Citat:
Ursprungligen postat av Zhirgoyt
Jag har haft en liten tanke på att skapa en program-utvecklingssällskap. Någon slags sluten, liten grupp utvecklare med olika skills som tillsammans sysslar med små projekt. Jag tänker mig en hemsida som är ganska mycket "låst" med inlogg för de som är med i gruppen. "Sällskapet" skall vara en väldigt tajt grupp människor som pratar på skype och liknande, verkligen lär känna varandra. Lite som ett kooperativ, fast mer med målet att lära sig mer och göra roliga projekt tillsammans.
Frågan är, tror ni att detta skulle kunna funka och vad tror ni i så fall borde finnas med?
Ansvarsfriskrivning: FB-regler gör att jag inte kan annonsera efter medlemmar, därför undanber jag från förfrågningar att eventuellt få vara med i "sällskapet" i framtiden.
Nja, jag tror att sådana sällskap bygger man upp
runt ett väldefinierat projekt. Då gäller frågan, har du något speciellt sorts projekt i åtanke? I så fall, bygg upp en prototyp och samla på dig kompisar som kan hjälpa till och bygga vidare. Tajta sällskap bygger man kring väldefinierade projekt, lösa sällskap runt tekniker, t.ex. C++-programmering, webbyggnation, PC-installation, databastekniker, SQL, etc.. men sådana lösa sällskap måste vara öppna så att det blir lätt för folk att ansluta sig.