• 1
  • 2
2012-07-22, 16:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av side
De bär jag tänkt köpa är
Gojibär
Inca-bär
Mullbär

Kanske köper något till. Det är torkade bär som man kan blanda i maten/drycken
Nu tror jag inte dina bär hjälper dig att få bort tungmetaller, hur hade du tänkt att det skulle fungera?

Ett ytterligare bär som anses nyttigt dock, är blåbär. Tyvärr är det gratis i skogen och inte vidare exotiskt för oss i Sverige (goji finns också i Sverige, jag vet iaf en buske på vilken jag plockat).
Citera
2012-07-22, 17:37
Medlem
Är det lika mycket vitaminer i torrkade bär som inte torrkade? blir vitaminerna förstörda av torkning? hur går det med vitaminerna i blåbär om man fryser dom?
Citera
2012-07-22, 17:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbel
Är det lika mycket vitaminer i torrkade bär som inte torrkade? blir vitaminerna förstörda av torkning? hur går det med vitaminerna i blåbär om man fryser dom?
Frysta, torkade och färska blåbär finns i Livsmedelsdatabasen. Tänk på att torkade innehåller mindre vatten än färska, dom väger alltså mindre.
Citera
2012-07-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Frysta, torkade och färska blåbär finns i Livsmedelsdatabasen. Tänk på att torkade innehåller mindre vatten än färska, dom väger alltså mindre.
Jag brukar lägga torrkade frukter i vatten och ligga några timmar. Då suger dom åt sig vattnet och blir nästan lika stora som riktiga frukter och mycket godare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in