• 1
  • 2
2012-07-03, 20:20
Medlem
KaptenKruths avatar
Låg på stadiga 110 på motorvägen och vad händer? Jo, blir omkörd av en jävla moped på motorvägen, EN JÄVLA MOPPEPOJK i säkert 120 knyck, vad i helvete? Hur kan man vara så korkad som förälder att låta snorungarna åka runt 120 km/h på motorvägen? Hoppas snuten drämmer till tjockskallen ordentligt och ser till att galenpannan aldrig får sitta bakom en ratt. Inte vill vi väl ha en sådan idiot på vägarna i framtiden?

Vad kan han tänkas få för böter om han åker dit? Skulle tagit hans regnr
Citera
2012-07-03, 20:24
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Haha! Det var nog min son !

Hur hade du tänkt att ett par föräldrar skulle kunna hindra en tonårig adhdare ?

Låsa in hen i källaren på livstid ?
Citera
2012-07-03, 20:25
Medlem
TrueCs avatar
Så skulle jag aldrig gjort i 15-årsåldern ..

Citera
2012-07-03, 20:26
Medlem
beavertands avatar
Du verkar mest sur för att du blev omkörd...
Och för det andra tror jag inte att hans föräldrar vet att han kör på E4:an med en moped...

Om han blivit tagen hade han säkerligen aldrig fått ta körkört och dryga böter för hans föräldrar...
Citera
2012-07-03, 20:26
Medlem
KaptenKruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Haha! Det var nog min son !

Hur hade du tänkt att ett par föräldrar skulle kunna hindra en tonårig adhdare ?

Låsa in hen i källaren på livstid ?

Om inte ungen gömmer sin moped i skogen för föräldrarna kan det väl inte vara så svårt att traska ut i garaget och kolla på mopeden?
Citera
2012-07-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Så skulle jag aldrig gjort i 15-årsåldern ..

Hehe det var ju det som alla gjorde för att visa att en moppe var värst när man var 15

Sen så är det inte särskilt svårt att få upp dagens moppar i typ 110+ min gjorde runt 115 ärliga knutar och hade bara en standard 80cc trimcylinder trimrör 24mm förgasare och lite annat gick som fan äldre moppar var ju värdens konst att få upp i typ 80kmh.

Alltid lika kul att få tummen upp av omkörda lastbilar och förvånade blickar från andra trafikanter.
Citera
2012-07-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKruth
Skulle tagit hans regnr

Eftersom du inte gjorde de så kan du ju inte vara helt 100 på att de verkligen va en moppe.
Kan ju lika gärna varit en 125a, alltså en lätt mc, förr såg man ju skillnad då mc:n hade skattemärke medan mopederna saknade de.
Idag får ju inget fordon nått nytt skattemärke, och regskyltarna för Mc och moped har samma storlek.
Citera
2012-07-03, 20:33
Medlem
Himars avatar
Citat:
Låg på stadiga 110 på motorvägen och vad händer? Jo, blir omkörd av en jävla moped på motorvägen, EN JÄVLA MOPPEPOJK i säkert 120 knyck, vad i helvete? Hur kan man vara så korkad som förälder att låta snorungarna åka runt 120 km/h på motorvägen? Hoppas snuten drämmer till tjockskallen ordentligt och ser till att galenpannan aldrig får sitta bakom en ratt. Inte vill vi väl ha en sådan idiot på vägarna i framtiden?

Onödigt att han ens har en regskylt, den borde ju vara snodd eller dy.
Men sjukt ändå!
Citera
Medlem
Otems avatar
Citat:

Gick inte din bil fortare? Nä skämt åsido, har själv blivit omkörd av moped(er), 3 st när jag åkte med en jobbarkompis förra året, vi åkte via Sisjön(Sisjöleden tror jag den heter) i Göteborg när det kom 3 invandrar ungar på varsin moped och såg glada ut som fan, då åkte vi minst 110 km/h också medans dom gasade om, men ja vad ska man säga, mest komiskt, hoppas dom blir haffade innan något tragiskt händer bara.
Senast redigerad av Otem 2012-07-03 kl. 20:37.
Citera
Medlem
karatekungens avatar
Är inte sånt här vanligt? Jag körde själv 100 km/h med moppe på E22:an när jag var 14 år
Det är ju rätt grovt när man väl tänker efter. Skulle faktiskt kunna tänka mig att man kan få samhällstjänst som straff faktiskt, förutsatt att man är straffmyndig vilket jag inte var då

Att bara ta någons reg nr, meddela polisen och sedan påstå att någon har gjort något räcker inte för att få personen bötfälld.

// karatekungen, expert
Citera
2012-07-03, 20:35
Medlem
KaptenKruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Hehe det var ju det som alla gjorde för att visa att en moppe var värst när man var 15

Sen så är det inte särskilt svårt att få upp dagens moppar i typ 110+ min gjorde runt 115 ärliga knutar och hade bara en standard 80cc trimcylinder trimrör 24mm förgasare och lite annat gick som fan äldre moppar var ju värdens konst att få upp i typ 80kmh.

Alltid lika kul att få tummen upp av omkörda lastbilar och förvånade blickar från andra trafikanter.

Är ganska så säker på att det va en rieju drac.
Citera
2012-07-03, 20:42
Medlem
Citat:
Är ganska så säker på att det va en rieju drac.

Nja Derbi Senda Extrem SM riktigt fin moppe liksom körde man i 100 plus kändes den lika stabil och fin som en 125a

ångrar som fan att jag sålde den när man vuxit till sig den hade vart perfekt att ha som pendlar moppe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in