2005-03-12, 18:39
Medlem
phreakdentas avatar
Någon som sitter inne med någon kunskap om bandmedlemmerna i Led Zeppelin drogvanor? Har sökt lite, men det verkar svårt att få fram.
Citera
2005-03-12, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Någon som sitter inne med någon kunskap om bandmedlemmerna i Led Zeppelin drogvanor? Har sökt lite, men det verkar svårt att få fram.
Med tanke på att de vad jag hört fortfarande äger rättigheterna till sina låtar (till skillnad från MÅNGA stenade rockare som gjorde riktigt dåliga deals) bör de ha hållit sig ganska lugna när det begav sig.
Citera
2005-03-12, 20:22
Medlem
Jag tycker det ser ut som om Ozzy har s.k. fylleben, sådana som gamla alkisar har som borstat i många år. Egentligen är det väl inte benen det är fel på utan balanssinnet som har tagit stryk av all alkohol.
Citera
2005-03-12, 21:40
Bannlyst
nej klart medicinerings symptom!
aka neuroleptika och han har ju klart fått parkinsonliknande biverkningar av medicinen vilket inte e ovanligt, om ni sett personer som går på höga doser av ex: hibernal så fattar ni!!!!
Kolla bara på Muhamed Ali som har parkinson och se likheterna!
MVH J
Citera
2005-03-12, 21:46
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Jag tycker det ser ut som om Ozzy har s.k. fylleben, sådana som gamla alkisar har som borstat i många år. Egentligen är det väl inte benen det är fel på utan balanssinnet som har tagit stryk av all alkohol.

Alkisarna lyfter ju benen högt när de går medan Ozzy mest verkar stappla fram.
Citera
2005-03-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Alkisarna lyfter ju benen högt när de går medan Ozzy mest verkar stappla fram.
Jo det är sant, men när det slagit sig på balanssinnet så stapplar de fram, eftersom minsta lilla felsteg får dem att dratta i backen.
Citera
2005-03-13, 00:30
Medlem
MooGyMaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jepp, Ozzy och någon Mötley-medlem (tror det var Nikki) tävlade om vem som var sjukast i huvudet... En annan psyko sak han gjorde var att snorta myror... =D
på tal om Mötley så är väl en av snubbarna i det bandet likadan som ozzy, exakt samma zombiestil. De kanske har haft zombie-knark-race tillsammans...
Citera
2005-03-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
på tal om Mötley så är väl en av snubbarna i det bandet likadan som ozzy, exakt samma zombiestil. De kanske har haft zombie-knark-race tillsammans...

Mick Mars zombiestil beror faktiskt delvis på en mycket ovanlig skelettsjukdom han har... Jag tror det började med att han drack kopiösa mängder för att slippa ha så ont... men sen eskalerade väl såklart allt i vanlig ordning.
Citera
2005-03-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dux
Fylleben är nog inte kopplat till balanssinnet. Tror det har med nervtrådarna i benen att göra.
Citera
2005-03-14, 07:39
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
Med tanke på att de vad jag hört fortfarande äger rättigheterna till sina låtar (till skillnad från MÅNGA stenade rockare som gjorde riktigt dåliga deals) bör de ha hållit sig ganska lugna när det begav sig.
Bonham dog ju. Inte särskilt lugnt.

De använde stora mängder droger. Främst alkohol,kokain.
Att de inte blåstes på samma sätt som en del andra var nog därför att de helt enkelt var smartare affärsmän och dessutom hade branschens absolut tuffaste och lojalaste manager i Peter Grant . Mycket grov misshandel utförd av Grant och hans personal var en konsekvens för de konsertarrangörer och andra som
försökte blåsa Led Zeppelin .
Citera
2010-04-08, 21:55
Medlem
23838s avatar
När började han ta diverse droger regelbundet?
Citera
2010-04-09, 15:52
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
en sak är säker o det är att han har tagit droger länge o för mycket. han har ju legat på avgift o rehab hur många gånger som helst. ingen som sett the osbournes-avsnittet när han är hos tandläkaren? han bara kräver mer o mer lustgas hela tiden (mindre syre/ mer dikväveoxid).. han blir till slut helt borta o bara sitter där o stirrar.. tandläkaren vet inte vad hon ska göra o bara frågar ''ozzy mår du bra'' men han svarar inte..

http://www.youtube.com/watch?v=UUsle3TBfro
Intressant hantering av muggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in