Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-03, 20:27
Medlem
Himars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scubasteven
Helt sjukt dåligt, vet att ekonomin och egentligen systemet ser annorlunda ut i Sverige från hur det gör i T.ex. Norge, men fan att det ska vara en sån enorm skillnad. När jag flyttade till Oslo, så gick jag in på ett mäklarkontor på en fredag, på måndagen höll jag på att flytta in mina grejer i en lägenhet i centrala Olso.

Hur i helvete kommer det sig att det är en sån stor skillnad ?

Hur kan det komma sig? Frågade du inte hur det kom sig? Verkar ju vara konstigt eftersom Olso är huvudstaden dessutom :O
Citera
2012-07-03, 20:29
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scubasteven
Helt sjukt dåligt, vet att ekonomin och egentligen systemet ser annorlunda ut i Sverige från hur det gör i T.ex. Norge, men fan att det ska vara en sån enorm skillnad. När jag flyttade till Oslo, så gick jag in på ett mäklarkontor på en fredag, på måndagen höll jag på att flytta in mina grejer i en lägenhet i centrala Olso.

Hur i helvete kommer det sig att det är en sån stor skillnad ?
Enkelt - i Norge har de avreglerat bostadsmarknaden och har marknadshyror. De norska politikerna har mao låtit marknaden lösa bostadsproblemet. I Sverige har istället politikerna försökt lösa problemet själva, det har gått så där...
Citera
2012-07-03, 20:34
Medlem
jamenvaddårås avatar
Congrats. Efter 45 år i kö kanske det är dags att fatta galoppen och faktiskt köpa en lägenhet som alla andra? Parasit.
Citera
2012-07-03, 20:49
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Söker man inte boende borde man inte vara i bostadskö. Kösystem som detta gör det omöjligt för folk som inte planerat ett halvt sekel framåt att hitta hyfsat boende.

Som jag ser det är det folk som Eyvind med hustru som gör det lönlöst för folk med en normal framförhållning att ställa säg i en bostadskö. Good riddance med andra ord.
Citera
2012-07-03, 20:50
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Vad skall diskuteras? Är reglerna sådana att man måste uppdatera förstår jag inte varför Eyvind skulle få särbehandling.

Det orimliga i det hela ska diskuteras.
Citera
2012-07-03, 20:50
Medlem
enoutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Congrats. Efter 45 år i kö kanske det är dags att fatta galoppen och faktiskt köpa en lägenhet som alla andra? Parasit.

Genomtänkt inlägg. Om du tycker att man ska bo i bostadsrätt för att man inte ska parasitera på någon annan måste du ju vara totalt jävla efterbliven. Trots att vi har hyresreglering i Sverige är det fruktansvärt lönsamt att äga och hyra ut bostäder, så att man skulle vara en parasit bara för att man är villig att göda någon fet hyresvärd är lite snetänk, men det var kul att du åtminstone försökte, kioskmongo!
Citera
2012-07-03, 20:51
Bannlyst
Eyvind är nog inte av de yngre slaget. Unga har mer eller mindre ingen chans på sådana där kösystem.
Citera
2012-07-03, 20:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Vad skall diskuteras? Är reglerna sådana att man måste uppdatera förstår jag inte varför Eyvind skulle få särbehandling.

Precis. Vanlig snyftartikel. Det är inte alls orimligt, bara rimligt. Regler är till för att följas. Även av den gubben.
Citera
2012-07-03, 21:12
Medlem
Poddes avatar
Köar man i 45 år för en bostad är nog inte att man hamnade sist i kön det största problemet man har.
Citera
2012-07-03, 21:19
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå

alla kanske inte vill skuldsätta sig hela livet för en lägenhet?förövrigt kan man undra varför nån köar i 45 år för en lägenhetsjävel.
Citera
2012-07-03, 21:19
Medlem
Firewaias avatar
Regler är regler, och bostadsköer är fan inte till för att ställa sin nyfödda unge i för att sen ha perfekt läge om 20 år. Det är synd att det är så det fungerar dock, söker man jobb någonstans och måste flytta så är du körd för Kalle som kanske vill ha en annan lägenhet om 20 år står före dig i kön.
Citera
2012-07-03, 21:37
Medlem
Hur är det ens möjligt att stå i en bostadskö i 45 år? Har han aldrig blivit erbjuden någon lägenhet under alla dessa år? Bor han fortfarande hemma hos föräldrarna? Hur gammal är karln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in