Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-04, 21:51
  #1
Medlem
Här med skriver jag mitt första ämne:

Jag har länge funderat över hur bra egentligen jeans passar till vit/ljus/blå skjorta (det handlar om mörka jeans ofc). Eller är det mer formellt och acceptabelt med svarta chinos/tygbyxer ?

Jag är en kille som känner mig väldigt bekväm med skjortor (alla märken i alla prisklasser duger) men jag sliter alltid ut mina byxer och ska inhandla nya nu men fick då en tankeställare till vad som passar.

Det jag har tittat pä är dessa jeans:http://www.smartguy.se/klader/jeans-...eans_154293_14, som ni ser så har jag inte direkt tänkt på vad det är för märke utan de ska gå att ha vardagligt som högtid utan att folk bryr sig.

Eller vad anser ni är relevant, kom gärna med förslag och länkar.

Tack i förhand
Nazuke
Citera
2012-07-04, 22:03
  #2
Medlem
Zelogaths avatar
Tycker att jeansen ser lite slappa ut, har man inte en riktigt bra skjorta då så ser man ut som en rappare som tror sig gå hem på en finare tillställning sålänge han har mössan i byxfickan.

Mörka jeans och skjorta går utmärkt, men personligen så skulle jag satsa på någon annan modell som stilmässigt skulle kunna tas för ett par kostymbyxor/chinos.
Kan ju hända att anledningen att jag tycker att ditt förslag ser slappt ut kan åtgärdas genom att välja jeans med kortare ben
Citera
2012-07-04, 22:06
  #3
Medlem
unlimitedescapisms avatar
Jeansen är ser extremt slappa och vardagliga ut... Vilken färg tänker du dig att skjortan du skall bära till dem är?
Citera
2012-07-04, 22:13
  #4
Medlem
Zelogath: Tack för ditt svar, det gav mig genast en klarare syn på byxorna. Ibland är det gött att andra ser det där som man själv missar

unlimitedescapism: Jag har mest vita skjortor som basplagg.

Jag tror jag tar och köper par sådana jeans ändå och använder till hemmabruk och slit, dock inte till skjorta
Citera
2012-07-04, 22:18
  #5
Medlem
greenlungss avatar
Jag tycker du ska tänka mide på vad andra tycker och mer på vad du tycker själv. Lycka till.
Citera
2012-07-04, 22:24
  #6
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Jag tycker du ska tänka mide på vad andra tycker och mer på vad du tycker själv. Lycka till.
Visst ska man gå efter eget huvud när det gäller kläder, det håller jag med om!
Dock ville TS ha andras input vad gäller aspekten att klä sig i jeans som fungerar både formellt och informellt- då kan det vara nyttigt att få höra andras input huruvida man skulle uppfattas på lite finare fester än efterfest hos Göran
Citera
2012-07-04, 22:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Jag tycker du ska tänka mide på vad andra tycker och mer på vad du tycker själv. Lycka till.

Det gör jag också men det är gött och se vad andra tycker. jag förklarade min stil och önskade svar om vad som passar och inte passar i allmänhet Nu har jag iallafall fått en klarare syn på plagget när andra har berättat om vad som passar och inte direkt passar
Citera
2012-07-06, 00:10
  #8
Medlem
Mederys avatar
Vad säger du om dessa jeans istället, ts?
http://www.smartguy.se/klader/jeans-...ans_151303_140
__________________
Senast redigerad av Medery 2012-07-06 kl. 00:12.
Citera
2012-07-06, 12:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medery
Vad säger du om dessa jeans istället, ts?
http://www.smartguy.se/klader/jeans-...ans_151303_140

Å, ironi när den är som bäst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback