2013-01-04, 16:45
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo

Jag skickade ett SMS om att jag ville ha in hela betalningens summan senast 31 Feb.

Jag ändrar mig, en person som inte kan antal dagar i månaderna bör nog diskutera saken med en advokat.
Citera
2013-01-04, 17:06
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Jag ändrar mig, en person som inte kan antal dagar i månaderna bör nog diskutera saken med en advokat.

+1 på det.

För övrigt är SMS lika bra som brev om man kan dokumentera kedjan. Rätt person som fått det? Är det levererat?
Citera
2013-01-04, 17:10
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Hahhaha, jag menade januari.
Citera
2013-01-04, 17:11
Medlem
NoggerTattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
+1 på det.

För övrigt är SMS lika bra som brev om man kan dokumentera kedjan. Rätt person som fått det? Är det levererat?

Hon svarade med att pengarna kommer in om 2 veckor, så jag antar att hon fått det!
Citera
2013-01-04, 17:13
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Inte beroende av de pengarna, har pengar så det räcker nu. Men jag vill inte bli utnyttjad det är därför.

Och aldrig någonsin att jag skulle betala ngn advokat eller liknande
det tar ju mer än vad de förtjänar för ett sånt litet arbete, jag kan ju bara fråga er på fkashback
.

Jag skickade ett SMS om att jag ville ha in hela betalningens summan senast 31 Feb.

Visst kan det kosta men det skall inte behöva kosta särskilt mycket för att starta processen, tar ju
max 30 min att knåpa ihop de papper som behövs för en ansökan till KFM så säg 2-3 timmars
debitering. Känns om du hade sparat in denna kostnaden med hänsyn till att du verkar vara jävligt korkad och inkompetent själv.

Blir det tvist lär du ju behöva en advokat ändå...eller hade du tänkt sköta den biten själv?

Fick du inte svar på frågan i din förra tråd?

https://www.flashback.org/t1905656

Varför startar du en ny tråd din idiot?
Senast redigerad av Mihailovic 2013-01-04 kl. 17:31.
Citera
2013-01-04, 17:25
Medlem
namgrebs avatar
Samma fall kan tas i en och samma tråd.

Trådar sammanfogade.

/MOD
Citera
2013-01-04, 21:41
Medlem
fredrik188s avatar
Smiter in med en snabb fråga då jag anser att det är onödigt att starta en ny tråd eller öppna dom gamla jag hittade..

Fick ett papper om vräkning idag från min värd, ringde upp och försökte förklara läget och påpekade att jag inte ens fått en enda varning sen jag flyttade hit för ca 1 och ett halvt år sen, men jag fick inte förklara mitt då hon skrek och avbröt mig. h*n var allmänt otrevlig också.

enligt h*n behöver dom inte skicka varning är ett privat aktie-bolag..ska vara ute den 10:e

Men h*n sa även att då skulle hon skriva 3 varningar och skicka när jag pratade med h*n idag.. kan det gå till så?

Samtalet spelade även in och finns sparat!

Mvh Fredrik188
Citera
2013-01-04, 23:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik188
enligt h*n behöver dom inte skicka varning är ett privat aktie-bolag..ska vara ute den 10:e

Men h*n sa även att då skulle hon skriva 3 varningar och skicka när jag pratade med h*n idag.. kan det gå till så?
Nej det låter inte rätt att skriva 3 varningar under ett och samma tillfälle, du kan överklaga vräkningen via hyresnämnden och har du en sån idiot till hyresvärd så bör du överväga att gå med i hyresgästföreningen.
Citera
2013-01-04, 23:17
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej det låter inte rätt att skriva 3 varningar under ett och samma tillfälle, du kan överklaga vräkningen via hyresnämnden och har du en sån idiot till hyresvärd så bör du överväga att gå med i hyresgästföreningen.

Visserligen korrekt fast å andra sidan grundas ju uppsägningen inte på obetald hyra utan på något
annat avtalsbrott. Är det väldigt allvarligt behövs det inte ens en varning eller krav på rättelse.

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik188
Fick ett papper om vräkning idag från min värd, ringde upp och försökte förklara läget och påpekade att jag inte ens fått en enda varning sen jag flyttade hit för ca 1 och ett halvt år sen, men jag fick inte förklara mitt då hon skrek och avbröt mig. h*n var allmänt otrevlig också.

Du får nog förklara vad uppsägningen grundas på.
Citera
2013-01-04, 23:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Är det väldigt allvarligt behövs det inte ens en varning eller krav på rättelse.
Om så skulle va fallet finns det ingen vits med att skriva några varningar till att börja med så något sådant torde det inte handla om
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-01-04 kl. 23:21.
Citera
2013-01-04, 23:40
Medlem
fredrik188s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Visserligen korrekt fast å andra sidan grundas ju uppsägningen inte på obetald hyra utan på något
annat avtalsbrott. Är det väldigt allvarligt behövs det inte ens en varning eller krav på rättelse.

Du får nog förklara vad uppsägningen grundas på.

Handlar om en fest.. jag dricker väldigt sällan, dock har en nyinflyttad granne haft ganska många fester sista tiden..

Jag hade en festen på en fredag, men grannen kunde ha en bra mycket mer högljudd fest bara nån dag efter och dom fick tydligen hålla på..

Kan tillägga att efter jag lyssnat på inspelningen där jag frågar om hon ska hitta på 3 varningar och får svaret "du får väll se"!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in