2012-07-03, 18:11
Medlem
Fris avatar
Varningar utdelas helt slumpmässigt utan någon som helst relation till någon regel. Varför ges aldrig någon förklaring till dessa obegripligheter?

Och vart tog tråden "Försvara Hitler" i humor-forumet vägen? En tråd där vi försökte (bort)förklara hans asociala beteende. Finns det nån hemlig regel om att det är förbjudet att skämta om Hitler här?

Jag föreslår att moderatorer börjar förklara sina varningar, annars är de ju totalt meningslösa eftersom man aldrig får nån som helst aning om vad det är moderatorn vill att man ska och inte ska göra.
Citera
2012-07-03, 18:26
Medlem
orzion-2.0s avatar
Har inte direkt fått så många varningar men när jag fått någon har anledningen+inlägget jag varnats för nämns i meddelandet, antar att det är praxis konstigt vore det ju annars.
Citera
2012-07-03, 18:27
Medlem
Tlagnojs avatar
Du får ett meddelande där det står vilken regel du har brutit mot när du får en varning. Däremot så får du inte detta om din inbox är full.
Citera
2012-07-03, 18:34
Medlem
Numes avatar
Men han menar väl såklart mer utförliga svar... än "varning för regel x för x inlägg"
Citera
2012-07-03, 18:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Men han menar väl såklart mer utförliga svar... än "varning för regel x för x inlägg"

Flashback är ingen curlingklubb utan man får faktiskt lägga ner lite arbete själv också.
Moderatorerna är obetalda och har betydligt bättre och viktigare saker än att skriva små uppsatser varje gång något ADHD barn ska få en varning för OT.
Citera
2012-07-03, 18:51
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume

Har man inte förstått vad varningen gäller om det så är off topic eller en felplacerad tråd så är det inte svårare än att svara på det automatiska varnings pm;et så får vi ge en mer utförlig förklaring.
Ibland skriver jag till något extra eller bifogar en länk med information men det är inte alla gånger och det är inte svårare än att höra av sig om man inte förstått anledningen till varningen.
Citera
2012-07-03, 18:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag kollade på dina två senaste varningar och jag undrar vad du inte förstår när det gäller regel 0.02?

Du har startat två trådar i helt fel forumsdel och fått varningar för det.
Citera
2012-07-03, 19:04
Medlem
Van-Hedens avatar
Bara att svara på mods PM om något är otydligt..?
Citera
2012-07-03, 19:13
Bannlyst
Sen är det inte varje gång dom startar trådar varför en viss person är avstängd
Citera
2012-07-03, 19:39
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kollade på dina två senaste varningar och jag undrar vad du inte förstår när det gäller regel 0.02?

Du har startat två trådar i helt fel forumsdel och fått varningar för det.
HUR är det fel att starta en skämtsam tråd om att bortförklara Hitlers brott i Humor-forumet?

Får jag kanske en varning enligt 0.02 för att jag startade denna tråd också, eftersom det är en tråd om Flashback som startats i Flashback-forumet?
Citera
2012-07-03, 19:53
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
HUR är det fel att starta en skämtsam tråd om att bortförklara Hitlers brott i Humor-forumet?

Får jag kanske en varning enligt 0.02 för att jag startade denna tråd också, eftersom det är en tråd om Flashback som startats i Flashback-forumet?

Vilka tror du kan svara bäst på detta om inte moderatorerna i humor?
Citera
2012-07-03, 20:30
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri

Lugna ner dig och fråga moderatorn som gav dig varningen då som sagt, men jag kan lida med dig lite.

Visst har jag också blivit en bit förbannad en gång länge sedan då ett mitt inlägg sonika raderadets pga "trams/off-topic" (samt förresten mod, vem det nu var, inte svarade på min kritik via PM om jag kommer ihåg rätt).
När jag skrev i en tråd handlandes om vad som kommer hända när oljan tar slut, skrev något i stil med "Då kommer vi få börja gräva upp alla de miljontals förkolnade judar i Tyskland och göra diesel av dem tills vidare" och något mer om att diesel var den uppenbara lösningen.

Det var fan inte off-topic i alla fall, bara skämtsamt (möjligen "diskriminerande" men fuck that shit). Alla satt ju bara och snackade enormt om peak-oil och same old hat, så piffade upp tråden.

Inte för jag klagar, ville mest skryta om detta enormt!!!!!!!!! bra halvskämtsamma produktiva inlägg som nu är borta för gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in