• 1
  • 2
2012-07-19, 23:51
Medlem
Vad kom förolämpningen ifrån? Tråkigt att du tycker så. Det var inte min mening. Förlåt i så fall. Jag menar bara att folk visar större intresse för brott av enkel beskaffenhet men verkar inte så intresserade av detta, som i mina ögon, ändå måste ses som ett grovt brott. Tack
Citera
2012-08-06, 19:40
Medlem
Förlåt att jag drar upp denna tråd men;

Jag har misstankar mot en viss R****t P*tt*rss*n (innan detta hände skriven i Huskvarna, men nu utslängd från sin bostad), då jag har hört om hans plötsliga försvinnande från sin bostad och sitt jobb.
Senast redigerad av akOF 2012-08-06 kl. 19:51.
Citera
2012-08-06, 20:39
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akOF
Förlåt att jag drar upp denna tråd men;

Jag har misstankar mot en viss R****t P*tt*rss*n (innan detta hände skriven i Huskvarna, men nu utslängd från sin bostad), då jag har hört om hans plötsliga försvinnande från sin bostad och sitt jobb.

Om du vill veta om det stämmer så kan du kontakta tingsrätten. Allt är offentliga handlingar och du kan maila eller ringa anonymt.
Instruktioner hur du gör: FAQ - Att ta del av domar och andra dokument
Citera
2012-08-06, 23:24
Medlem
Trevligt med lite information i ämnet. Denne R****t har blivit utslängd. Av vem? Var arbetar han då? Någon har försökt få ut domen utan att lyckas. Länken som bifogades fungerar inte för mig. Någon som har mailadressen till tingsrätten samt förmågan/kunskapen att lägga ut den i tråden får gärna hjälpa till. Mina kunskaper om datorer osv. är klart bristfälliga.
Citera
2012-08-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gustav-81
Trevligt med lite information i ämnet. Denne R****t har blivit utslängd. Av vem? Var arbetar han då? Någon har försökt få ut domen utan att lyckas. Länken som bifogades fungerar inte för mig. Någon som har mailadressen till tingsrätten samt förmågan/kunskapen att lägga ut den i tråden får gärna hjälpa till. Mina kunskaper om datorer osv. är klart bristfälliga.
Jönköpings TR bekräftar namnet.
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....K1YzA80WpAPqKs
Citera
2012-08-07, 22:28
Medlem
Ursäkta min okunnighet men betyder informationen från Ratsit att han avtjänar sitt straff på Tidaholmsanstalten?
För den aktuella Robert är väl hemmahörande i Jönköping med omnejd?
Citera
2012-08-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursäkta min okunnighet men betyder informationen från Ratsit att han avtjänar sitt straff på Tidaholmsanstalten?
För den aktuella Robert är väl hemmahörande i Jönköping med omnejd?
Ratsit.se anger aktuell folkbokföringsadress. Som akOF skrev, "innan detta hände skriven i Huskvarna, men nu utslängd från sin bostad", behövde han en ny adress.

De dömda brukar inte folkbokföras på fängelserna, vad jag vet. Som exempel, Göran Lindberg står fortfarande skriven på adressen, där han och sambon bodde innan villan såldes.
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....iKieQ9OMif4-Gk

Vad jobbade denna R*ober*t Pe*tt*ers*son med innan "hans plötsliga försvinnande från sin bostad och sitt jobb"?
Förhoppningsvis inte inom barnomsorgen, skolan eller idrotten. Någon som vet?
Citera
2012-08-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Ratsit.se anger aktuell folkbokföringsadress. Som akOF skrev, "innan detta hände skriven i Huskvarna, men nu utslängd från sin bostad", behövde han en ny adress.

De dömda brukar inte folkbokföras på fängelserna, vad jag vet. Som exempel, Göran Lindberg står fortfarande skriven på adressen, där han och sambon bodde innan villan såldes.
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....iKieQ9OMif4-Gk

Vad jobbade denna R*ober*t Pe*tt*ers*son med innan "hans plötsliga försvinnande från sin bostad och sitt jobb"?
Förhoppningsvis inte inom barnomsorgen, skolan eller idrotten. Någon som vet?

Jag får väl skriva det jag hört och fått återberättat.

Den här mannen var till synes en helt vanlig person, frånskild med barn och särbo. Han jobbade som Infrastructure Architect på Husqvarna AB i Huskvarna.

En natt i maj vaknar en granne av att flera poliser, inklusive pikébuss, kommer till flerfamiljshuset han bodde i. De försökte ta sig in hos Robert som bor andra våningen, tillslut ska de lyckats genom att ta sig in genom en balkong. Senare ska även en ambulans ha tillkommit och varit tvungna att bära ut honom på bår. Grannen såg då honom ligga under ett vitt skynke grymtande, som om han hade ont. Nu i efterhand så kan detta ha varit på grund av självmordsförsök, då han förnärvarande verkar ha suttit på psykhem undertiden förhandlingarna skett.

Efter detta ska hyresvärden inte ha fått in pengar på två månader och inte heller ha kunnat få reda på varför han är borta eller vad som har hänt, varpå han såklart blir vräkt. Inte heller på Husqvarna AB verkar de ha vetat vad som hänt Robert först.
Senast redigerad av akOF 2012-08-09 kl. 23:22.
Citera
2012-08-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akOF
Jag får väl skriva det jag hört och fått återberättat.

Den här mannen var till synes en helt vanlig person, frånskild med barn och särbo. Han jobbade som Infrastructure Architect på Husqvarna AB i Huskvarna.

En natt i maj vaknar en granne av att flera poliser, inklusive pikébuss, kommer till flerfamiljshuset han bodde i. De försökte ta sig in hos Robert som bor andra våningen, tillslut ska de lyckats genom att ta sig in genom en balkong. Senare ska även en ambulans ha tillkommit och varit tvungna att bära ut honom på bår. Grannen såg då honom ligga under ett vitt skynke grymtande, som om han hade ont. Nu i efterhand så kan detta ha varit på grund av självmordsförsök, då han förnärvarande verkar ha suttit på psykhem undertiden förhandlingarna skett.

Efter detta ska hyresvärden inte ha fått in pengar på två månader och inte heller ha kunnat få reda på varför han är borta eller vad som har hänt, varpå han såklart blir vräkt. Inte heller på Husqvarna AB verkar de ha vetat vad som hänt Robert först.
Var inne på det spåret, eftersom personnumret stämmer.
Bild och info.
http://se.linkedin.com/pub/robert-pettersson/20/529/769
http://www.hitta.se/robert+pettersso...ert+pettersson
Citera
2012-08-29, 21:48
Medlem
Känns intressant. likor varför gick det inte att få domen när du frågade. Är det sekretess eller så. Funderade på att försöka få tillgång till den men har så dåliga kunskaper på data att om jag får tag i den kommer jag inte kunna lägga ut den här i alla fall.
Citera
2012-08-31, 14:11
Medlem
Citat:
Känns intressant. likor varför gick det inte att få domen när du frågade. Är det sekretess eller så. Funderade på att försöka få tillgång till den men har så dåliga kunskaper på data att om jag får tag i den kommer jag inte kunna lägga ut den här i alla fall.
Anledningen var nog att registratorn inte hade fått det.

Det enda jag kan bidra med är målnumret B1801-12 hos Jönköpings TR. Kanske någon annan kan ordna så att vi får läsa FUP?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in