2012-07-05, 20:59
Medlem
Köpte dubbla dvd-spelare till baksätet på bilen från Clas Ohlson.
Strömsladden mellan spelarna är för kort..fuck.

För kort för att kunna placera skärmarna på ena nackstödet och sen mot lastgallret för barnet.

På Kjell och Co kunde dom fixa en förlängning på audiokabeln (som också är för kort) men för strömsladden hade dom ingen lösning.

Finns det såna sladdar?? Behöver 1m minst.

Nätanslutning 100-240 V AC, 50/60Hz eller 12v som det står i manualen.

Finns det ingen sladd att köpa måste jag gå tillbaka med dvd-spelaren.

Hjälp uppskattas!
Citera
2012-07-05, 21:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Mellan spelarna? Skall du koppla ihop dom?

Är det 12V matning till dom så är det väl inga problem att köpa lämpliga kontakter och kabel och ansluta dom till bilens 12V matning, eller har jag missförrstått något...
Citera
2012-07-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Mellan spelarna? Skall du koppla ihop dom?

Är det 12V matning till dom så är det väl inga problem att köpa lämpliga kontakter och kabel och ansluta dom till bilens 12V matning, eller har jag missförrstått något...

Det är alltså dubbla dvd-skärmar, varav en är "moder-spelaren". Från den spelaren går det sedan strömkabel till den andra skärmen. Strömmen till moder-spelaren kommer från bilens cigg-uttag.

Det är alltså kabeln mellan skärmarna som är för kort som sagt, behöver en längre.

Förslag? Clas Ohlson, Teknikmagasinet och Kjell och Co hade inga såna grejer..
Citera
2012-07-05, 21:28
Medlem
eliras avatar
Valfri 2-ledar-kabel, http://www.clasohlson.com/se/Anslutn...KX/Pr490191050 eller klipp av vad som helst.

Sax

Kopplingslist: http://www.clasohlson.com/se/Kopplingslist/Pr363417000
Citera
2012-07-05, 21:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Det är alltså dubbla dvd-skärmar, varav en är "moder-spelaren". Från den spelaren går det sedan strömkabel till den andra skärmen. Strömmen till moder-spelaren kommer från bilens cigg-uttag.

Det är alltså kabeln mellan skärmarna som är för kort som sagt, behöver en längre.

Förslag? Clas Ohlson, Teknikmagasinet och Kjell och Co hade inga såna grejer..
Ok då föstår jag :-) Är det en fast sladd eller sitter den med kontakter i någon ände?

Är det kontakter i bägge ändar är det väl bara att köpa liknande kontakter och en längre kabel mellan.
Är det en fast kabel så får man klippa den mitt på och löda på en förlängning och sedan sätta krympslang över skarvarana.
Citera
2012-07-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Köpte dubbla dvd-spelare till baksätet på bilen från Clas Ohlson.
Strömsladden mellan spelarna är för kort..fuck.

För kort för att kunna placera skärmarna på ena nackstödet och sen mot lastgallret för barnet.

På Kjell och Co kunde dom fixa en förlängning på audiokabeln (som också är för kort) men för strömsladden hade dom ingen lösning.

Finns det såna sladdar?? Behöver 1m minst.

Nätanslutning 100-240 V AC, 50/60Hz eller 12v som det står i manualen.

Finns det ingen sladd att köpa måste jag gå tillbaka med dvd-spelaren.

Hjälp uppskattas!

Antar när du skriver moderskärm så sitter dvd i denna och den andra är bara en skärm?

Kolla hur många ledare det är i kabeln eller lägg upp en bild på kontakten
gissar på att du kan styra själva "dvd" med båda skärmarna och att bilden går i samma,men säger du att ljudet går separat?
Citera
2012-07-05, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ok då föstår jag :-) Är det en fast sladd eller sitter den med kontakter i någon ände?

Är det kontakter i bägge ändar är det väl bara att köpa liknande kontakter och en längre kabel mellan.
Är det en fast kabel så får man klippa den mitt på och löda på en förlängning och sedan sätta krympslang över skarvarana.

Så gör man, så gjorde jag funkar alldeles utmärkt. Ena sidan på kabeln är vit eller vitstreckad.
Citera
2012-07-05, 22:42
Medlem
Citat:

Skall testa detta, tack! Tack ni övriga för svar och engagemang!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in