2012-07-03, 15:38
Medlem
FBMinchias avatar
Klorna är bra om du börjar pilla på tidigt och lär dig klippa dem. Annars kan katten bli jobbig att klippa klorna på när den blir äldre.
Citera
2012-07-03, 16:21
Medlem
När du är på besöket hos veterinären, passa då på att be denne visa hur du klipper kattens klor.
Jag vågade inte heller klippa min första kattunges klor, men efter en veterinär visat hur jag skulle göra så var det inga problem. Blir mycket lättare i längden om kattungen får lära sig att klorna ska bli klippta med jämna mellanrum annars blir det en brottningsmatch mot kissen varje gång
Citera
2012-07-03, 17:18
Medlem
kallekulakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Jag har ignorerat dig större delen av tråden eftersom jag av det du skriver att döma klassat dig som ignorant och förvirrad men jag vill fråga dig en sak nu.

Du har två val här, du kan antingen välja att från och med nu vara instängd i ett slott med mat, vatten och två lite halvsura människor som sällskap i några veckor för att sedan återfå ditt liv som du tycker är meningsfullt och se fram emot säg en 50 år till av livet. Eller så väljer du att jag slår ihjäl dig här och nu för att bespara dig tristessen vistelsen i slottet skulle innebära. Var det ett svårt val?

Kattungen har det inte optimalt, situationen är inte den bästa, men det är en temporär situation. Det är en del av en process för att ge den många lyckliga år. Att slås ihjäl för att livet under en kort period inte kommer vara perfekt? Det är galenskap.

Nu följer en vecka av ett inte så roligt läge, men det är hållbart för att det bara handlar om en vecka och alternativen inte är lämpliga. Du måste förstå detta och sluta argumentera för att levande varelser som inte har det perfekt under en kort period ska slås ihjäl.
Jämförelsen är inte särskilt relevant av ett antal skäl.

1. Det handlar om en väldigt ung katt, den ska inte vara ensam så lång tid som en arbetsdag
inte ens som temporär lösning.

2. Som sagt så missade jag att det fanns fler katter i hushållet.
Citera
2012-07-05, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekulakille
Jämförelsen är inte särskilt relevant av ett antal skäl.

1. Det handlar om en väldigt ung katt, den ska inte vara ensam så lång tid som en arbetsdag
inte ens som temporär lösning.

2. Som sagt så missade jag att det fanns fler katter i hushållet.

Kom inte med en massa "råd" nu kallekulakille. Du har varit så otroligt grym i dina
tidigare inlägg så det är ingen som bryr sig om vad du säger.
Gå ur den här tråden nu !
Citera
2012-07-05, 19:50
Medlem
kallekulakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Kom inte med en massa "råd" nu kallekulakille. Du har varit så otroligt grym i dina
tidigare inlägg så det är ingen som bryr sig om vad du säger.
Gå ur den här tråden nu !

Inse bara att du inte borde ge råd öht när det gäller husdjur eller djur i största allmänhet heller för den delen.
Citera
2012-08-31, 20:31
Medlem
IceJossans avatar
Hur har det gått?
Citera
2012-10-05, 18:17
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceJossan
Hur har det gått?

OJ, har helt glömt bort den här tråden.

Det går som på räls!.

Lillkatten har växt till sig och är nu cirka 4 månader, har gått igenom vet-besiktining utan anmärkningar och fått "grundvaccination" 1 av 2, del 2 ska jag ta så fort jag får lite bättre med pengar.

Den stora katten (raskatt, 8år +) har mer eller mindre accepterat lillen som en del av familjen, den verkligen hatade den nya familjemedlemmen till en början men med tiden har det börjat gå bättre och bättre. Nu leker de, äter ur samma matskål (fast de har separata), ligger både i säng/soffa och myser.

Den stora katten verkar till och med fått lite mer livsglädje av att ha en kamrat på dagarna när jag och sambon är iväg på skola/jobb.

Han är ju liten, med allt det medför. Lekfull, jävligt jobbig till och från, äter upp allt som är kul att tugga på, river på alla man inte få riva på osv... men han är även världens finaste, kommer och sover i sängen helst på kudden bredvid oss. Väcker oss på morgonen genom att spinna och "buffa" huvudet mot ansiktet.

Har inga problem med att han river eller klöser, bara när man "sätter igång honom" och vill leka, men då får man ju skylla sig själv...

Ska köpa ett koppel så han får komma ut lite, får dåligt samvete av att han bara är inne men det är bättre än det liv han hade fått annars åtminstonde...

Jag är nöjd, han är en bra kompis och vi trivs tillsammans.
Känns bra att gjort en god gärning också
Citera
2012-10-06, 02:53
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
OJ, har helt glömt bort den här tråden.

Det går som på räls!.

Lillkatten har växt till sig och är nu cirka 4 månader, har gått igenom vet-besiktining utan anmärkningar och fått "grundvaccination" 1 av 2, del 2 ska jag ta så fort jag får lite bättre med pengar.

Den stora katten (raskatt, 8år +) har mer eller mindre accepterat lillen som en del av familjen, den verkligen hatade den nya familjemedlemmen till en början men med tiden har det börjat gå bättre och bättre. Nu leker de, äter ur samma matskål (fast de har separata), ligger både i säng/soffa och myser.

Den stora katten verkar till och med fått lite mer livsglädje av att ha en kamrat på dagarna när jag och sambon är iväg på skola/jobb.

Han är ju liten, med allt det medför. Lekfull, jävligt jobbig till och från, äter upp allt som är kul att tugga på, river på alla man inte få riva på osv... men han är även världens finaste, kommer och sover i sängen helst på kudden bredvid oss. Väcker oss på morgonen genom att spinna och "buffa" huvudet mot ansiktet.

Har inga problem med att han river eller klöser, bara när man "sätter igång honom" och vill leka, men då får man ju skylla sig själv...

Ska köpa ett koppel så han får komma ut lite, får dåligt samvete av att han bara är inne men det är bättre än det liv han hade fått annars åtminstonde...

Jag är nöjd, han är en bra kompis och vi trivs tillsammans.
Känns bra att gjort en god gärning också

Med den här tråden fick du mina tankar om att Flashback består till den största delen av psykmänniskor och troll, att försvinna. Blev så glad när jag läste att du bestämde dig för att ta hand om lilla misse, och läxade upp idioter med kommentarer som "hårt slag med en spade?".

Er misse är jättesöt! Älskar katter! <3 och kunde han prata skulle han tacka dig hela livet ut. Han visar sin kärlek genom att jävlas lite istället, haha! :P

Hoppas att du fick tag på den j*vla kärringen också så att hon får skit för det hon gjort och säkert gjort fler ggr innan.

Grattis till din nya jättesöta vän!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in