Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 16:15
  #13
Medlem
fgnms avatar
Haha väntar med spänning alla rusrapporter!

Vore fantastiskt roligt om det var så att morotsblasten gick o knarka på. Kanske moroten har haft en för avgörande del i den svenska bondehistorien att den av hälso och ekonomiska skäl klarat sig från ett förbud.
Citera
2012-07-03, 16:42
  #14
Medlem
fuckpunchs avatar
Fett som fan om det är sant, men käns det inte lite för bra för att vara sant? Men jag inväntar första rusrapporten!
Citera
2012-07-03, 17:23
  #15
Medlem
Eirinis avatar
Någon som vill testa sen lämna en rusnings rapport? hehe

Läste man kunde även bli hög på typ ost och mullbär?
http://www.cracked.com/article_16178...-you-high.html
Citera
2012-07-03, 17:31
  #16
Medlem
Koggamojjens avatar
Jag tvivlar starkt på detta, men jag är dum/uttråkad nog att tänka mig prova detta i brist på annat att göra.

Dock inte på några dagar/någon vecka, men sen så.l
Citera
2012-07-03, 17:55
  #17
Medlem
mytologis avatar
Jag provar!
Ska bara köpa morötter och invänta helgen.
Citera
2012-07-03, 18:01
  #18
Medlem
Risken finns förstås att om det funkar, så är man tvungen att röka typ en hel kolonilott.

Köp mycket morötter grabbar!!
Citera
2012-07-03, 18:55
  #19
Medlem
flummbullens avatar
Inte sativa utan indica.
Citera
2012-07-03, 19:10
  #20
Medlem
Lejdbanans avatar
haha denna tråd följs med spänning
Ytterst tveksam om att detta kommer fungera, men som ovanstående skrev så lär man behöva röka en hel kolonilott eller köpa upp ett helt stånd ute på torget hos Abdulla som kommer bli hur glad som helst.
Citera
2012-07-03, 19:38
  #21
Medlem
Försökte googla på ämnet men hittade inte mycket. Verkar bara hitta receptsidor.

Citat:
Ursprungligen postat av deprimeradekillen
Om det kom fram att man kunde torka morötter och bli bäng på det så hade staten garanterat förbjudit morötter.

Skulle inte tro det. Men det blir helt säkert förbjudet att sälja morötter med blasten kvar. Och odlingen skulle nog regleras, med förbud mot att sälja frön till vem som helst och för vem som helst att odla.
Citera
2012-07-03, 19:52
  #22
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Det smidigaste och snabbaste sättet att torka dessa på?
Citera
2012-07-03, 20:17
  #23
Medlem
Ah, det är därför kaniner älskar blast?

Nej, allvar nu:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Flockblommiga_växter

Surfar ni runt bland växterna i denna familj, så ser ni att det finns ganska många växter som har verksamma substanser. Palsternacka, som är en tvåårig växt vilket även moroten är, utsöndrar bl.a. ett serotonin liknande ämne under sitt andra levnadsår. Denna familj är intressant enligt mig, då det inte verkar finnas så mycket vetenskaplig information för dessa växter och deras verksamma substanser annat än att det är "giftigt".
Citera
2012-07-03, 20:48
  #24
Medlem
Efterbengs avatar
Har rökt vildmorot vid ett fåtal gånger då jag varit riktigt desperat ute på landsbygden.
Ruset skiljer sig en hel del ifrån cannabis då du inte blir lika hög som en hybrid eller sativa strain.
Man blir mer stenad, påminner om att röka ett tungt hasch, men godare i smaken.
Så det passar fint om man vill sitta stekt och glo en film i soffan eller bara som en godnattjolle.
Gå inte och köp vanliga morötter, det krävs ungefär 5-6 gånger mer för att uppnå samma effekt, det blir bara besvärligt för lungorna.

Här har ni lite bra bilder på vildmorot, om nån är sugen på att bli väck.

http://www.wahlens.se/vexter_halland...cus_carota.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback