Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 21:12
  #1
Medlem
Jag orkar inte berätta min historia här och nu.

Men idag är det söndag. En typisk hemsk söndag. Söndag brukar vara en dålig dag. Oftast har jag ätit hela dagen och när jag är så jävla mätt sent på kvällen brukar jag förbereda inför måndagen. För måndagen börjar man på "dag 1" osv osv osv..

Ni med ätstörningar, bulimi och alla typer.. vet hur ensamma vi kan känna oss. Trots att man har vänner. Trots att man har en familj som bryr sig. Vi har ändå bara oss själva. eller nej, vi har inte ens det. vi har bara sjukdomen som vän. För ingen annan kan förstå. Det jag känner att jag har behov av är att prata med någon i liknande sits. Någon att hålla regelbunden kontakt med. Där vi kan hjälpa och stötta varann, när vi haft hetsätningsattacker, när vi bara vill sitta hemma och gråta, när vi vill prata av oss helt enkelt. Någon som kan tänka sig detta? Skriv gärna PM.. så kan vi berätta om vår historia och utgå därifrån. Det skulle betyda mycket! Det finns så himla mycket att ta upp och prata om!
Citera
2012-07-02, 16:37
  #2
Medlem
unawares avatar
Att som drabbad av ätstörningar söka sig till andra drabbade blir oftast destruktivt i slutändan. Det kommer antagligen resultera i att ni stöttar varandra att leva med ätstörningen och inte att bli av med den. I baktankarna finns även tävlingsinstinkterna, hur mycket väger din nya kompis? Vem är sjukast? Vem har klarat sina mål på kortast tid? Ni delar med er om tips på hur man lättare gömmer mat, ljuger, kräks utan att bli upptäckt, håller suget borta...

Vill du verkligen ha någon att prata med och ha ett bra stöd så är det just med de vänner som DIN ÄTSTÖRNING har distanserat dig ifrån och professionell hjälp från ätstörningsenheter/-kliniker. Du tror att du är ensam för att ingen förstår, sanningen är att du känner dig ensam för att det sista du vill är att andra hjälper dig ur ditt beteende (precis som en drogberoende). Men - det är vad en riktig vän gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback