2012-07-03, 05:43
Medlem
Aanval-honds avatar
När jag fortfarande var ganska liten såg jag ett tecknat barnprogram, som jag tror baserats på någon tysk (självklart) barnsaga, och detta lilla program handlade om en gran, om jag minns rätt. Och när detta trädet brändes upp, så vart det förstås väldigt sorgligt, men då förklarades det att granen blev till luft, och fortsatte att leva som just det.

Så efter jag hade sett detta program så har jag gått runt och grubblat i många år, från och till, om det är vad som egentligen händer när vi människor dör, och jag tror bestämt att vi lever vidare, som jord i vårt fall, ända tills vi (jorden) "blir" till något sorts levande igen.

Det är ganska svårt att beskriva teorin, men det kanske skulle bli betydligt enklare om jag fick ett namn på den. Särskilt då jag förmodligen får en bättre inblick i min egna teori, vilken fortfarande har ett par fel som behöver strykas ut.
Citera
2012-07-03, 05:53
Medlem
En form av reinkarnation. Trist bara när man är föruttnelse.
Citera
2012-07-03, 06:29
Medlem
Bobagems avatar
Låter som om det handlar om någon sorts livets kretslopp, en solnedgång här är en soluppgång på andra sidan jorden osv. Allt liv på jorden bildar trots allt en enhet som ett slutet system, där allting har en plats och ett syfte. Vår värld är så att säga fylld av liv.
Citera
2012-07-03, 07:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Animism kanske. Människans ursprungliga religion, som den återfinns i varianter hos nästan alla naturfolk, är en kombination av animism och schamanism.
Se även panteism.
Citera
2012-07-03, 16:48
Medlem
Awokad0s avatar
Du beskriver vad du menar bra, och ja man kan betrakta liv som i något annat än att "leva". Att leva är oftast definierat som att tänka och känna. Medan liv finns in i den minsta delen på vår planet. Reinkarnation skulle jag verkligen inte definiera denna teori som. Allt på och inklusive våran planet har känslor utifrån oss, således kommer det aldrig sluta existera en droppe av dig i naturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in