2012-07-02, 13:43
Medlem
Jag har nu tagit 13 lektioner på en körskola som jag tycker är bäst, jag klarade teori på första försöket MEN fick köra upp i en annan stad (Finspång) då det inte fanns nån tid först 2 månader framåt i min stad. Kuggade dock uppkörningen för att jag körde på 40km/h när det var 30km/h vilket jag kan förstå, var dessutom dö nervös. Men nu har jag en ny tid om en vecka i Flen, är så nervös så jag nästan spyr varje gång jag tänker på uppkörningen, tänk om tankarna vill inte lämna mig ifred. Tänk om jag kuggar på nåt litet igen? tänk om jag inte klarar detta... tänk om tänk ommm

nåt som jag har lärt mig är att man inte kan göra något åt nervositeten, de bara finns där

är det någon som har kört i Flen? va fick du göra?

Mvh
Citera
2012-07-02, 22:41
Medlem
bollats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blizzpolla
Jag har nu tagit 13 lektioner på en körskola som jag tycker är bäst, jag klarade teori på första försöket MEN fick köra upp i en annan stad (Finspång) då det inte fanns nån tid först 2 månader framåt i min stad. Kuggade dock uppkörningen för att jag körde på 40km/h när det var 30km/h vilket jag kan förstå, var dessutom dö nervös. Men nu har jag en ny tid om en vecka i Flen, är så nervös så jag nästan spyr varje gång jag tänker på uppkörningen, tänk om tankarna vill inte lämna mig ifred. Tänk om jag kuggar på nåt litet igen? tänk om jag inte klarar detta... tänk om tänk ommm

nåt som jag har lärt mig är att man inte kan göra något åt nervositeten, de bara finns där

är det någon som har kört i Flen? va fick du göra?

Mvh

Har också uppkörning nästa vecka, dock inte i Flen utan i Landskrona. Sjukt nervös! Har dock kör betydligt många fler lektioner än dig (50 ). Skulle kännas så ruttet att kuga, men man kanske får räkna med en kugg i alla fall.

Vad fick du göra på din första uppkörning? Var det bara hastigheten du kuggade på? :-)
Citera
2012-07-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bollat
Har också uppkörning nästa vecka, dock inte i Flen utan i Landskrona. Sjukt nervös! Har dock kör betydligt många fler lektioner än dig (50 ). Skulle kännas så ruttet att kuga, men man kanske får räkna med en kugg i alla fall.

Vad fick du göra på din första uppkörning? Var det bara hastigheten du kuggade på? :-)

Ja, jag har haft hjärtklappningar i 3 veckor nu så sjuktttttt nervös. Är rädd att ge upp om jag kuggar denna gången ja, det var det enda han anmärkte att jag körde för fort på 30 sträckan men de ska nämligen va hårda när det gäller just 30km/h. Jag körde rätt länge haha gjorde nog alla momenter förutom start i backen och fickparkering vilket känns surt haha men man ska ju kunna allt så.

berätta gärna hur det går på uppkörningen?

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in