2012-08-01, 23:33
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det väsentliga som sagt är att ni kan argumentera mot detta inte diskutera källan. Det som står i den är intressant. När ni inte kan argumentera mot så byter ni ämne.
Eh jo, en vettig källa är viktigt när vi börjar snacka i vetenskapliga termer.

Första länken funkar inte för mig (laddar aldrig klart).

Den andra kommer till en hel del vetenskapliga slutsatser, men jag kan inte se nån källa till nån vetenskaplig publikation eller annat relevant info. Vad är det som ska diskuteras då? "creation of man" och "allahexists" låter som sidor som inte har så stor vetenskaplig trovärdighet.

Så jo, källor är viktiga om vi vill diskutera ur ett vetenskapligt perspektiv.
Citera
2012-08-01, 23:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
nå? Hur argumenterar ni emot det då? eftersom källan sög borde ni kunna argumentera emot den enkelt ellerhur

Har jag förstått dig rätt? Ska jag argumentera om DoÅ's rappakalja via dig? Skulle inte riktigt tro det....

Vill du ha rebuttals mot hans dumheter är det bara att läsa valfri av hans femtiotal trådar som han har skapat. (Ett tips, leta i papperskorgen)
Citera
2012-08-01, 23:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
På tal om DoÅ....är det nån som har en update om statusen på hans kommande "supertråd" som skulle bevisa att solen kretsar kring solen?
Citera
2012-08-01, 23:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Tro mig, jag tillhör kategorin som hans religion avskyr som pesten.

Nej du har fått det hela bakom foten. Det du menar är att politiker i Iran behandlat din religion dåligt men det tror jag inte på även om jag inte erkänner shia-muslimer som såna som följer muhammed utan de foljer Ali mest där begår dom misstaget. Annras är de också muslimer läser koranen och tror på Gud. Men jag finner det ytterst osannolikt att politikerna i Iran skulle behandla er dåligt om ni inte har brutit mot någon regel. Iran består av många olika folkslag och religioner även om Islam är den största och över 95% så finns det olika minoriteter och alla lever under samma förhållanden. De håller ihop.

Det kom ett utalande från dig en gång som löd: Iran är fel placerad geografiskt sa du, då orkade jag inte ens komentera det men du 'är så hjärntvättad så det finns inte. Mellanöster är ett vacker område med mycket naturresurser om inte andra kontinenter hade lagt sig i deras angelägenheter och om de inte hade samlat alla världens judar där så hade de skapat nåt likt paradiset. Se på dubai, kuwiet, Bahrin. Iran, Afganistan, pakistan är länder med rik kultur, vackra länder med andra ord men hur många supermakter har inte försökt ta över afganistan tex. England försökte och misslyckades, sovjet försökte och misslyckades Usa håller på nu och kommer att misslyckas och Israel kommer också att försöka med misslyckas.

Segern kommer väldigt snart det får vi erfara i det här århundrade.
Citera
2012-08-01, 23:46
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Kan du vara seriös för en gång skull eller har du ett tråkigt liv och försöker leka rolig på FB? Spelar ingen roll var källan kommer ifrån det är inte de väsentliga utan vad som står i den sen kan man falsifiera det som står i den om man kan men det tror jag inte du är kapabel till. Det lyser raskt igenom vilken kategori du tillhör i samhället. WT. Har utvecklat en fobi för såna som er.
Det spelar visst roll vart källan kommer ifrån. Källkritik är viktigt när man diskuterar vetenskap, eftersom du är inne på att försöka motbevisa vetenskapen så måste du visa bra källor. Annars är det du skriver inte ett dyft värt. Speciellt inte när vi redan har motargumenterat alla dina watchmakerargument och dessutom försökt att hjälpa dig förstå evolutionen men trots detta går du till sidor med noll trovärdighet. Sedan förstår jag verkligen inte på vilket personangreppet hör hemma i diskussionen. Du begick ett grovt snedsteg och du bemöter kritiken med personangrepp...
Citera
2012-08-01, 23:47
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har jag förstått dig rätt? Ska jag argumentera om DoÅ's rappakalja via dig? Skulle inte riktigt tro det....

Vill du ha rebuttals mot hans dumheter är det bara att läsa valfri av hans femtiotal trådar som han har skapat. (Ett tips, leta i papperskorgen)

Jag bryr mig inte om andra felaktiga påståenden som kommer från denna källa som du gör narr av men de påståenden som presenteras här bör ägnas eftertanke. Sexorganet och Blodkoagulering så som det beskrivs i artikeln.
Citera
2012-08-01, 23:51
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Eh jo, en vettig källa är viktigt när vi börjar snacka i vetenskapliga termer.

Första länken funkar inte för mig (laddar aldrig klart).

Den andra kommer till en hel del vetenskapliga slutsatser, men jag kan inte se nån källa till nån vetenskaplig publikation eller annat relevant info. Vad är det som ska diskuteras då? "creation of man" och "allahexists" låter som sidor som inte har så stor vetenskaplig trovärdighet.

Så jo, källor är viktiga om vi vill diskutera ur ett vetenskapligt perspektiv.

Inga problem. http://www.islamguiden.com/

Här har du hemsidan Tryck på den sen trycker du på Guds existens därefter trycker du på Skrota evolutionsteorin (2 delar) kom med dina motargument sen
Citera
2012-08-01, 23:54
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Nej du har fått det hela bakom foten. Det du menar är att politiker i Iran behandlat din religion dåligt men det tror jag inte på även om jag inte erkänner shia-muslimer som såna som följer muhammed utan de foljer Ali mest där begår dom misstaget. Annras är de också muslimer läser koranen och tror på Gud. Men jag finner det ytterst osannolikt att politikerna i Iran skulle behandla er dåligt om ni inte har brutit mot någon regel. Iran består av många olika folkslag och religioner även om Islam är den största och över 95% så finns det olika minoriteter och alla lever under samma förhållanden. De håller ihop.

Det kom ett utalande från dig en gång som löd: Iran är fel placerad geografiskt sa du, då orkade jag inte ens komentera det men du 'är så hjärntvättad så det finns inte. Mellanöster är ett vacker område med mycket naturresurser om inte andra kontinenter hade lagt sig i deras angelägenheter och om de inte hade samlat alla världens judar där så hade de skapat nåt likt paradiset. Se på dubai, kuwiet, Bahrin. Iran, Afganistan, pakistan är länder med rik kultur, vackra länder med andra ord men hur många supermakter har inte försökt ta över afganistan tex. England försökte och misslyckades, sovjet försökte och misslyckades Usa håller på nu och kommer att misslyckas och Israel kommer också att försöka med misslyckas.

Segern kommer väldigt snart det får vi erfara i det här århundrade.
Jag skulle säga att iran afhanistan och pakistan är länder som har haft en rik kultur men som nu på grund av splittring i styrelsen av länderna när de bråkat om det skall vara sekulariserat eller inte. Om du inte visste det så har i alla fall inte USA var där för att ta över landet. Det har inte vart deras syfte. Då hade de ju satt in en aning mer styrkor och så hade de angripit den afghanska staten, de har väl inte slagits mot afghaner?
Citera
2012-08-01, 23:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det väsentliga som sagt är att ni kan argumentera mot detta inte diskutera källan. Det som står i den är intressant. När ni inte kan argumentera mot så byter ni ämne.

Hur gick det med den 'logik' du påstod dig ha några poster tillbaka. Du har väl inte bytt ämnet logik redan.
Citera
2012-08-01, 23:59
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Jag bryr mig inte om andra felaktiga påståenden som kommer från denna källa som du gör narr av men de påståenden som presenteras här bör ägnas eftertanke. Sexorganet och Blodkoagulering så som det beskrivs i artikeln.

Men du vet, flera av de saker du för fram har redan besvarats men du fortsätter. Vissa saker är också mycket svårt att förklara, speciellt för någon som inte tagit sig tid till att förstå evolutionsteorin som den är på riktigt och inte som motståndare säger att den ser ut. Men se på "ken miller on intelligent design" på youtube där så bemöter han ju åtminstone de argument som säger att det inte fungerar om man plockar bort olika delar av protein i typ flageller på celler som ett exempel. Han tar även upp i den föreläsningen upp det angående blod. Hade du sett på den videon, som jag länkat åtminstone två gånger i tråden så hade du inte haft dessa frågor.
Citera
2012-08-02, 00:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

1. De mänskliga sexorganen är knappast ett bra exempel på design....tvärtom...

2. Jag vill minnas att Kenneth Miller - som var vittne under Kitzmiller vs Dover - berättade att de pratade om just blodkoagulering under rättegången varpå evolutionistsidan la fram inte mindre än 58 st peer-reviewade arbeten om just blodkoagulationens evolutionära uppkomst.
Citera
2012-08-02, 00:02
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
1. De mänskliga sexorganen är knappast ett bra exempel på design....tvärtom...

2. Jag vill minnas att Kenneth Miller - som var vittne under Kitzmiller vs Dover - berättade att de pratade om just blodkoagulering under rättegången varpå evolutionistsidan la fram inte mindre än 58 st peer-reviewade arbeten om just blodkoagulationens evolutionära uppkomst.

Fast eftersom IP inte förstår det så måste det vara gud som gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in