2012-07-06, 19:59
Medlem
Calimeros avatar
Jag ogillar också skarpt barn som inte kan bete sig på restaurang. Kan föräldrar inte hålla någorlunda volym på sina ungar får de hålla sig till Donken!

Jag skäms inte för mig så jag brukar säga åt både föräldrar, barn och servitören.

Har själv mer än ett barn, dock inte lika många som Micro113. Men anåda i min lilla låda, de ska kunna bete sig under den tiden man är ute och äter, tolererade vare sig spring eller skrik. Att barn däremot låter tycker jag är helt ok.

Det är oerhörd stor skillnad mellan föräldrar som tycker att deras prinsar och prinsessor ska få bete sig hur som helst kontra föräldrar som åtminstone försöker hålla sina ungar i "restaurang-skick".

Tror dock inte att TS taktik kommer att funka.
Citera
2012-07-06, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har fem barn.

Jag vet att man kan dämpa sina barn och få dem att uppföra sig som folk i alla miljöer om man har intresse av det.

Jag har tre söner och en dotter som hade spring i benen ... dock, när vi var ute betraktades de som "väluppfostrade" - eftersom de var det. Nummer fem, äldsta dottern, hade inte spring i benen och var alltid lugn och nästan för väluppfostrad --- henne fick vi puscha åt andra hållet.

Fler frågor?

Edit:
Tuggummi kan du inte ge till små barn, och flaska eller bröst inte till för stora barn. Barn som skriker värst på flyget är barnen som hamnar i "mellanläget" ... dvs mellan tuggummi och bröst/flaska..

Hörru du fröken "I know it all".
Kan man inte gå från bröst till flaska?
Eller det finns ett mellanläge där de inte äter eller suger på någonting alls menar du?
Citera
2012-07-06, 20:10
Medlem
whisperings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För ett år sedan hade jag hållit med dig. Min grundinställning är att man gör faktiskt alltid allt för att barnen skall passa in.
Efter det jag upplevt denna sommar av oansvariga föräldrar - så nej - jag köper att TS råkat på det jag sett och upplevt av bristande föräldraskap.

Man kan acceptera - jag gör det fullt ut - att barnen inte går att tysta. Man köper inte när föräldrarna bara skiter i allt .... i sina barn och i sin omgivning .. då blir man förbannad.

Han för sin matro ... jag för min matro, och faktiskt å barnens vägnar .. vem skall lära dem om inte föräldrarna gör det...

Väldigt skönt att se att ngn med barn som faktiskt resonerar som mig utan barn. Och inte skyller på "barn är barn" när det egentligen handlar om att man inte har lust/ork/whatever för att kontrollera barnet. Så all creed till dig! Det behövs fler som du!
Citera
2012-07-06, 20:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Finns numera barnfria flyg o inväntar barnfria resturanger jag oxå. Dom stör o förstör upplevelsen.

Barn kan gott stanna hemma tills de är minst 10 innan besök på resturang.
Citera
2012-07-06, 20:12
Medlem
Slummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Du vet ju själv som förälder hur svårt det ibland är att få tyst på barn. Spring i benen, hungriga, trötta. Betvivlar starkt att mamman ifråga inte gjorde något för att tysta bärsärkarna. Psykfallsuppträdande på krogen hade inte hjälpt TS eller ljudnivån.

Det är bara att byta bord.

McDonalds/Burger King finns med all säkerhet i staden och det är bara att packa sig dit.
Jag har ingen som helst sympati för "er" om jag är ute på representation eller har en fyrsiffrig nota.

TS, att spela upp en mp3 lär innehavarna endast ta som kritik mot dem, avbryt måltiden och prata med dem istället. Är du känd/stamkund och de inte reagerar efter det kan jag bara beklaga men det är dags att söka upp ett nytt matställe.
Senast redigerad av Slummer 2012-07-06 kl. 20:15.
Citera
2012-07-06, 20:41
Moderator
VitKallas avatar
Varför sa du inte till modern?

Jag fascineras alltid av föräldrar som låter barnen ränna runt och sen inte förstår konsekvensen det ger utan bara förväntar sig att barn ska kunna uppföra sig när det bör ske- enligt alla andra/föräldrarna.
Barn behöver liksom få lära sig.

Att hålla på med någon uppspelning tror jag inte är något alls, om inte syftet är att reta upp och få till ett krig istället? För sannolikt kommer inte din uppspelning höras speciellt väl om nu barnen är så att dom flänger runt, hoppar och skriker. Det kommer troligtvis bara spä på deras uppförande istället.

Och ja, barn låter. Men om man inte kan planera lite bättre än att dom ska kunna vänta på maten, dvs inte väntar till dom är superhungriga så är det ändå föräldern som fallerar. Va fan, hur svårt är det att tänka till lite? Otroligt svårt för många, verkar det.

Smått grinig, men är trött på föräldrar som skyller ifrån allt på "barn är barn" och låter dom härja fritt för det. Förstör för oss andra som fostrar våra.
Citera
2012-07-06, 20:51
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hörru du fröken "I know it all".
Kan man inte gå från bröst till flaska?
Eller det finns ett mellanläge där de inte äter eller suger på någonting alls menar du?
Mina barn har flygit från att de var 6 månader varje år minst en gång och visst finns det annat att tugga på. Räcker dessutom att lära dem att hålla för näsan och trycka ut luft. Nema problemas. Att barn skriker på flygen handlar mer om att de är trötta och uttråkade.
Citera
2012-07-06, 20:58
Medlem
MissFitt73s avatar
Såklart man som förälder måste hålla pli på sina barn på restauranger. Kan de inte uppföra sig någorlunda så ska man hålla sig hemma eller hålla sig på donken. En av anledningarna till att man undviker donken på helgen.
Citera
2012-07-06, 20:59
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Såklart man som förälder måste hålla pli på sina barn på restauranger. Kan de inte uppföra sig någorlunda så ska man hålla sig hemma eller hålla sig på donken. En av anledningarna till att man undviker donken på helgen.
Fast det där reagerar jag lite mot, ska dom inte kunna uppföra sig där då?
Citera
2012-07-06, 21:02
Medlem
Barnföräldrar bör alltid ha med sig en trasa med eter för att lugna barnet, skrikande ungar på resturang/flyg/bio är förkastligt, på mcdonalds får de gärna vistas där förväntar man sig inte att det ska va direkt lugnt.
Citera
2012-07-06, 21:21
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Fast det där reagerar jag lite mot, ska dom inte kunna uppföra sig där då?
Jo visst men en restaurang där man betalar dyra pengar för att avnjuta en god måltid är inte detsamma som en restaurang som säljer måltider från 30kr. Dessutom inbjuder Donken till stoj och lek. De har bollhav ansiktsmålningar och diverse jippon. Kolla dessutom reklamen som de kör...
Citera
2012-07-06, 21:59
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jo visst men en restaurang där man betalar dyra pengar för att avnjuta en god måltid är inte detsamma som en restaurang som säljer måltider från 30kr. Dessutom inbjuder Donken till stoj och lek. De har bollhav ansiktsmålningar och diverse jippon. Kolla dessutom reklamen som de kör...
Jo, men då ska dom stoja där.
Lokala McD i stan har varken bollhav eller lekplats fö och det finns säkerligen fler.

Själv tycker jag nog att barn ska lära sig sitta still vid ett matbord, oavsett var dom är. Och kunna uppföra sig.
Men visst, det är ju mer "lekplats" än dyraste restaurang i stada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in