2013-03-30, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Svara nu, hur står det till med dessa jättar:
koffsiki, vi måste nog inse att det enda IP tror på är koranen och "dokumentärerna" på History Channel. Jag gillar cryptozoologi, men ser det som ett tidsfördriv och en kul grejj, men vissa verkar ta det som fakta. Det tragiska är när en sådan person vänder sig om och avfärdar en teori som är så mycket stöd som evolutionsteorin. Man måste helt enkelt häpnas över den standard som följs här. Så länge det är bullshit så är det ok, men så fort det finns bevis så avfärdas det. Jag har hakan mellan knäna.
Senast redigerad av Fimbultul 2013-03-30 kl. 02:22. Anledning: automattaggningen sket sig
Citera
2013-03-30, 02:25
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthiness
"Ingenjör" IP slår till igen. Måste bara fråga, hur många decimeter tillbringade du i skolbänken egentligen? Å andra sidan ligger det väl lika stor sanning/ärlighet bakom din påstådda examen som i vad du än har skrivit i vilket annat inlägg som helst, någonsin. Maken till obildning, ignorans, feghet, hybris, lögnaktighet och idioti, jisses... Om det krävdes mer än "bara gissningar och lösa antaganden" för att posta här så skulle du kanske kommit upp i tjugo inlägg. Max.

IQ skostorlek. Självinsikt omätbar.

Edit: Jag kände direkt att kilometer var några storleksordningar fel i detta sammanhang.

Du har rätt att tro vad du vill om mig på Flashback
Citera
2013-03-30, 02:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbultul
Om det här stå i koranen så har du precis motbevisat den boken, människor har dött i rymden.

Länk http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_spaceflight-related_accidents_and_incidents

Jorden svävar också i rymden, jorden är människan hemvist, ska ni inte motargumentera det också bara för att? Nej du har inte motbevisat koranen, försök en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in