2013-01-14, 14:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Har du glömt ditt inlägg #3700? Här

Man kunde ju blanda söt och saltvatten i köket ju. För att "det naturliga hindret" inte finns där men konstigt nog finns det mellan flodutlopp och havet trots att om man smakar på vattnet på olika avstånd från utloppet så är det olika salt...

Tackar för att du har plockat fram ett underlag för IPs virrigheter ang. vetenskap.
Citera
2013-01-14, 19:30
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du har ingen aning om vad du gör narr av. Jag hotar inte. Missförstå mig inte, jag säger det här på det ödmjukaste sätt som jag bara kan. Återigen Du har ingen aning om vad du gör narr av.
Hehe, det går inte att missförstå vad detta är... Även hur ödmjukt du försöker smyga fram det så är det ett hot om vad ska hända om jag inte ändrar mig. Är du oroad för guds reaktion så får du som har en relation med hen göra en insats.

Citat:
Du missförtod mig kanske när jag skrev att ni skulle ta reda på vad forskarnas senaste upptäckt i universum var. Jag menar inte att det är något som stödjer min religion, jag struntar blankt i vad forskarna säger, det har ingen som helst betydelse ifall om det de säger stödjer koranen eller är emot den jag försöker inte och ska aldrig ta upp forskarnas ''upptäckter'' som bevis på att koranen är ljuset och sanningen, vet du varför? Jo, av den enkla anledningen att jag inte tycker att forskarna kommer med pålitliga argument även om det skulle visa sig att deras argument liknar verser i koranen eller aa du förstår. Korannen för mig är facit och sanningen och det forskarna kommer med läser jag gärna men inte mer med det jag tar det med en nypa salt med andra ord. Sanningen finns i koranen och sanningen kan inte göras till lögn med bräckliga argument. Jag hoppas att du förstår vad jag vill säga här men det kanske är för mycket begärt.
Ja, jösses... Jag önskar att du en dag vaknat till och läser vad du skrivit. Du bryr dig inte om vad forskarna säger eftersom du inte anser dem pålitliga. Ok, finns inget krav på att följa vetenskapliga upptäckter. Men du har en möjlighet att undersöka deras fynd och slutsatser och se om det finns någon sanning i dem. Håller inte deras teorier så faller de. Inget konstigt alls. Koranen däremot kräver en hel del självbedrägeri och tunnelseende för att anses sitta inne med sanningen. Den dag du kan styrka att koranen är sann så kan vi prata om det. Tills dess så är den en gammal bok med mindre trevligt innehåll för mig.

Citat:
Astronomer har gjort en upptäckt som kan komma att rubba uppfattningen om universums struktur. Den upptäckta kvasargruppen är den största struktur som hittills setts i hela universum.

– De har hittat bevis på en ansamling av galaxer som är så otroligt stor att man inte hade väntat sig det enligt våra teorier om hur strukturen i universum uppstod i Big Bang för 13,7 miljarder år sedan, säger Robert Cumming vid Onsala rymdobservatorium.

Upptäckten är den hittills största kända ansamlingen extremt ljusstarka kvasarer, unga galaxer med aktiva svarta hål. En sådan kvasargrupp kallas Large qasar group (LQG), vilket på svenska blir stor kvasargrupp.
”Även om det är svårt att förstå storleken på denna LQG kan vi ganska säkert säga att det är den största struktur som hittills setts i hela universum”, säger Roger Clowes, som lett forskargruppen, i ett uttalande på brittiska Royal Astronomical Societys hemsida.

”Detta är oerhört spännande, inte minst eftersom det går emot vår nuvarande uppfattning om universums storlek”, säger Roger Clowes.

Det skulle ta fyra miljarder år att ta sig förbi kvasargruppen – om det gick att färdas i ljusets hastighet. Avståndet är ungefär 1.600 gånger större än distansen mellan vår egen galax Vintergatan till närmaste grannen Andromedagalaxen.

– Om de har rätt så kan det bli tillbaka till skrivbordet för kosmologerna, säger Robert Cumming.

Upptäckten kan även komma att rubba den kosmologiska principen om att universum ser ungefär likadant ut varhelst man befinner sig, vilket är en hörnsten inom modern kosmologi.

– Ett av våra mest fundamentala antagande om universum, att galaxerna är jämt utspridda, kanske är fel, säger Cumming.
Källa:http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ny-upptackt-ar-storst-i-universum

Som du ser så var min mening inte att få det forskarna kommer med som bevis på koranens äkthet eller Guds existens utan l(äs riktigt noga nu) : Forskarna vet inte ett smack, de kommer med gissningar på måfå de kan inte förstå universum med dagens mest sofistikerade instrument mer än det som DEN VISE, DEN HÖGE vill avslöja, forskarna med sina bristfälliga syn, förstånd och sin klena mänskliga kunskap kan och kommer aldrig att förstå sig på universum. Denna artikel låter väldigt blyg och osäker om man läser mellanraderna men ändå. Detta tyder på att nya så kallade ''upptäckter'' rubbar de vedertagna teorierna om universum och så fortsätter det helatiden det går runt runt runt runt och om man vill förneka sin skapare på grund av vad bristfälliga människor kommer med får man stå för det själv sen man har fått förnuft för att ta det till fånga och reflektera själv och inte blint tro vad forskarna säger och hoppas på. ''Solen är perfekt rund'' Räcker det?

Som den vise förmedlar sitt budskap i koranen. Lägg märke till frågeställningen och den säkra och sanna svaret.

Reflektera!!

Tänk om vetenskapen skulle agera som religionen när något sånt här upptäcks? Nya upptäckter ger nya svar. Vad är det som är konstigt med det? Du drar ju samma slutsats i ditt liv.

Citat:
Skapades de kanske av en slump? Eller är de själva skaparna? Har de [också] skapat himlarna och jorden? Nej, de är inte säkra på något!3.

På Uppståndelsens dag skall Vi ställa fram rättvisande vågar och ingen skall då lida den minsta orätt. [Allt,] till och med det som väger så litet som ett senapskorn, skall Vi dra fram i ljuset. Det är Vi som bäst håller räkning på allt.2

Har du lagt märke till att de enda som pratar om slumpen är du och andra religiösa?

Citat:
Förövrigt så funkar bilarna bra. De går som en klocka. Just nu jobbar bilarna åt mig och jag tar det lugnt hemma har åkt utomlands en hel del. Du då? Är du fortfarande i FAS3? Du kanske jobbar åt nåt byggfirma. Det går dåligt för den branchen just nu. Det byggs inte så mycket pågrund av lågkonjukturen eller kan du möjligen jobba i kassan på något varuhus?

Haha, jag har det betydligt bättre än så. Men ibland önskar jag att jag jobbade med att bygga saker.
Citera
2013-01-14, 19:37
Medlem
Woodhoppers avatar
Om gud finns borde inte alla människor ha samma religion,eller har han gjort ett MISSTAG !!!!
Citera
2013-01-15, 09:30
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ditt argument lyder "hur skulle det ANNARS ha gått till?".

Bara för att man inte har ett svar på en fråga innebär inte att man uppfinner en magisk lösning som dessutom måste vara mer komplicerad än skapelsen själv.

Dina argument som lyder att ingenting kan vara självskapande och förmodligen att någonting inte kan komma från ingenting får plötsligt en magisk lösning som är undantagen från exakt samma regler genom att ge den övernaturliga egenskaper. Det är en konstrukt skapad för att passa lösningen, helt utan bevisföring. Känns det verkligen ärligt?

Nej, Jag frågar aldrig hur skulle det annars gått till. Jag säger att en skapare ligger bakom allt som existerar. Man behöver inte hitta magiska ''lösningar'' Vadå lösningar? Är det ett problem om människor ( som inte har någon tro) inte vet hur alltet kommit till? Det är varken nödvändigt eller ett problem om vissa människor inte vet hur alltet kommit till, livet fortsätter ändå och universum slutar inte existerar för att människor inte förstår sig på det, därför är det inte heller nödvändigt med någon lösning. Troene är redan övertygade om varifrån alltet kommit, icketroene kan fortsätta leta efter svar men förgäves. Troende kan dock observera och undersöka universum och försöka förstå dess struktur och mekanism men det innebär inte att det är ett problem som måste lösas eftersom man är övertygad om varifrån universum har kommit.

Sunda förnuftet är allt man behöver använda. Universum och allt vad det innebär kan inte ha kommit till på något annat sätt än att en aktiv skapare har och fortfarande upprätthåller alltet. Människor kan fortsätta söka svar på existensiella frågor men kommer aldrig till ett slutgiltigt svar eftersom det sanna svaret finns redan men vissa människor vill hitta på egena svar och det kommer aldrig vara framgångsrikt.

Människor kan aldrig förstå sig på Guds väsen med '' vetenskapliga'' metoder och undersökningar'' .

Det finns många profeter som har gett mänskligheten samma budskap men människor vill vända sig bort från sanningen utom ett fåtal så har det alltid varit. Människan dum och dåraktig tog på sig DEN FRIA VILJAN.
Citera
2013-01-15, 09:42
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag menar vad jag skrev och det var att påståendet att Momo ENBART kunde fått informationen från Gud är en lögn.
Jag skrev INTE att kunskapen förlorades, men jag skrev att OM den gjorde det, så är det inte relevant, för det vi diskuterar är om kunskapen i Koranen uteslutande kunde kommit från en gudomlig källa som bevis för Koranens övernaturlighet.
Eftersom NI inte kan bevisa att Gud hade något med den att göra, så återstår ju bara den analysmetoden och även den faller.

Så länken till teckningen med fosterutveckling i 17 stadier från 1799 bevisar inte att man visste hur foster utvecklas på, som du skrev, 1800-talet och dessutom beskrivning i text av böcker som användes på 1600-talet som beskriver och illustrerar bland annat embryologi kvalificerar inte. Vad är det du behöver egentligen?

Du gav mig en länk. Första bilden tolkade jag eller såg ut att vara ett öga (haha) frö? Ge mig en skriftlig beskrivning från 1800-talet eller tidigare, som steg för steg ger oss den information som finns tillgänglig idag eller som liknar koranens beskrivning.

Koranen kan inte ha kommit från något annan håll än en gudomlig källa. Koranen tar upp mycket mer än bara fostrets utveckling, som det har påpekats så många gånger tidigare så innehå¨ller koranen mer sanningar än bara fostrets utveckling men om dessa sanningar säger ni att koranen inte menar det som är sanning utan det är muslimer som tolkar den till sanningen. Detta säger ni och intalar er själva omedvetet att ni har rätt.

Muhammed måste alltså ha tagit del av många olika kloka människors visdom och kunskap, detta skulle leda till att koranen skulle vara historier från olika människor till muhammed som muhammed lärt sig utan till och börjar recitera. Detta låter så dumt och orimligt att det inte ens förtjänar nångon vidare uppmärksamhet och inte nog med det, Muhammeds samtida visste inte om alla fenomen som beskrivs i koranen, så var fick muhammed dessa info. Här har ni inget mer att säga än att '' Det är muslimer som tolkar koranen och gör den till sanning''

Har du kommit på vem som kan ha lärt muhammed koranen?
Citera
2013-01-15, 09:42
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Nej, Jag frågar aldrig hur skulle det annars gått till. Jag säger att en skapare ligger bakom allt som existerar. Man behöver inte hitta magiska ''lösningar'' Vadå lösningar? Är det ett problem om människor ( som inte har någon tro) inte vet hur alltet kommit till? Det är varken nödvändigt eller ett problem om vissa människor inte vet hur alltet kommit till, livet fortsätter ändå och universum slutar inte existerar för att människor inte förstår sig på det, därför är det inte heller nödvändigt med någon lösning. Troene är redan övertygade om varifrån alltet kommit, icketroene kan fortsätta leta efter svar men förgäves. Troende kan dock observera och undersöka universum och försöka förstå dess struktur och mekanism men det innebär inte att det är ett problem som måste lösas eftersom man är övertygad om varifrån universum har kommit.

Sunda förnuftet är allt man behöver använda. Universum och allt vad det innebär kan inte ha kommit till på något annat sätt än att en aktiv skapare har och fortfarande upprätthåller alltet. Människor kan fortsätta söka svar på existensiella frågor men kommer aldrig till ett slutgiltigt svar eftersom det sanna svaret finns redan men vissa människor vill hitta på egena svar och det kommer aldrig vara framgångsrikt.

Människor kan aldrig förstå sig på Guds väsen med '' vetenskapliga'' metoder och undersökningar'' .

Det finns många profeter som har gett mänskligheten samma budskap men människor vill vända sig bort från sanningen utom ett fåtal så har det alltid varit. Människan dum och dåraktig tog på sig DEN FRIA VILJAN.

Och du är dum och dåraktig som inte förstår att använda din frihet. Du har en slavmentalitet. Din syn på söt och saltvatten har bredan berättat allt man behöver höra om din vetenskapssyn. Hade din reaktionära syn på vetenskap fått råda så kan du ju fråga dig hur vi hade nått fram till kunskap om penicillin, dna, elgeneratorer, syntetisering av material... det är knappast religionens förtjänst att lvi nu lever längre, friskare, rikare, fredligare och friare än vi någonsin gjort. Ibland kan jag önska att de som förkastar fri vetenskapligt forskning skulle få leva med konsekvensen av denna inställning.
Citera
2013-01-15, 09:53
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Hehe, det går inte att missförstå vad detta är... Även hur ödmjukt du försöker smyga fram det så är det ett hot om vad ska hända om jag inte ändrar mig. Är du oroad för guds reaktion så får du som har en relation med hen göra en insats.

Ja, jösses... Jag önskar att du en dag vaknat till och läser vad du skrivit. Du bryr dig inte om vad forskarna säger eftersom du inte anser dem pålitliga. Ok, finns inget krav på att följa vetenskapliga upptäckter. Men du har en möjlighet att undersöka deras fynd och slutsatser och se om det finns någon sanning i dem. Håller inte deras teorier så faller de. Inget konstigt alls. Koranen däremot kräver en hel del självbedrägeri och tunnelseende för att anses sitta inne med sanningen. Den dag du kan styrka att koranen är sann så kan vi prata om det. Tills dess så är den en gammal bok med mindre trevligt innehåll för mig.

Tänk om vetenskapen skulle agera som religionen när något sånt här upptäcks? Nya upptäckter ger nya svar. Vad är det som är konstigt med det? Du drar ju samma slutsats i ditt liv.

Har du lagt märke till att de enda som pratar om slumpen är du och andra religiösa?

Haha, jag har det betydligt bättre än så. Men ibland önskar jag att jag jobbade med att bygga saker.

Du känner dig rädd och osker därför tar du det som ett hot. Är man säker på sin sak så känner man sig inte hotad ellerhur? Hot, varning, predikan etc är en tolkningsfråga. Känner man sig osäker så tolkar man det som sagts som ett hot precis som i ditt fall.

Du säger att jag har en möjlighet att undersöka deras fynd. Jag säger nej, varken du eller jag eller andra dödliga människor har möjlighet att undersöka deras fynd. Kunde du tex säga nåt annat om solens form innan forskarna kom fram till att den var perfekt rund? Undersökte du ifall om solen hade en annan form innan den nya upptäckten? sannerligen inte! Nej, utan du litade på de och trodde blint på vad de sa om solens form innan de själva ändrade teorin. Och nu uppstår ett nytt fråga. Är solen verkligen perfekt rund? Har du möjlighet att undersöka saken? Det finns massvis med teorier som forskarna kommit med som varken du eller jag eller nån annan dödlig kan undersöka. Begriper du vad jag försöker förmedla här?

Ni tar du upp detta igen. Ni menar att nya upptäckter får oss att förstå nya fenomen men så är det inte. Det är inte så att varje gång en vedertagen teori eller ''vetenskapliga'' upptäckter ersätts med nya teorier och nya ''vetenskapliga'' upptäckter innebär det inte per automatiskt att vi har tagit ett kliv framåt. Det kan mycket väl handla om att vi tar ett kliv bakåt istället men mest troligt och rimligt är att det forskarna håller på med kan liknas vid en cirkel som inte leder någonstans. Det går runt runt runt runt runt runt utan slutgiltiga svar. De dumma och lättlurade manipuleras och förstår inte vad de förnekar på kuppen.
Citera
2013-01-15, 10:08
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Och du är dum och dåraktig som inte förstår att använda din frihet. Du har en slavmentalitet. Din syn på söt och saltvatten har bredan berättat allt man behöver höra om din vetenskapssyn. Hade din reaktionära syn på vetenskap fått råda så kan du ju fråga dig hur vi hade nått fram till kunskap om penicillin, dna, elgeneratorer, syntetisering av material... det är knappast religionens förtjänst att lvi nu lever längre, friskare, rikare, fredligare och friare än vi någonsin gjort. Ibland kan jag önska att de som förkastar fri vetenskapligt forskning skulle få leva med konsekvensen av denna inställning.

Men vakna!!! All medicin är knark därmed pencillin. Det är inte alltid pencillin hjälper mot sjukdom. Det finns sjukdomar som överlever pencillin. Jag litar inte alls på dagens medicin. Allt handlar om pengar. Läs bara tidningen och följ med i svängerna så märker du hur många människor som blir bara sämre och sämre just på grund av att de tar medicin. Vissa mediciner kan till och med få dig att bli förlamad. Allt detta handlar om pengar. Vakna innan din bubbla spricks.

Angåend dna, på vilket sätt har det hjälpt oss? Hindrar denna upptäckt ålderdom hos människor? Har vi botat cancer hiv aids med hjälp av denna upptäckt? Men framför allt på vilket sätt bevisar upptäckten av dna på att Gud inte existerar?

Vi lever inte längre friskare, rikare och fredligare. Faktum är att vi lever som precis raka motsatsen till dina ''vackra'' meningar. Vi lever i en stressig värld som gör så att vi får hjärtkärlsjukdomar, och människor som får stroke, hjärtattack sjunker i ålder mer och mer. Vi lever i en värld som gör oss psykisk sjuka, rikare blir rikare på bekostnad av mindre lottade människor. Vi har en planet som snart är överbefolkad. Vi har länder som är beredda att kriga med kärnvapen så sent som 40 talet hade vi ett världskrig, senare hade vi kalla kriget, vietnamkriget, mellanösterkrigen och var så säker på att det blir ett tredje världskrig. Javisst ryssland tillverkar ubåtar efter ubåtar för att vi lever en en sån fredlig värld som mänskligheten aldrig skådat.

Inom kort kommer vi inte ens bli så gamla som 80 år. Dagens ungdomar lever i en sån stressig och psykiskt påfrestande miljö som påverkar hälsan på ett negativt sätt. Innan du omedvetet intalar dig själv för att något är och inte är sant ska du reflektera riktigt noga det är väl inte så mycket begärt?
Citera
2013-01-15, 10:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Du gav mig en länk. Första bilden tolkade jag eller såg ut att vara ett öga (haha) frö? Ge mig en skriftlig beskrivning från 1800-talet eller tidigare, som steg för steg ger oss den information som finns tillgänglig idag eller som liknar koranens beskrivning.

Koranen kan inte ha kommit från något annan håll än en gudomlig källa. Koranen tar upp mycket mer än bara fostrets utveckling, som det har påpekats så många gånger tidigare så innehå¨ller koranen mer sanningar än bara fostrets utveckling men om dessa sanningar säger ni att koranen inte menar det som är sanning utan det är muslimer som tolkar den till sanningen. Detta säger ni och intalar er själva omedvetet att ni har rätt.

Muhammed måste alltså ha tagit del av många olika kloka människors visdom och kunskap, detta skulle leda till att koranen skulle vara historier från olika människor till muhammed som muhammed lärt sig utan till och börjar recitera. Detta låter så dumt och orimligt att det inte ens förtjänar nångon vidare uppmärksamhet och inte nog med det, Muhammeds samtida visste inte om alla fenomen som beskrivs i koranen, så var fick muhammed dessa info. Här har ni inget mer att säga än att '' Det är muslimer som tolkar koranen och gör den till sanning''

Har du kommit på vem som kan ha lärt muhammed koranen?

Muhammed omgav sig med många kloka män och var dessutom berest. Förutsatt att han var normalbegåvad borde han ju plockat upp en och annan kunskap.

Mer specifikt, när det gäller fostrets utveckling så lär ju en läkare, Nafi ibn al-Harith ha slagit följe med Muhammed.

Denne ska under en tid ha verkat vid Gundeshapur. Gundeshapur som under den tiden samlade dåtidens medicinska kunskaper (Aristoteles arbeten, Galens samlade verk och även medicinska skrifter från Indien). Gundeshapur anses ha lagt grunden till den medicinska utvecklingen inom den arabiska världen.

Det är inte orimligt att tro att Muhammed influerades av Nafi ibn al-Harith.

Om så inte, står det ändå utom tvivel att kunskaperna om fostrets utveckling fanns tillgängliga under Muhammeds levnad.
Citera
2013-01-15, 10:23
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Men vakna!!! All medicin är knark därmed pencillin. Det är inte alltid pencillin hjälper mot sjukdom. Det finns sjukdomar som överlever pencillin. Jag litar inte alls på dagens medicin. Allt handlar om pengar. Läs bara tidningen och följ med i svängerna så märker du hur många människor som blir bara sämre och sämre just på grund av att de tar medicin. Vissa mediciner kan till och med få dig att bli förlamad. Allt detta handlar om pengar. Vakna innan din bubbla spricks.

Angåend dna, på vilket sätt har det hjälpt oss? Hindrar denna upptäckt ålderdom hos människor? Har vi botat cancer hiv aids med hjälp av denna upptäckt? Men framför allt på vilket sätt bevisar upptäckten av dna på att Gud inte existerar?

Vi lever inte längre friskare, rikare och fredligare. Faktum är att vi lever som precis raka motsatsen till dina ''vackra'' meningar. Vi lever i en stressig värld som gör så att vi får hjärtkärlsjukdomar, och människor som får stroke, hjärtattack sjunker i ålder mer och mer. Vi lever i en värld som gör oss psykisk sjuka, rikare blir rikare på bekostnad av mindre lottade människor. Vi har en planet som snart är överbefolkad. Vi har länder som är beredda att kriga med kärnvapen så sent som 40 talet hade vi ett världskrig, senare hade vi kalla kriget, vietnamkriget, mellanösterkrigen och var så säker på att det blir ett tredje världskrig. Javisst ryssland tillverkar ubåtar efter ubåtar för att vi lever en en sån fredlig värld som mänskligheten aldrig skådat.

Inom kort kommer vi inte ens bli så gamla som 80 år. Dagens ungdomar lever i en sån stressig och psykiskt påfrestande miljö som påverkar hälsan på ett negativt sätt. Innan du omedvetet intalar dig själv för att något är och inte är sant ska du reflektera riktigt noga det är väl inte så mycket begärt?

Har kan jag med fakta peka på att du har i grunden fel. Det finns utförlig statistik IFRÅN HELA VÄRLDEN som visar att jag har rätt.Du visar med all tydlighet att du inte är mottaglig för fakta, för så är det med dogmatiker, så jag bryr mig inte om att länka.
Citera
2013-01-15, 10:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Men vakna!!! All medicin är knark därmed pencillin. Det är inte alltid pencillin hjälper mot sjukdom. Det finns sjukdomar som överlever pencillin.

Penicillin är inte knark, IP. Penicillin, eller rättare sagt antibiotika, angriper bakterier, svamp, parasiter och virus. Du har rätt i att det inte alltid hjälper. Ibland har sjukdomen gått för långt och kroppen klarar inte att läka även om rätt medicin satts in. Ibland har bakterierna utvecklat motståndskraft mot antibiotikan - evolution i praktiken.

Citat:
Jag litar inte alls på dagens medicin. Allt handlar om pengar. Läs bara tidningen och följ med i svängerna så märker du hur många människor som blir bara sämre och sämre just på grund av att de tar medicin. Vissa mediciner kan till och med få dig att bli förlamad. Allt detta handlar om pengar. Vakna innan din bubbla spricks.

IP, har du i linje med detta tagit kontakt med sjukvården? En läkare kan notera i din journal att du överhuvudtaget inte vill ha några som helst läkemedel om du skulle komma till sjukhuset. Det är bra att den journalanteckningen finns om du kommer in i medvetslöst tillstånd så att ingen ger dig läkemedel mot din vilja.

Bara ett tips.

Citat:

Vem har påstått att DNA bevisar att Gud inte existerar?

Upptäckten av DNA har inte botat sjukdomar som cancer och HIV. Däremot har upptäckten bidragit till att vi kunnat utveckla effektivare läkemedel etc... men det känns lite meningslöst att diskutera detta vidare då din första mening vittnar om en djup okunskap om ämnet.

Citat:

Du missar en viktig poäng här, IP. Anledningen till att vi ser fler hjärtinfarkter och fler med stroke är helt enkelt att människor lever längre - och dessutom i högre grad lider av välfärdssjukdomar såsom diabetes och fetma sekundärt till ett stillasittande liv och dålig kost.

Citat:
Det finns inget som talar för att vi går mot en utveckling där folk dör i allt yngre åldrar - tvärtom.
Citera
2013-01-15, 10:33
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Muhammed omgav sig med många kloka män och var dessutom berest. Förutsatt att han var normalbegåvad borde han ju plockat upp en och annan kunskap.

Mer specifikt, när det gäller fostrets utveckling så lär ju en läkare, Nafi ibn al-Harith ha slagit följe med Muhammed.

Denne ska under en tid ha verkat vid Gundeshapur. Gundeshapur som under den tiden samlade dåtidens medicinska kunskaper (Aristoteles arbeten, Galens samlade verk och även medicinska skrifter från Indien). Gundeshapur anses ha lagt grunden till den medicinska utvecklingen inom den arabiska världen.

Det är inte orimligt att tro att Muhammed influerades av Nafi ibn al-Harith.

Om så inte, står det ändå utom tvivel att kunskaperna om fostrets utveckling fanns tillgängliga under Muhammeds levnad.

Alltså måste denna info om fostrets utveckling gått förlorad någonstans på vägen för inte någon annanstans i historien finns någon klar beskrivning som liknar det som är tillgänglig idag eller som liknar koranens beskrivning av hur ett foster utvecklas.

Det är otroligt orimligt att hävda att muhammeds samtida människor kände till fenomen som finns i koranen. Du har tagit del av fel info som försöker omkullkasta koranen, påhittade info skrivna av atiester men människor i forna dagar har försökt omkullkasta koranen utan framgång. Faktum är att aldrig någonsin i historien eller i våra dagar har lika sluga försöka gjorts i hop om att omkullkasta koranen som när muhammed var vid liv, Ingen har lyckats och ingen kommer att lyckas. Bräckliga argument här och där rubbar inte sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in