2012-07-04, 13:22
Medlem
Kabe

Ticker: KABE
Kurs: 96,50
Riktkurs: 105,20

Setup: Kabe har inte återhämtat sig efter att bolaget lämnat en utdelning om 5,00 kr per aktie. Inte heller har aktien hängt med i börsuppgången.

Men aktien visar en tendens till att vilja ackumulera och om aktien stänger över 98,75 i takt med att momentumindikatorn stiger över 0 så tror jag att riktkursen kan nås inom kort.
Citera
2012-07-05, 21:15
Medlem
Sitter och väntar på att komma in i KABE långsiktigt.
Vet egentligen inte vad jag väntar på, bättre väder kanske..
Citera
2012-07-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Sitter och väntar på att komma in i KABE långsiktigt.
Vet egentligen inte vad jag väntar på, bättre väder kanske..

Det verkar vara en vettig investering (och lite nostalgi för mig då företaget härrör från hemtrakterna)! Förutom den stadiga tillväxten med både högre omsättning och högre resultat så verkar den lilla husvagnstillverkaren från Tenhult att få en god framtid till mötes. De har dessutom starka finanser och klarade finanskrisen med en vinstmarginal på ca 35 %.

Dessutom befinner sig aktien vid en trendlinje från slutet av 2008 där den kan få stöd.

Om du är osäker så ta en kortsiktig trade enligt ovanstående information.
Citera
2012-07-12, 11:35
Medlem
Det var inte mycket rörelse här inte! Aktien handlas under väldigt låg omsättning och den är kvar i intervallet, så riktkursen gäller fortfarande vid trigger.

Jag tror att OMX stiger inför månadsslutet och om inte KABE hänger med i den resan så plockar jag nog ut den ur portföljen.
Citera
2017-08-11, 09:19
Medlem
knut_1s avatar
Vad tror Ni om framtiden för Kabe? Påverkar kronförstärkningen deras omsättning? Eller kommer det att gå ännu bättre än det gör idag?
Senast redigerad av knut_1 2017-08-11 kl. 09:24.
Citera
2017-08-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Vad tror Ni om framtiden för Kabe? Påverkar kronförstärkningen deras omsättning? Eller kommer det att gå ännu bättre än det gör idag?

Var nog tre år sedan jag tog en titt på Kabe och camping-sektorrn, äger lite idag via mekanisk strategi. Då fanns det en ganska lång trend mot att camping bland svenskar blev mer och mer populärt. Antagligen, är trenden fortfarande aktiv och borde gynna. Du får googla runt efter data.
Citera
2025-10-15, 13:01
Medlem
Adelsdams avatar
Nyregistreringarna av husvagnar var i princip oförändrade i september medan husbilar fortsatte att öka. Det framgår av färsk statistik från Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund.

Under månaden registrerades 112 husvagnar, jämfört med 111 samma månad förra året, en ökning med 0,9 procent. Under 2024 registrerades 1 701 husvagnar, en minskning med 17,2 procent. Året innan var registreringarna 2 013 husvagnar, en minskning med 36,4 procent. Hittills i år är minskningen 13,4 procent.

https://www.placera.se/telegram/kabe...istik-20251001
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in