• 1
  • 2
2012-07-05, 21:42
Medlem
Borås Tidning: http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/...ar(3342139).gm

Citat:
Den knivbeväpnade man som sedan 14.15-tiden på torsdagen befinner sig på taket på Ulricehamns sparbank var fortfarande vid 20.45 uppe på taket.

Polisen har spärrat av platsen och förhandlar med mannen.

Enligt uppgifter till polisen på plats har mannen hotat med att ta sitt liv.

Fortfarande vid 20.45 var mannen kvar på taket, och hade alltså varit där i drygt sex och en halv timme. Polisen har förhandlare på plats och samtal med mannen pågår. Man har också spärrat av kring platsen och leder om trafiken.

Mannen på taket upptäcktes av bankens personal.
– De såg honom genom fönstret och larmade polisen, säger Lars Karlsson, VD för Sparbanken Ulricehamn.

Lars Karlsson befann sig i byggnaden vid 19.30-tiden.
– I och med att polisen behöver tillgång till våra lokaler så kommer jag eller någon annan från banken att stanna tills detta är över, säger han.

Området spärrades av först efter stängningstid och händelsen påverkade inte bankens verksamhet.
– Det är bara att det har pratats om det och folk har frågat. Men vi har kunnat ha öppet som vanligt, säger Lars Karlsson.

Vem är han? Vad vill han?

Ulricehamns Tidning skriver inte mer än att det är avspärrat: http://www.ut.se/nyheter/avsparrat-r...en(3342434).gm
Senast redigerad av Crashmash 2012-07-05 kl. 21:54.
Citera
2012-07-05, 21:44
Medlem
kalles-kaviars avatar
Man men kniv på Sparbankastaket i Ulricehamn

Man med kniv befinner sig på Sparbankstaket i Ulricehamn.
Vad vill han? Någon som vet?

Citat:
Den knivbeväpnade man som sedan 14.15-tiden på torsdagen befinner sig på taket på Ulricehamns sparbank var fortfarande vid 20.45 uppe på taket.

Polisen har spärrat av platsen och förhandlar med mannen.

Enligt uppgifter till polisen på plats har mannen hotat med att ta sitt liv.

Fortfarande vid 20.45 var mannen kvar på taket, och hade alltså varit där i drygt sex och en halv timme. Polisen har förhandlare på plats och samtal med mannen pågår. Man har också spärrat av kring platsen och leder om trafiken.

http://www.bt.se/nyheter/ulricehamn/...ar(3342139).gm
Senast redigerad av kalles-kaviar 2012-07-05 kl. 21:53. Anledning: Mer info direkt i första inlägget
Citera
2012-07-05, 22:12
Medlem
Ronilles avatar
Det är väl någon av de alkoholiserade som sitter nedanför i Grodparken som förirrat sig upp...

Han verkar ju dock vara kvar på taket ännu och att de förhandlar. Så något budskap/krav lär han ju ha.
Citera
2012-07-05, 22:16
Medlem
Mandelbrots avatar
Han tycks vara trött på livet.
Citat:
– Det är en man som har uttalat livsleda och vår uppgift är att försöka förhandla ner honom till marken. Och det får ta den tid det tar, säger polisens presstalesman Stefan Gustafsson.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5181445
Citera
2012-07-05, 22:18
Medlem
kalles-kaviars avatar
Han pratade ju om att någon Julia eller vad hon hette var kidnappad, någon som vet vad han snackade om då? Och att det var därför han var uppe på taket från början?
Senast redigerad av kalles-kaviar 2012-07-05 kl. 22:19. Anledning: Mer info direkt i första inlägget
Citera
2012-07-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Det är väl någon av de alkoholiserade som sitter nedanför i Grodparken som förirrat sig upp...

Han verkar ju dock vara kvar på taket ännu och att de förhandlar. Så något budskap/krav lär han ju ha.

Skulle tippa på 20-30 år och ingen av de jag anser kända i Ulricehamn. Ryktet säger att det kom en tjej springades och som ska ha ropat på Jan/Janne. Osäkert dock.

Citat:
Ursprungligen postat av kalles-kaviar
Han pratade ju om att någon Julia eller vad hon hette var kidnappad, någon som vet vad han snackade om då? Och att det var därför han var uppe på taket från början?

Även här rykten som säger att det ska vara en flickvän/exflickvän.
Citera
2012-07-05, 22:24
Medlem
kalles-kaviars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crashmash
Skulle tippa på 20-30 år och ingen av de jag anser kända i Ulricehamn. Ryktet säger att det kom en tjej springades och som ska ha ropat på Jan/Janne. Osäkert dock.

Även här rykten som säger att det ska vara en flickvän/exflickvän.

Hoppas det kommer mer info snart då, är han fortfarande kvar? Jag åkte förbi för en 30 min sedan, men inget jag stannar och tittat på klockan 22 en torsdagkväll iaf...
Citera
2012-07-05, 22:25
Medlem
kalles-kaviars avatar
Vad jag tycker är lite konstigt är att familjer tar med sig ungarna och står och kollar som om de vore en utomhus teater eller något de har hamnat på.
Citera
2012-07-05, 22:29
Medlem
Senaste infon jag vet är att han var kvar 22.15. Frågan är varför det inte händer något? Borde väl finnas andra sätt än att prata ner honom utan att skada honom allt för mycket. Men är väl inte optimalt kanske när som du säger barnfamiljer står och tittar i flera timmar. Händer inte så mycket i Ulricehamn...
Senast redigerad av Crashmash 2012-07-05 kl. 22:37.
Citera
2012-07-05, 22:33
Medlem
KiaWs avatar
Ämnen sammanfogade och låter tråden ligga kvar även om det är oklart om brott begåtts.
/Mod
Citera
2012-07-05, 22:55
Medlem
Fortfarande kvar. Hur agerar polisen i sådana här situationer? Han har tydligen balanserat på kanten (nåja, så långt ner är det inte men kan väl gå illa i alla fall) när någon närmade sig och kastade upp en Lidl-kasse med något i. Försöker de bara prata med honom eller har de en tidsgräns då de agerar på annat sätt? Väntar de på att han ska somna/komma ner självmant för att det är kallt under natten?
Citera
2012-07-05, 22:59
Medlem
Ronilles avatar
Är han suicidal så kommer de att vänta ut och sedemera få upp någon på taket. Dock är det oerhört konstigt att polisen inte ha fått back-up med förhandlare från Borås eller till och med Göteborg.

Det har gått många långa timmar innan ett agerande och man kan ju fråga sig varför ingen har gjort en aktiv insats. Speciellt eftersom det är fara för liv enligt uppgifterna.

Jag menar, polisen i Ulricehamn får in hamstrar i arresten och sådana här fall är väl inte till vanligheterna...

Hur vet ni att det står barnfamiljer och tittar? Men som ni säger, vad händer i Ulricehamn en torsdag i juli.
Senast redigerad av Ronille 2012-07-05 kl. 23:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in