2012-07-05, 12:25
Medlem
Jag har haft min iphone en rätt lång och den nu börjar den krångla lite. Jag laddar den till 100% och batteriet tar slut riktigt fort och då menar jag på några timmar. Plus nu när jag använder i ca 10 efter jag har satt på den kommer detta nu och den blev dessutom riktigt varm.(kolla bilden)

http://www.google.se/imgres?q=iphone...9,r:0,s:0,i:71
Citera
2012-07-05, 12:27
Medlem
cannaBes avatar
Har du försökt återställa den?
Citera
2012-07-05, 13:56
Medlem
Många gånger
Citera
2012-07-05, 14:02
Medlem
dkws avatar
Oftast ett tecken på att batteriet börjar bli slitet.
Kolla så det inte är glapp mellan din laddare och telefonen, brukar hända att det blir varmt som fan om det glappar, så prova en annan laddare.

Har du kanske jailbreakat telefonen och installerat nått tweak som arbetar i bakgrunden hela tiden? Testa att avinstallera det senaste isf.

Alternativt, lämna in den. Man har tre år reklamationstid på sig (vet inte om det gäller batterier dock).
Citera
2012-07-05, 14:17
Medlem
min mobil har ett glapp.

Kan man inte bara byta ut batteriet?
Citera
2012-07-06, 11:00
Medlem
Mobilplanetens avatar
Fråga nummer ett som ovan person sa: är den jailbreakad?

Om inte:
Har du några epost konton kopplade i mobilen? Prova att radera de och ställa in de igen.
Det finns en välkänd gammal bugg där som kan göra att det dricker upp hela batteriet på precis så kort tid, det brukar bero på fel inställning / att en mail inte funkar / lösenordet i ett utav mailen är fel.

Den buggen skall vara åtgärdad i senare uppdateringar, men alltid värt att prova ändå, speciellt om man inte uppdaterat på ett bra tag.
Citera
2012-09-26, 22:23
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muratsson
min mobil har ett glapp.

Kan man inte bara byta ut batteriet?

Man tycker ju att det borde kunna gå men dessvärre kan man inte byta batteri själv då batteriet är inbyggt vilket innebär att man måste skicka telefonen på service (ev. till Apple). Personligen tycker jag det är dåligt att detta ska behövas. Föredrar själv mobiltelefoner där man bara kan köpa till nya batterier och byta ut dem när det behövs.

Obs, jag har själv haft iPhone (d.v.s. en 3GS) och tycker om den men nu när jag har en Samsung Galaxy S3 känns den något bättre.

I övrigt, har det löst sig för dig nu då? OM inte så hoppas jag det kommer att lösa sig.
Annars hänvisar jag till tidigare medlemmars inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in