2012-07-07, 16:01
Medlem
Utanbildnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan

Denna tråd är till för att diskutera detta och inte ha 20sidor fulla med, KÄLLOR TACK! Osv.

Hoppas ni förstår =)

För att kalla något en källa så krävs det att man följer en hel del punkter.
Hitta något mer trovärdigt än ett random-forum så kan man ju diskutera!
Hoppas du förstår!
Citera
2012-07-07, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Hoppas du förstår!

Förstår

Dock är ju detta ganska svårt att göra studier på

Enda man kan göra är att lita på vad kvinnor säger sig upplevt. Och ska man tro på detta så ser vi ju tydligt vad dom beskriver

Det var ju iofs någon som hävda att det var ett "välkänt medicinskt faktum". Låter ju rätt troligt enligt mig =)
Senast redigerad av MagiskaPuffan 2012-07-07 kl. 16:10.
Citera
2012-07-07, 16:14
Medlem
Citat:
Men är det vetenskapligt motbevisat? Isf länka gärna!
Nej, det är, som du kanske förstår, inte helt lätt att genomföra studier på ämnet. Det existerar teorier om att kvinnor då de blir avslappnade efter orgasm oftast skulle förbli i horisontellt läge och därmed öka chanserna för befruktning, medan andra helt enkelt menar att kvinnlig orgasm saknar syfte ur evolutionärt perspektiv.
Citera
2012-07-07, 16:15
Medlem
Facebooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Hoppas du förstår!

Det finns trådar här där källorna läggs fram och diskuteras. Hittar tyvärr inte dessa nu. Inte heller Google kunde ge mig dessa efter 20 seks skummande. Men det är sant som Ts säger och det är ni som är korkade och ignoranta! Man blir så trött på er. Handlar om en artikel från en medicinsk tidskrift el. liknande.

Ts lyfter en väldigt intressant frågeställning som dock kanske är lite felriktad.
Men skulle vara kul att höra sakliga icke-rabiata åsikter om detta fenomen. För oavsett vad ni vill påstå så har jag väldigt svårt att se att män som blir sexuellt utnyttjade skulle kunna nå ORGASM möjligen, men inte troligt, utlösning som tidigare nämnts(btw trodde det var lågstadiekunskaper att de båda är två skiljda företelser).

En annan fundering, Det är ju ett välkänt fenomen att ytterst ytterst få kvinnor vill behandlas jämställt i sängen, frågan från mig blir då vad feminismen tjänar på att förvägra människor att nå yttersta klimax genom att skuldbelägga ett helt naturligt fenomen?

Kan verkligen inte förstå det. Upptäckte så sent som kanske två år sedan att det inte bara var jag som ville dominera min tjej sexuellt, utan det var ömsesidigt sedan märkte jag att detta gällde ALLA tjejer jag var med efter det. Varför är det fel? Det är ju inte som att bara för att man är riktigt dominant mot en människa sexuellt så måste jag var det på alla plan i vår relation hela tiden.
Citera
2012-07-07, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Det finns trådar här där källorna läggs fram och diskuteras. Hittar tyvärr inte dessa nu. Inte heller Google kunde ge mig dessa efter 20 seks skummande. Men det är sant som Ts säger och det är ni som är korkade och ignoranta! Man blir så trött på er. Handlar om en artikel från en medicinsk tidskrift el. liknande.

Ts lyfter en väldigt intressant frågeställning som dock kanske är lite felriktad.
Men skulle vara kul att höra sakliga icke-rabiata åsikter om detta fenomen. För oavsett vad ni vill påstå så har jag väldigt svårt att se att män som blir sexuellt utnyttjade skulle kunna nå ORGASM möjligen, men inte troligt, utlösning som tidigare nämnts(btw trodde det var lågstadiekunskaper att de båda är två skiljda företelser).

En annan fundering, Det är ju ett välkänt fenomen att ytterst ytterst få kvinnor vill behandlas jämställt i sängen, frågan från mig blir då vad feminismen tjänar på att förvägra människor att nå yttersta klimax genom att skuldbelägga ett helt naturligt fenomen?

Kan verkligen inte förstå det. Upptäckte så sent som kanske två år sedan att det inte bara var jag som ville dominera min tjej sexuellt, utan det var ömsesidigt sedan märkte jag att detta gällde ALLA tjejer jag var med efter det. Varför är det fel? Det är ju inte som att bara för att man är riktigt dominant mot en människa sexuellt så måste jag var det på alla plan i vår relation hela tiden.

Äntligen någon seriös. Som sagt jag står inte för någon agenda där vi ska våldta kvinnor. Utan detta ger indirekt en uppkomst av mkt intressanta debatter. Såsom ojämställdheten i sängen tex som Facebook är inne på.

Vill man verkligen diskutera detta mer seriöst än det sättet som gjort hitills, så finns det massor intressant att diskutera, det är jag säker på.
Citera
2012-07-07, 16:36
Medlem
mrpostmans avatar
Citat:
Men är det vetenskapligt motbevisat? Isf länka gärna!
Det är sånna som du som tror på gud.
edit: http://youtu.be/BAeQg_RomNo
Citera
2012-07-07, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrpostman
Det är sånna som du som tror på gud.

Ajjemen! God will save my soul, amen.
Citera
2012-07-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Så du får utlösning utan orgasm?

Hela tiden. Orgasm och utlösning är inte samma sak.
Citera
2012-07-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elementard
Första gången? Första gången man blir våldtagen, hur många blir våldtagna flera gånger?

Många som lever i relationer där det förekommer blir det mer än en gång.
Citera
2012-07-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Hur går detta till? Har aldrig upplevt det under 15 års runkande/knullande.

Jag har fått orgasm 6 gånger i mitt liv tillsammans med en partner, 2 olika tjejer 4 respektive 2 gånger med dom, jag har fått utlösning bra mycket oftare än så och tappat räkningen på antalet jag haft sex med.
Ofta får man dom samtidigt (inte jag men andra) sen tror nog de flesta att så fort dom får utlösning så får dom även orgasm även om dom inte får det.
Senast redigerad av Unbannable 2012-07-07 kl. 17:21.
Citera
2012-07-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Nej, det saknas tyvärr vetenskapligt stöd för detta.

Nej det gör det inte. En kvinna som får orgasm har större chans att bli gravid eftersom sperman hamnar i en sorts kopp, och när kvinnan får orgasm så blir någonting i livmodern(jag är ingen expert på livmödrar) som en sugkopp och börjar suga upp sperman från koppen. slurp slurp typ. Sett bilder på det och filmer från en dokumentär redan för runt 10 år sedan eller så.
Citera
2012-07-07, 17:43
Medlem
TheBoots avatar
Jag tror TS skapade den här tråden efter att han råkade spruta ner sig själv under en koloskopi. Nu har han svårt för att ta till sig skammen och förnekar det aktivt genom att försöka överbevisa sig själv och andra om hur skönt det var. Stå på dig TS!

Det framstår ganska tydligt att du trollar. Vägrar uppge några källor. Kanske för att det bakom dessa rubriker beskrivs som biologiska funktioner, traumaframkallade reaktioner, osv. Så antingen är du ett troll, eller en somalie som försöker rättfärdiga din sak med illa vald propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in