2012-07-01, 00:04
Medlem
pouandreass avatar
Verkar som min tv inte stdjer DNLA. Dock finns det ntverksanslutning osv p tvn. Finns det ngot stt att streama frn min dator med exp serviio utan DNLA?

Serviio hittar tvn, men tvn hittar inte datorn/serviio programmet.
Citera
2012-07-01, 11:12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Enl. Samsung saknar TV:n ntverksanslutning:

http://www.samsung.com/se/consumer/t...H5005KXXE-spec
Citera
2012-07-01, 15:30
Medlem
pouandreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Enl. Samsung saknar TV:n ntverksanslutning:

http://www.samsung.com/se/consumer/t...H5005KXXE-spec

Finns ntverksanslutning
Citera
2012-10-09, 12:46
Medlem
Jag sitter ocks p samma TV som du. Dock s stdjer den inte DLNA men konstigt nog har den ett ethernet uttag.

Enligt Samsung s r ethernet till fr programuppdateringar samt IPTV gllande denna TV. Har dock hrt att det finns firmware som gr det mjligt att lsa upp vissa funktioner som tex DLNA. Samt att jag hrt frn en annan klla att det r mjligt att ndra modellen i service menyn (under hotel mode) som d skall gra att TV blir en tex SMART TV.

Denna TV skall ha samma innehll som den TVn som kostar 1000:- mer (SIBA) men funktionerna r "sprrade", men kan som sagt lsas upp i service menyn om man ndrar modell. Har sjlv varit inne i service menyn och kikat, tyvrr s r det inte mjligt att ndra modell nummer d den r i grtt. Gr kanske att lsa upp med ngot "hemlig kod"? Spna grna vidare p denna modellen..det r hg intressant att kunna lsa upp vissa funktioner s TVn blir samma som en dyrare TV.
Citera
2012-10-09, 13:06
Medlem
elektronikfreaks avatar
Vill minnas att min gamla Samsung LE40B558 har ntverksanslutning just fr mjukvaruuppdatering men det innebr ju inte fr den skull att den r klar fr DNLA.
Citera
2012-10-09, 13:21
Medlem
Nej precis, det r ven det svaret jag fr frn Samsung. Men det jag syftar p r trixandet i service menyn, dvs du lurar tvn att det r en annan modell i samma serie. D alla 5 serie har samma kretskort och innehll
Citera
2012-10-29, 18:58
Medlem
fraess avatar
Intressant trd.. Str mig p att det inte finns netflix i den. Processorn spelar ju upp full-hd utan tillstymmelse till problem oavsett klla, s det handlar knappast om det.

Ngon som forskat vidare med detta ang. servicemenyerna?
Citera
2012-12-30, 22:03
Medlem
pouandreass avatar
Har en annan frga gllande tv:n.
Kr man mediaserver via USB, dvs en hrddisk med filmer.. s r det jvligt segt i sjlva menyerna. Filmerna rullar fin fint, men just den frsta biten att stta igng en film r segt.

Ngon lsning? Har kikat efter firmware men verkar inte finnas ngon ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in