2012-07-02, 17:21
Medlem
Har hört att sololja från HAWAIIAN Tropic ska vara väldigt bra och att man tydligen får [u]mer[u] färg (?) Finns ju ett antal olika oljor av samma märke, men vilken är det man ska använda för att få mer och snabbare bränna, är det någon som vet? Tack!

Länkar bild på några av HAWAIIAN Tropics produkter

http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...r:14,s:0,i:129
Citera
2012-07-02, 18:15
Medlem
jannesvansloss avatar
Tror min syrra har använt den längst till vänster o blivit brun.
Citera
2012-07-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Tror min syrra har använt den längst till vänster o blivit brun.

Du har ingen lust att fråga henne vad hon tyckte? Har hört att man blir typ dubbelt så brun, kan det stämma? blev hon såpass brun?
Citera
2012-07-02, 19:55
Medlem
jannesvansloss avatar
Ja det är ju en jävla effekt på det.
Räcker med att det är typ 17 grader o sol så blir du brun (eller iaf färg får du).

Däremot passa dig och använda det när det är 25 grader eller varmare, du bränner dig svinlätt.
Citera
2012-07-03, 01:06
Bannlyst
Ja huden steker ju om man har sololja. Köp den med minst SPF så ska du få se på solbränna
Citera
2012-07-03, 10:22
Medlem
Skippa den där skiten och sola på som vanligt utan kemikalier. Inte för att jag är särskilt påläst om såna produkter, men det kan ju inte vara särskilt bra för huden.
Citera
2012-07-04, 19:24
Medlem
köpte den röda! Deep proffessional, den ska tydligen ha bäst effekt Har ju inte tänkt använda den när solen steker som mest, men framåt eftermiddagen/kvällen
Citera
2012-07-08, 21:19
Medlem
Sandragos avatar
Det är väl bra med solskyddsfaktor? Den i mitten verkar ju vara den enda som har det?

Jag brukar använda en liknande olja, men från annat märke, och tycker att olja är mycket bättre än kräm. Blir brun snabbare och under tiden man solar så känns huden inte direkt torr och fnasig i alla fall.
Citera
2012-07-21, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandrago
Det är väl bra med solskyddsfaktor? Den i mitten verkar ju vara den enda som har det?

Jag brukar använda en liknande olja, men från annat märke, och tycker att olja är mycket bättre än kräm. Blir brun snabbare och under tiden man solar så känns huden inte direkt torr och fnasig i alla fall.
Nej, inte om man vill bli brun. Är man ginger eller är i ett land med starkare sol så kan man förstås behöva solskyddsfaktor. Men ska man satsa på att bli så brun som möjligt (här i Sverige) så är det bäst att köra helt utan.

Man kan använda vanlig matolja också förstås. Men sololja luktar mycket godare.
Citera
2013-04-18, 05:01
Medlem
Pixlars avatar
Kör helt inoljad nu i solen.
Det går bra som fan.
Lägger upp en bild om någon vecka.
Malingt here I come
Citera
2013-04-18, 18:33
Medlem
aghaks avatar
Det bästa du kan göra är att använda ren kokosolja, finns i välsorterade mataffärer. Bättrar på pigmenteringen bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in