Citat:
Ursprungligen postat av IceJossan
Hur har det gått?
OJ, har helt glömt bort den här tråden.
Det går som på räls!.
Lillkatten har växt till sig och är nu cirka 4 månader, har gått igenom vet-besiktining utan anmärkningar och fått "grundvaccination" 1 av 2, del 2 ska jag ta så fort jag får lite bättre med pengar.
Den stora katten (raskatt, 8år +) har mer eller mindre accepterat lillen som en del av familjen, den verkligen hatade den nya familjemedlemmen till en början men med tiden har det börjat gå bättre och bättre. Nu leker de, äter ur samma matskål (fast de har separata), ligger både i säng/soffa och myser.
Den stora katten verkar till och med fått lite mer livsglädje av att ha en kamrat på dagarna när jag och sambon är iväg på skola/jobb.
Han är ju liten, med allt det medför. Lekfull, jävligt jobbig till och från, äter upp allt som är kul att tugga på, river på alla man inte få riva på osv... men han är även världens finaste, kommer och sover i sängen helst på kudden bredvid oss. Väcker oss på morgonen genom att spinna och "buffa" huvudet mot ansiktet.
Har inga problem med att han river eller klöser, bara när man "sätter igång honom" och vill leka, men då får man ju skylla sig själv...
Ska köpa ett koppel så han får komma ut lite, får dåligt samvete av att han bara är inne men det är bättre än det liv han hade fått annars åtminstonde...
Jag är nöjd, han är en bra kompis och vi trivs tillsammans.
Känns bra att gjort en god gärning också