• 1
  • 2
2012-07-03, 13:26
Medlem
Min första tråd någonsin så ber om ursäkt i förväg.

Har en nära anhörig som blivit dömd till drygt 3 års fängelse.
Behöver tips och/eller hjälp om olika anstalter.
Vilka är bra/mindre bra? Vad ska man tänka på när man ansöker
om placering o.s.v? Min anhörig kommer förmodligen bli tvungen att
sitta på en "säkerhetsklass 2"-anstalt.

Tacksam för alla seriösa tips/råd.

Kan tillägga att jag inte kommer skriva eller gå in på
några detaljer om min anhörige eller brottet som begåtts
pga skyddandet av dennes identitet. Kan säga att det är
en man i 25års åldern och att brottet är rånrelaterat.
Citera
2012-07-03, 13:56
Medlem
Famines avatar
Vet inte vilken "säkerhetsklass" det är men jag har hört att det är ganska chill på Kumla.
Citera
2012-07-03, 14:21
Medlem
visby?

Kumla är säkerhets klass 1
Citera
2012-07-03, 17:34
Medlem
Visby är väl en jävla polisanstalt med 4 platser?
Blev han dömd till 36månader (Sitter häktad nu antar jag?) Kan to m vara så jag vet vem det handlar om. Så blir han GARANTERAT klassad 2a. (Aldrig lägre iaf)
Det är inte lika enkelt att välja som förr heller, då fick man säga 1, 2, 3 var man ville hamna. Försök o hamna nära släkt o vänner är väl en + eller beateberg som jag hört mycket gott om. Eller happaranda, ersboda eller liknande klass 2a uppåt.
Citera
2012-07-04, 00:38
Medlem
Kumla är uteslutet då de ej har intagna med straff lägre än 4 år. Visby och Happaranda är för långt bort från släkt och vänner. Något i mellan-Sverige är att föredra. Kolmården verkar jävligt bra men de har i första hand intagna med straff lägre än 2 år. Fel säkerhetsklass med. Läst på Kriminalvårdens hemsida om anstalterna, men där låter alla anstalter suveräna. Det är dom ju inte...
Citera
2012-07-04, 00:43
Medlem
Läst lite om Beateberg. Verkar rätt lovande. Fler arbets/utbildningsmöjligheter än att sortera skruvar eller montera Lego... Vad kan du berätta om Beateberg?
Citera
2012-07-04, 00:54
Medlem
Vet bara att den kära Flinck sitter där, samt 2 polare. När ska din vän ställa in sig? Kan skicka ett brev o höra hur det är där just nu, skriv ner lite frågor och PMa så ska jag skicka dem till han
Citera
2012-07-04, 09:57
Medlem
Hur är det på Saltvik då?
Citera
2012-07-04, 21:39
Medlem
Saltvik? Vart ligger det? Jag är inte så insatt i anstalter, därav att jag startade den här tråden..
Citera
2012-07-06, 17:40
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorkAndBeans
Saltvik? Vart ligger det? Jag är inte så insatt i anstalter, därav att jag startade den här tråden..

Härnösand. det är som hall.
Citera
2012-07-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
Härnösand. det är som hall.

Nya superjailet? Runt sundsvallstrakten/härnösand? med massa häktesplatser och liknande? Ser fint ut utifrån, och helt nybyggt. Alltid fint om man vill rymma, eller försöka iaf. =)
Och, säkert jävligt fint annars också, nya fräsha lokaler!
Citera
2012-07-07, 12:59
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Nya superjailet? Runt sundsvallstrakten/härnösand? med massa häktesplatser och liknande? Ser fint ut utifrån, och helt nybyggt. Alltid fint om man vill rymma, eller försöka iaf. =)
Och, säkert jävligt fint annars också, nya fräsha lokaler!

japp det är saltvik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in