2012-07-03, 11:59
Medlem
Allt i det här inlägget är hörsägen men nedanstående har jag fått berättat av ortsbor.
och skall ha skett för ett par veckor sedan. Absolut ingenting i medier.

1 Lappar sätts upp där två ortsbor anklagas för sexuella övergrepp mot två tonårstjejer på orten. Dessa tjejer påstås ha förlyttats bort från orten till ett annat behandlingshem och behandlingshemmet där tjejerna varit intagnas ledning varit införstådda med att tysta ned övergreppen (våldtäkt?)

2 Den ena av de anklagades bil utsätts för brandattentat (och blir totalförstörd?) Bilen är speciell och dyrbar. (Wiper?)

Vafan hände och varför dödstyst?

Klintehamn håller på att utvecklas till rena gangsterhålan tack vare Hassela och den helt undermåliga närpolisen.
Senast redigerad av Hundtorget 2012-07-03 kl. 12:03.
Citera
2012-07-03, 16:00
Medlem
BananBosses avatar
Jag körde förbi Klintehamn vecka 24.
Då stod dett en röd Viper med avspärrningsband runt där vid ett stängsel. Den hade utan tvekan brunnit.
Har för mig att det finns en tidigare tråd om utpekandet av dessa sexmisstänkta.

Fanns även nåt om lappar i trappuppgångar mm, dock på en annan sida, tror det var Politiskt inkorrekt eller liknande.
Citera
2012-07-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananBosse
Jag körde förbi Klintehamn vecka 24.
Då stod dett en röd Viper med avspärrningsband runt där vid ett stängsel. Den hade utan tvekan brunnit.
Har för mig att det finns en tidigare tråd om utpekandet av dessa sexmisstänkta.

Fanns även nåt om lappar i trappuppgångar mm, dock på en annan sida, tror det var Politiskt inkorrekt eller liknande.

Nej fan- hur jag googlar och letar hittar jag inte ett dugg om detta.

Dock kan det du nämner funnits omskrivet i VGNT - eller som det hette Västra Götalands Nättidning.

Det är ganska enkelt att spekulera både i vilka som satte upp lapparna och vilka som tände bilen. Är mina spekulationer riktiga så ät det helt sjukt att en liten småort och snorungar kan utvecklas på det här viset. Och fyyy fan för närpolis, behandlingshem och rättsväsen.

Det finns vad jag vet bilder på lapparna med anklagelserna - någon har sagt mig att de kan ordnas fram. Jag tänker dock inte lägga ut dem så de utpekades namn kommer fram den vägen.

Jag måste tillstå att jag är rädd för att bli indragen i denna historia eller komma på kant med någon av de inblandade. Dessutom vet jag att det kan finnas ungdomar som kan ha personliga hämdmotiv mot de utpekade och att de som både pekat ut men framförallt de som kanske eldat bilen nog inte har ett helt normalt känsloliv efter att ha växt upp i den miljö de gjort.
Citera
2012-07-04, 10:36
Medlem
Ni som följer brottslighet i allmänhet.

Är det en normal situation i ett samhälle med ca 1000 innevånare i Sverige nuförtiden att nästan 10 bilar eldas upp under ett halvår som det snart är uppe i Klintehamn?

Är det en normal situation att en bil (Viper) kanske inte av nyaste årsmodell men ändå i lyxbilsklassen eldas upp och det inte står en rad i lokalpressen. (Av de snart 10 bileldningarna är det nog bara hälften som omnämnts)

Trolig orsak till tystnaden: Klintehamn hyser ett rikskänt och riksstörsta behandlingshem för ungdomar (AB Hassela Gotland) startat av vänsterpartister och alla de uppklarade av bränderna gjorts av fd intagna och alla kan misstänkas ha sammanhang med behandlingshemmet.

Har denna näst senaste brand att göra med utpekandena av sexbrottslingarna så har den därmed även den med Hassela att göra. (Det har skett en uppeldning av bil ytterligare de senaste dagarna i trakten så Vipern är inte den senaste längre)
Citera
2012-07-07, 09:14
Medlem
Jaha så verkar några ha försökt tända eld på Kustgrillen:

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=7796911

Folk på byn gissar. Det finns en mycket bra gissning men den är onödig att framföra här.
Citera
2012-07-07, 10:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Jaha så verkar några ha försökt tända eld på Kustgrillen:

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=7796911

Folk på byn gissar. Det finns en mycket bra gissning men den är onödig att framföra här.

Vad säger du nu, först startar du en tråd där du vill diskutera och sedan vill du inte själv tilföra den information du har för att du tycker det är onödigt, vad vill du då diskutera i tråden.
Citera
2012-07-07, 10:09
Medlem
Kodanss avatar
Det finns en som äger en viper och bor i rone/ronehamn, iallafall för ca 5 år sedan.

Och det är ju inte mer än ett par mil från klinte.

Tror inte det finns mÅnga viper i övrigt på gotland.
Citera
2012-07-09, 07:39
Medlem
Har nu sett ett foto på en av lapparna som sattes upp.

Om ni frågar mig så kan allt och jag tror också det - helt eller nästan helt grundlöst.

Beskrivning av lapparna gjorda på färgskrivare.

Med Rädda Barnen logotyper och emblem.

Text som följer men avpersonifierad

__________________________________________________ _____________________
AKTUELLT

Två flickor i **-årsåldern som är på behandling, har mot sin vilja tvingats till sex & prostitution vid ett flertal tillfällen.

Utav ****** och ******* **** ***** ***** (Klintehamn) Gotland.

Flickorna tvingades till tystnad och fick lämna Hassela Gotland.

Hassela Gotland vägrar göra polisanmälan trots mängder av teknisk bevisning.

I stället tar dem lagen i egna händer och skyddar förövarna.

Tycker du detta är acceptabelt?

__________________________________________________ ______________________

Som sagt De här påståendena kan vara totalt ihopkokade och lögnaktiga. Men vad i helvete pågår i samhället?
Citera
2012-07-09, 07:43
Medlem
Hur vet man att det är lögn från flickornas håll?
Citera
2012-07-09, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elementard
Hur vet man att det är lögn från flickornas håll?

Vem vet om det ens existerar några flickor? Hela historien kan ju vara totalt påhittad.

Den kan också vara mer eller mindre sann.

Hassela i Klintehamn har tidigare tystat ned sexövergrepp Det är helt riktigt. Ägarens adoptivson och andra i personalen har samstämmigt från både ungdomar och annan personal tidigare haft sex men även förhållanden med intagna ungdomar. Länsstyrelsen på Gotland förelade då behndlingshemmet att informera personal om att detta inte var lagligt.

En helt annan sak som säkerligen gotlandspolisen (de skiter väl antagligen i det orasistiska som de är) känner till men knappast så många andra: https://www.flashback.org/t966934

Läs den där tråden noga för det tar nog en stund att koppla.
Senast redigerad av Hundtorget 2012-07-09 kl. 07:54.
Citera
2012-07-09, 07:56
Medlem
NU i dagens morgontidning sägs det att två män anhållits för försöket till mordbrand mot Kustgrillen. De hade krossat en ruta och hällt in bensin eller dyltikt men blev påkommna av en gubbe som jagade iväg dem med en kvast.

Vilka kan de två vara?
Citera
2012-07-10, 12:41
Medlem
Först brann Restaurang Donner Klintehamn i vintras. Ingen är gripen eller åtalad för den branden.

Nu anklagas en annan restaurangägare för övergrepp, hans bil brinner och sedan görs det ett nästan fullbordat försök att tända eld på hans restaurang.

Några (se min tidigare länkning) har tidigare varit inblandade i rena vendettor med uppeldade lokaler, hot och skottlossningar.

Är gotlandspolisen i underläge mot syrianska maffian som en del på ön börjar tro?

Restaurangutpressaren/guldrånsplaneraren i visby har vad jag förstår även han sådan anknytning och han har ju fått hållas fritt med sin verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in