2012-07-04, 09:18
Bannlyst
Såg nyss klart denna och den var väldigt creepy.

http://www.youtube.com/watch?v=h9Hy0...1039777F72F46A

Platsen är på riktigt alltså känd för många mystiska olyckor (som även nämns i filmen) och självmord. Kan de ha något på spåren i denna dokumentär? Creepy creepy.

Vad tyckte ni?
Senast redigerad av Baroque 2012-07-04 kl. 09:32.
Citera
2012-07-04, 10:14
Medlem
Leoplurodons avatar
Det känns väldigt väldigt uppenbart att det är redigerat (fejkat) tycker jag :>
Citera
2012-07-04, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leoplurodon

Va tyckte du om den?
Att det dock hänt en massa skumma händelser just där i verkligheten stämmer dock.
Om du vill ha bevis så kan jag sitta och leta fram senare. Men visst var den lite creepy?
Citera
2012-07-04, 18:17
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoplurodon

Skräckfilm/mockumentär, möjligen inspirerad av myter från området. Hyfsad stämning ändå.
Citera
2012-07-04, 18:43
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baroque
Va tyckte du om den?
Att det dock hänt en massa skumma händelser just där i verkligheten stämmer dock.
Om du vill ha bevis så kan jag sitta och leta fram senare. Men visst var den lite creepy?
är lite problematiskt. Att Aokigahara är en hemsk plats är inget nytt. Här blandas fakta med fantasi för att göra tittarna osäkra på vad som är sant.

Det är rätt smart då man inte kan säga det är fejk. Men vad menar du med bevis?
Citera
2012-07-06, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
är lite problematiskt. Att Aokigahara är en hemsk plats är inget nytt. Här blandas fakta med fantasi för att göra tittarna osäkra på vad som är sant.

Det är rätt smart då man inte kan säga det är fejk. Men vad menar du med bevis?

Bevis på att platsen de filmar på har en hund begraven. Har som sagt inträffat flera olycka mystiska olyckor just där, tex flera helikopterkrascher. Att området, och speciellt bron som de är och filmar är känd för självmord gör ju det hela mer och mer creepy också.

Fler som betat av denna? va tyckte ni? lite smått creepy ändå?
Diggar speciellt atmosfären som fan...!
Citera
2012-07-06, 18:12
Medlem
jo den var välgjord, men inget annat än påhittad http://www.imdb.com/title/tt2188697/
Citera
2012-07-06, 18:39
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baroque
Bevis på att platsen de filmar på har en hund begraven. Har som sagt inträffat flera olycka mystiska olyckor just där, tex flera helikopterkrascher. Att området, och speciellt bron som de är och filmar är känd för självmord gör ju det hela mer och mer creepy också.

Fler som betat av denna? va tyckte ni? lite smått creepy ändå?
Diggar speciellt atmosfären som fan...!
fast ser inte hur olyckorna blir automatiskt mystiska pga av områdets creppy-ness. men visst creepy, men hela området där är rätt viktigt plats för japanerna, därför som självmorden händer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in