2012-07-03, 20:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
HUR är det fel att starta en skämtsam tråd om att bortförklara Hitlers brott i Humor-forumet?

Får jag kanske en varning enligt 0.02 för att jag startade denna tråd också, eftersom det är en tråd om Flashback som startats i Flashback-forumet?

Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Så, vill du klaga på din specifika tråd, så har du gått fel väg tillväga.

Du fick en tråd slängd/raderad, sluta gråt, en massa trådar blir slängda varje dag.
Citera
2012-07-03, 21:14
Medlem
Dolgtrases avatar
Med tanke på att en tråd som ”Den stora bajsleken” i humordelen fått leva så länge att den nu har närmare 600 inlägg vore det faktiskt intressant att få veta varför en skämttråd om den koleriske foliehatten Adolf inte platsar där.

Jag hade också placerat en sådan trådstart i humorforumet.
Citera
2012-07-03, 21:32
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator

Så, vill du klaga på din specifika tråd, så har du gått fel väg tillväga.
Mitt exempel är just ett exempel. Jag kan ju inte gärna exemplifiera med andras exempel, eftersom jag troligen aldrig sett dem innan deras trådar bara försvunnit.

Jag vill här ge ett RÅD om att motiveringar gör att reglerna blir bättre förstådda. Det går att läsa reglerna, ja. Men som med alla regler är det intressant att lära sig av vilken tolkning och tillämpning av dem som gäller. Moderatorn som slänger en tråd och/eller ger en varning måste ju ha en egen tanke om varför, och kan väl skriva en rad om det då. Istället för att agera som nån odokumenterad HTML-bugg. Skulle lätt skapa ett mycket bättre klimat. Man skulle åtminstone veta vad man inte håller med varandra om. (Jag väntar f.ö. på PM-svar i mitt fall, men det är inte viktigt här).
Citera
2012-07-04, 11:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Mitt exempel är just ett exempel. Jag kan ju inte gärna exemplifiera med andras exempel, eftersom jag troligen aldrig sett dem innan deras trådar bara försvunnit.

Jag vill här ge ett RÅD om att motiveringar gör att reglerna blir bättre förstådda. Det går att läsa reglerna, ja. Men som med alla regler är det intressant att lära sig av vilken tolkning och tillämpning av dem som gäller. Moderatorn som slänger en tråd och/eller ger en varning måste ju ha en egen tanke om varför, och kan väl skriva en rad om det då. Istället för att agera som nån odokumenterad HTML-bugg. Skulle lätt skapa ett mycket bättre klimat. Man skulle åtminstone veta vad man inte håller med varandra om. (Jag väntar f.ö. på PM-svar i mitt fall, men det är inte viktigt här).

Saken var ju att Varningar (förrut kallade tillsägelser) blev "automatiserade" för att förenkla utdelandet av dessa, e.g. ta bort den manuella biten i det hela där moderatorn var tvungen att skicka ett manuellt PM osv.

Den biten slipper ju moderatorerna iom, dock som du säger så innehåller inte PM:et man får något mer än regelbrottet och kanske tråd (inte säker om tråd nämns, inte fått något pm själv) så är man osöker på varför man fått en varning så är det självfallet bäst att PM:a om det (något som du redan gjort) och vänta på svar där.

Visst, det kanske blir mindre personligt, men iom att forumet växer, så måste verktygen förbättras för de som jobbar ideellt så att allt blir lättare att hantera bakom kulliserna så att säga, och då blir det ofta på bekostnad av den personliga känslan.

Mer om automatiseringen finns att läsa här: Varning för effektivare rutiner gällande off-topic och tillsägelser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in