2005-03-11, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Var inte hela den serien ett helt djävla manus, alltså allt fejkades .
Nå, kanske inte allt - men mycket .
Ser man ozzy på scen så är han minsan inte så som han framställs i serien .
Han är väl inte så fräsch på scen nuförtiden heller? Lufsar omkring som en zombie och rösten svajar BETÄNKLIGT. Okej att han är på alerten i typ live&loud-konsertvideon, men den är över 10 år gammal. En kropp som tagit så mycket kemiskt stryk som hans lär förfalla rätt snabbt när åren går.
Citera
2005-03-11, 01:50
Medlem
Alkohol,kola,och en rad olika sorters piller är vad han förmodligen gillade mest.
Citera
2005-03-11, 06:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
LSD varje dag i ett år "to see what would happen".
Det inger så mycket respekt att han får sälja sitt privatliv till TV hur mycket han vill för min del, han kommer ändå alltid att vara Gud.
Och detta gjorde han redan då han sjöng i Black Sabbath, dvs på 70-talet... Han fortsatte som bekant även dricka och droga sig i solokarriären... Jag vet dock inte vad som fick honom att bli som han blev, vet inte ens om det var en enskild händelse eller om dekadensen skedde bitvis...

Man borde kolla upp det där...
Citera
2005-03-11, 09:19
Bannlyst
Ozzy hade även grava problem med att sluta röka, han sa att det var långt mycket svårare än att vänja sig av vid någon annan substans öht. Han försökte gå över från cigaretter till cigarrer, men det slutade med att han rökte 30 stycken feta kubanska varje dag, och han DROG HALSBLOSS!
Citera
2005-03-11, 11:53
Bannlyst
att han e som en zombie tror jag mest beror på medicinen han går på, mycket vanligt vid neuroleptika!
Sen tror jag han testat allt från cannabis till heroin och allt som finns därimellan!
MVH J
Citera
2005-03-11, 11:56
Bannlyst
Hehe ja han höll ju på med heroin med ett bra jävla tag alltså!
Citera
2005-03-12, 12:42
Medlem
han tog typ en massa olika droger sammtidigt ibland när han skulle uppträda och han berätta hur han kröp på trotoaren och leta myror för de skulle anfalla hans hus eller nåt..

minns inte exakt men han sa det i en intervju
Citera
2005-03-12, 16:28
Medlem
Vilken farsa, man känner sig inte alltid som den bästa fadersförebilden, men bredvid Ozzy bleknar man som en trollpacka i soluppgången, förresten, inga som dött av marijuana, tyder ju på att det är en ganska mednigslös drog,jamenar, är det bra så är det väl antagligen dåligt/farligt oxå
Citera
2005-03-12, 17:28
Medlem
Cudas avatar
Det är ingen tvekan om att mannen dragit i sig kraftigt mkt droger,alkohol,mediciner men min personliga åsikt är att han överdriver sitt missbruk en hel del han tjänar ju dessutom pengar på det. Dessutom lider han av nån parkinsonsliknande sjukdom som även hans mor led av och att han är som en zoombie på scen så kan jag bara upplysa om att det var han redan på tidigt 70-tal. Det finns en artist som visar ett liknande beteende men inte gör så stor sak av det och det är Brian Wilson även kallad det levande droglaboratoriet......... jag är inte avundsjuk på nån av dom.
Citera
2005-03-12, 18:04
Bannlyst
har för mig att han sa att när han sniffade koks en gång så förvandlades linorna till myror som han drog upp i snoken! sjukt!
samt att han hävde i sig lsd!

detsamma gäller Syd barret som var med i det tidiga Pink Floyd, han tog nävvis med LSD! sen blev han ju sjuk oxå och fick sluta bandet!

Nån som sett tv framträdandet med PF när Syd Barret blir helt väck på scen och bara står där o smillar??? he bland det sjukaste jag sett!
MVH J
Citera
2005-03-12, 18:09
Medlem
joyces avatar
Var det inte Ozzy som slickade piss från gatan? Har för mig att det stod något sådant i Mötley Crüe biografin.
Citera
2005-03-12, 18:11
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Var det inte Ozzy som slickade piss från gatan? Har för mig att det stod något sådant i Mötley Crüe biografin.
Jepp, Ozzy och någon Mötley-medlem (tror det var Nikki) tävlade om vem som var sjukast i huvudet... En annan psyko sak han gjorde var att snorta myror... =D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in