2012-07-02, 14:58
Medlem
Quarrels avatar
GP: Död man hittad i bergsskreva
Citat:
Kroppen hittades ganska nära vattnet och SOS Alarm rubricerade inledningsvis händelsen som drunkning. Huruvida mannen råkat ut för en olycka eller avlidit genom brott är oklart. Stefan Johansson berättar att en förundersökning om misstänkt dråp har inletts.
Citera
2012-07-02, 15:06
Medlem
Exakt vilket berg är Canningsberget? Varken google, hitta eller eniro ger mig svar.

Nära polishuset skriver tidningarna, och det enda berg jag kan tänka mig som ligger nära polishuset är det bortanför sjukhusets parkering, åt färjan mot Nötholmen till. Möjligtvis också det mellan norra & södra hamnen, där kallbadhuset ligger, som med god vilja kanske kan kallas berg.

Edit: Bohusläningen gav mig svaret (http://bohuslaningen.se/nyheter/tanu...d-i-stromstad), det är berget vid Rödudden, alltså vid sjukhuset, som det handlar om.
Senast redigerad av plastgaffel 2012-07-02 kl. 15:09.
Citera
2012-07-02, 15:08
Medlem
KnepigKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgaffel
Exakt vilket berg är Canningsberget? Varken google, hitta eller eniro ger mig svar.

Nära polishuset skriver tidningarna, och det enda berg jag kan tänka mig som ligger nära polishuset är det bortanför sjukhusets parkering, åt färjan mot Nötholmen till. Möjligtvis också det mellan norra & södra hamnen, där kallbadhuset ligger, som med god vilja kanske kan kallas berg.
Stämmer. Rödudden står det på kartan.

Uppdatering: Det rör sig om en norrman, född -67, på tillfälligt besök i Strömstad.

Uppdatering 2: Strömstads Tidning skriver lite: http://stromstadstidning.se/nyheter/...om-drap-inledd
Senast redigerad av KnepigKatt 2012-07-02 kl. 15:19.
Citera
2012-07-02, 16:22
Medlem
steelkeyss avatar
Lika bra att dom kallar in Evald Larsson på direkten!
Citera
2012-07-02, 17:41
Medlem
OKPOSOs avatar
Tänkte fylla i lite luckor rent geografiskt..

http://i.imgur.com/qFzn6.jpg

Gult - Canningberget
Blått - Sjuk- och Polishuset
Grönt - Linfärja mellan staden och Kebal (Spa-hotellet och sommarstuge-områden)
Lila - Hotell Laholmen i söder och Spa-hotellet i norr
Rött - Uteställen och restauranger som stänger kl 2
Svart - Uteställen och restauranger som stänger kl 3

Om det rör sig om en norrman som var på tillfälligt besök så bodde han med stor sannolikhet på spa-hotellet i norr och måste därför korsa Kebalviken (den som linfärjan korsar).
Canningberget är för övrigt rätt vanligt ställe för nattliga bad och för kisspauser för de som bor på spa-hotellet och/eller i någon av många sommarstugor som också ligger i närheten av hotellet.

Sen kan man undra vart kroppen låg, låg den i en skreva uppe i berget eller längs vattnet? Hur länge den legat där, synligt våld, alkohol mm?

Jag åkte själv linfärjan kl 3-4 på söndagsmorgonen i hyfsat nyktert tillstånd och såg då inget i vattnet i linfärjans direkta närhet.

Hoppas innerligt att det är en olyckshändelse, mer smuts behöver inte den här staden.

Alla tankar till drabbade.
Senast redigerad av OKPOSO 2012-07-02 kl. 17:53.
Citera
2012-07-02, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Fædrelandsvennen: Venndøl funnet død i Sverige
Citat:
Jeg var på ulykesstedet i dag og alt tyder på at han har falt og slått seg, forteller den avdødes bror til Fædrelandsvennen.

[...]

Politiet har uttalt til Fædrelandsvennen at de tror mannen har vært død noen dager, men broren forteller at de snakket sammen i dag tidlig.
Citera
2012-07-03, 10:42
Medlem
KnepigKatts avatar
Självmord?

Hittar inte länken jag läste i morse men det stog något i stil med att det inte är en olycka och inget brott är begånget, "det lämnar inte många möjligheter kvar" sa en taleskvinna från polisen. Så kryptiska uttalar man sig väl knappast om det är en sjukdom/hjärtstillestånd som var orsaken.
Senast redigerad av KnepigKatt 2012-07-03 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in