Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-04, 12:15
  #1
Medlem
kamicazes avatar
Jag har för ett tag sedan helt brutit med min sambo och är för första gången singel i vuxenlivet. Jag har precis börjat hittat mig själv igen och är lyckligare än på länge.

Jag har nu fått på mig flera tjejer. Främst kompisars kompisar som jag inte träffat men som tydligen legat i vassen och lurat medan jag hade mitt gamla förhållande och det är ju alltid trevligt med intresse!

Problemet är att flera redan har kärat ner sig i mig medan jag känner att jag knappt vet vilka de är, jag har träffat dem ungefär 1-3 gånger strulat lite med en del och mer eller mindre med andra. Men jag tror att det tar tid för mig att bli kär eller så är dem inte "den rätta", några av dem är så på att de redan försökt planera sommaren med mig.

Jag har inget intresse i att vara ett ass och ligga runt och sedan aldrig ringa tillbaka utan det har varit roliga att umgås och jag vill fortsätta med det men jag kan inte tänka mig ett förhållande nu och framför allt inte satsa på något där de har kommit så mycket längre i "vårt förhållande" än mig. För just nu ljuger jag ofta ihop ett nej till att umgås trots att jag vill och kan men jag är rädd att allt ska gå för långt så jag stoppar lite hela tiden men inte helt, både med att umgås och när vi umgås med att vara för på dem med komplimanger och intim trots att jag vill som sagt.

Varför ska man inte kunna umgås och ha kul utan att det ska bli så seriöst och allvarligt direkt? Ska jag redan nu behöva ha seriösa snack?
Citera
2012-07-04, 12:23
  #2
Medlem
Lyxproblem

Enklast är väll att säga att du är nysingel och inte direkt intresserad av ett förhållande. Något i stil med

"Har precis blivit singel, det är sommar, det är perfekt läge för mig att njuta av min frihet utan förbindelser. Vill bara ha kul, har inga planer på att gå in i ett förhållande, stör det dig så förstår jag om du vill dra dig tillbaka, men annars... "

Då har du sagt ditt, och sen kan du fortsätta vara ett ass hur mycket du vill för du har gjort din bit och sagt sanningen.
Citera
2012-07-04, 12:24
  #3
Avstängd
Du lider av "Jag tror aldrig mer jag kommer bli kär syndrom".

Tro mig din hjärna kommer bli kär.
Det tar ju lite tid man är inte redo dirr efter.
Citera
2012-07-04, 12:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpee
Du lider av "Jag tror aldrig mer jag kommer bli kär syndrom".

Tro mig din hjärna kommer bli kär.
Det tar ju lite tid man är inte redo dirr efter.


Det behöver ju självklart inte betyda att han hamnat i dom tankebanorna.

Är man tillräckligt självmedveten kanske man inser väldigt fort att det finns bokstavligen miljarder fler kvinnor därute.

Han kanske bara känner att han inte har lust till att binda sig vid någon. Jag menar ett seriöst förhållande är tidskrävande och ändå ett ansvar på ett eller annat sätt.

En tid i "frihet" är faktiskt att rekommendera, för annars finns det risk för att kommer känna sig kvävd i nästkommande förhållande.
Citera
2012-07-04, 12:46
  #5
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scubasteven
Enklast är väll att säga att du är nysingel och inte direkt intresserad av ett förhållande.
Detta.

Så länge du har gjort klart för tjejerna att du inte är ute efter något förhållande nu så är du inget "ass", tvärtom. Är du rak och öppen så är upp till dem att avgöra om de är intresserade av ditt sällskap utifrån den vetskapen. En del kommer inte att vara det och det är något man får ta, medan andra inte kommer att tycka att det är något problem.

En sak som du dock bör fundera på är vilka vibbar du sänder ut, om du bara attraherar tjejer som vill ha ett fast förhållande trots att du inte vill det. Är det möjligen så att du beter dig som om du skulle vilja ha ett fast förhållande, i tron att det är det enda som tjejer kan vara intresserade av?
Citera
2012-07-04, 12:51
  #6
Medlem
kamicazes avatar
Ni har nog alla mycket rätt i det ni säger, jag har lite känslan av att jag aldrig kommer bli riktigt kär igen. Jag har en kompis som har nya tjejer hela tiden och han påstår att han aldrig blir eller har varit kär utan tröttnar till slut.

Men samtidigt som jag känner så och att en bra och seriös relation är det bästa som finns så vill jag inte bli kär nu utan njuta av att kunna träffa nya människor och sitta hemma ensam med en chipsskål på magen i tv-soffan.

Hur ska jag bemöta nya tjejer som jag vill fortsätta träffa men inte ha ett förhållande med, ska jag sätta en egen gräns vid att bara flirta eller ska jag vara rak på sak och säga direkt vad man vill? Trots att chansen så klart finns att jag blir riktigt kär.
Citera
2012-07-04, 13:01
  #7
Medlem
xposures avatar
Nänänä!
Nu ska du va singel och stå på egna ben ett tag, inte kasta dig in i något nytt.
Mycket nöje!
Citera
2012-07-04, 13:03
  #8
Medlem
kamicazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80

...

En sak som du dock bör fundera på är vilka vibbar du sänder ut, om du bara attraherar tjejer som vill ha ett fast förhållande trots att du inte vill det. Är det möjligen så att du beter dig som om du skulle vilja ha ett fast förhållande, i tron att det är det enda som tjejer kan vara intresserade av?
Precis så är det nog! Jag tror jag sänder ut vibbar som gör att tjejer som vill ha ett förhållande dras till mig men egentligen vill jag inte tänka på förhållande utan bara umgås, strula runt eller inte spelar inte så stor roll egentligen, jag är aldrig den som tar initiativet till hångel eller mer utan flirta, skratta och umgås är det jag egentligen vill, sedan om jag får känslor någon gång på vägen så får jag bestämma mig då vad jag vill.

Första gången på krogen som singel drog jag hem ett one night stand men det kändes inte riktigt som mig, vet inte om det hade med att tjejen inte var någon 10-poängare eller om det inte är något för mig.
__________________
Senast redigerad av kamicaze 2012-07-04 kl. 13:06.
Citera
2012-07-04, 14:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamicaze
För just nu ljuger jag ofta ihop ett nej till att umgås trots att jag vill och kan men jag är rädd att allt ska gå för långt så jag stoppar lite hela tiden men inte helt, både med att umgås och när vi umgås med att vara för på dem med komplimanger och intim trots att jag vill som sagt.

Varför ska man inte kunna umgås och ha kul utan att det ska bli så seriöst och allvarligt direkt? Ska jag redan nu behöva ha seriösa snack?
Sag att du bara har tid for ett fysiskt forhallande just nu, problemet lost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback