• 1
  • 2
2012-07-02, 23:20
Medlem
partillejonnys avatar
Tjena! Var på festivalen Peace & Love i veckan och jag fick för mig att göra lite fylletatueringar. Gjorde ett hjärta på höften, en "" på handen på "simhuden" mellan tummen och pekfingret och så skrev jag tre första siffrorna i postnumret på nyckelbenet.

Nu till det jobbiga - hur berättar jag detta för farsan och morsan? Hur kommer de reagera? De kommer antagligen inte bli arga eftersom att jag är en vuxen man, men kommer de reta mig? Någon som fått reda på fylletatueringar av sina barn, eller varit tvungna att berätta för sina föräldrar? Kom med ett inlägg i så fall.

Kan tillägga att jag gömt dem i ca 2 dagar utan att de märkt något så smileyn i handen är rätt diskret.

Mvh
Citera
2012-07-02, 23:32
Medlem
partillejonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
http://www.ladda-upp.com/bilder/71115/aaaaaaa
Är det du?

Ja, är du en bekant till mig?
Citera
2012-07-02, 23:33
Medlem
partillejonnys avatar
sry dubbelpost
Citera
2012-07-02, 23:35
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partillejonny
Ja, är du en bekant till mig?

Haha vi har nog en del gemensamma vänner.
Såg bilden på facebook som J**ia T*m*a* la upp

Är dock inte vän med henne.

För att komma tillbaka till topicen, egentligen, gjort är gjort.
Visst, de kanske blir lite sura osv, men det är inte mkt att göra åt saken.
Citera
2012-07-02, 23:52
Medlem
Ronilles avatar
Gör inte som min kompis, hon tatuerade in en massa skumma kinesiska tecken då vi var i London som tonåringar. Hon jobbade frenetiskt i 3 år på att gömma dem och hade sådan ångest.

När det väl kom fram skrattade föräldrarna gott, typ skyll dig själv. Bespara dig ångesten och visa dem helt enkelt. Rakt på helt enkelt.
Citera
2012-07-03, 00:14
Medlem
Vstkustens avatar
Tror dom bara kommer skratta, det är ju en rolig sak. Hade varit ännu roligare om du hade tatuerat in en kuk på handen eller så
Citera
2012-07-03, 00:29
Medlem
MiJes avatar
Visa dem och spara sen till något snyggare som du kan tatuera över dem...tex
Citera
2012-07-03, 00:45
Medlem
Säg att du gjorde dom för att du ville. Alltså att det inte var fylletatueringar.
Citera
2012-07-03, 07:48
Medlem
Ronilles avatar
Fast med ovanstående beskrivning av motiv samt bild så lär ingen tro att det var av fri vilja och i totalt nyktert tillstånd...
Citera
2012-07-03, 16:24
Medlem
Jag har aldrig brytt mig om att göra någon större grej av mina fyllegaddar, jag berättar inte, men gör inte något för att dölja dem heller helt enkelt.

Tror det är det rätta/bästa sättet.

Sen hur de reagerar beror väl på deras inställning till tatueringar överlag. Min mor kallade mig pucko och sen var det bra med det, nu för tiden suckar hon bara men har förstått att det inte är något jag ångrar så vi är helt enkelt ense om att vi tycker olika om fenomenet

Hjärtat såg faktiskt rätt roligt ut
Citera
2012-07-03, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Som förälder vad skall man säga?

Fanns det inget roligare att göra för pengarna?

Jag skulle dock undra lite över det där halva postnumret .... hur fan tänkte du där? Det räcker ju inte ens för att skicka hem dig på om de skulle hitta dig sovande före tatueringsstudion nästa gång.
Citera
2012-07-03, 17:51
Medlem
partillejonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som förälder vad skall man säga?

Fanns det inget roligare att göra för pengarna?

Jag skulle dock undra lite över det där halva postnumret .... hur fan tänkte du där? Det räcker ju inte ens för att skicka hem dig på om de skulle hitta dig sovande före tatueringsstudion nästa gång.

Gjorde det med en polare som är ifrån samma ort , så lite betydelse finns det väl, symboliserar väl mer eller mindre en bra uppväxt.

Bestämt mig för att hjärtat symboliserar min döda farmor som jag spenderade mycket tid med under min uppväxt.

Släppte bomben nyss, mamma sa "det är din kropp" och skrattade, nu låtsas hon som ingenting har hänt. Pappa däremot kommer det nog dröja ett par veckor innan han återhämtar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in