Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-05, 08:46
Medlem
Kollar ni? Maken till tekniska problem i dagens sändning trodde jag inte var möjligt att uppnå!!! Och det är ju ingen överdrivet avancerad produktion.

Stor show, har pågått hela morgonen.

Roligast var nog när Bildt intervjuades och ett stillbildsplan visades i över en minut samtidigt som hans röst hördes. Vad har ni skrattat mest åt på SVT denna morgon?
Senast redigerad av Slugarn 2012-07-05 kl. 08:49.
2012-07-05, 09:55
Medlem
MBoudines avatar
Reagerar på att alla TV:s nyhetsreportrar - även på TV4 - av någon anledning i varje mening låter; "ääh" Vänsterpartiet "ääh" bla bla bla, Jonas Sjöstedt "ääh", bla bla bla välfärdsfrågorna "ääh" blablabla ...

Hörde nyss SVT:s egen närsynta bofink, Mats Knutsson, kommentera partiledarnas insatser i Almedalen och irriterar mig på detta "ääh" i tid och otid. Var kommer det här ifrån ? Är alla tv-kommentatorer/reportrar töntar ? Låter iaf så .. Kanske måna om sin töntstatus ?
2012-07-05, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Reagerar på att alla TV:s nyhetsreportrar - även på TV4 - av någon anledning i varje mening låter; "ääh" Vänsterpartiet "ääh" bla bla bla, Jonas Sjöstedt "ääh", bla bla bla välfärdsfrågorna "ääh" blablabla ...

Hörde nyss SVT:s egen närsynta bofink, Mats Knutsson, kommentera partiledarnas insatser i Almedalen och irriterar mig på detta "ääh" i tid och otid. Var kommer det här ifrån ? Är alla tv-kommentatorer/reportrar töntar ? Låter iaf så .. Kanske måna om sin töntstatus ?

Detta fenomen dök upp när media började anlita småungar utan kunskap i ämnet, tala i radio och TV. Att sedan de äldre följer efter beror säkert på att de tror att man skall låta så. Hatar riktigt de töntar som ähhar.
2012-07-05, 14:36
Medlem
SVT har haft många problem med sina nyhetssändningar på sistone, tycker jag. Inkompetent sändningskontroll eller för lite licenspengar...?
2012-07-05, 21:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Detta fenomen dök upp när media började anlita småungar utan kunskap i ämnet, tala i radio och TV. Att sedan de äldre följer efter beror säkert på att de tror att man skall låta så. Hatar riktigt de töntar som ähhar.

Den enda jag kommer på som inte har tillägnat sig dessa olater är K-G Bergström. SVT borde nog låta sina yngre nyhetsadepter, plus några äldre med talfel, gå en kurs hos KGB. SVT kan väl erbjuda även 4:ans motsvarigheter, mot en överkomlig kursavgift, att lära sig hur det ska låta. Börjar misstänka att Mats Knutsson & Co sätter kepsen bak o fram också när TV-kamerorna är nersläckta. För att de tror att det ska vara så. Ruggigt, inte minst med tanke på att de riskerar att bli föredömen för mängder av TV-tittare.
2012-07-05, 21:34
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slugarn
Kollar ni? Maken till tekniska problem i dagens sändning trodde jag inte var möjligt att uppnå!!! Och det är ju ingen överdrivet avancerad produktion.

Stor show, har pågått hela morgonen.

Roligast var nog när Bildt intervjuades och ett stillbildsplan visades i över en minut samtidigt som hans röst hördes. Vad har ni skrattat mest åt på SVT denna morgon?
Har du någon länk till sändningen?
2012-07-11, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Har du någon länk till sändningen?
Sorry, av förklarliga skäl lades ingen länk upp på Play tyvärr.
2013-05-13, 06:44
Medlem
-Wasteland-s avatar
Gomorron har tydligen anställt en ny programledare. Till kaffet i dag tvingas man se och lyssna på en överviktig arabkäring som bryter. Fy fan, ett jävla spektakel.
2013-05-13, 07:08
Medlem
Vidrigt, stängde av blixtsnabbt. Om det fortsätter så här kan man glömma morgon tv. TV4 är ju inget alternativ.
2013-05-13, 07:26
Medlem
-Wasteland-s avatar
Nu sitter en jude och en muslim och pratar med arabfetisen om problemen i det svenska samhället, alltså konflikter mellan svartingar. Vad fan är det här, Al-Jazeera? Kan man inte få se svenskar i svensk tv som pratar om svenska angelägenheter, eller är det för mycket begärt?
2013-05-13, 08:27
Medlem
bfilms avatar
Ha ha jag visste att någon skulle ha hunnit posta om hur dåligt Gomorron Sverige har blivit med den nya anställningen. De har ju haft utlänningar som programledare förut men då har ju dessa pratat korrekt svenska. Nästa steg är väl helt enkelt att de pratar arabiska. Gomorron Sverige, passande namn.
2013-05-13, 09:32
Moderator
skunkensunes avatar
//Den här tråden borde ha skrotas innan den postades. Men bättre sen än...

Låst.

mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in