Ni två människor är patetiska, ni är sådana som gör den här planeten till ett helvete för andra.
Jag är inte världens bästa människa, vissa har säkert läst mina tidigare trådar och inlägg så det är ingen idé att påstå det, men jag är i alla fall ingen elak jävel!!! - hade jag följt Era psykopatråd nu hade jag mått skit och haft ångest över vad jag gjort, men det gör jag inte som tur är, resten av inlägget tillägnar jag härmed SpadPsykopaten och hans vän (så kanske ni lär er något).
Jag åkte till ett katthem med den lilla saken igår, där fanns inga lediga platser men föreståndaren lovade att ordna en plats till nästa helg. Vår deal är att jag ska ta hand om katten den kommande veckan, sen ska den få bo på katthemmet resten av juli-månad. I augusti påbörjas min semester och då ska jag hämta katten och ta hem dem till min flickvän, min flickvän har redan en katt som är äldre, men om hennes äldre katt accepterar och tycker om den nya kamraten så tänker jag behålla den som min egen katt.
Jag fick inte lov att ta med katten på jobbet nu under veckan som jag hade hoppats på, så den kommer få lov att vara hemma i lägenheten medan jag och tjejen är på jobbet. Jag har pratat med en mammaledig granne som har tagit på sig uppdraget att gå in vid lunchtid måndag till fredag och ge katten mat. Eftersom hon inte har så mycket att göra så kan hon också stanna en stund och gosa med den, föreståndaren på katthemmet sa att närhet är väldigt viktigt för en så här liten katt (hon uppskattade att den var 4 veckor gammal). Kattungen kommer även ha sällskap av två fullvuxna honkatter under dagtid så den är inte helt ensam.
Jag vet att den här lösningen inte är optimal, men det är i alla fall en lösning. Jag önskar jag kunde göra mer men det kan jag inte, och jag är i alla fall säker på att det liv jag nu försöker ge katten är bättre än det liv den haft ute på gatan/hos barnen som fick den/hos tanten som födde upp den.
Jag har också beslutat mig för att ta reda på var den här tanten som ger bort 4-veckor gamla kattungar till barn bor någonstans, jag tänker sedan anmäla detta till länsstyrelsen för jag tycker att det här är en form av djurplågeri och det borde stoppas!
Jag är väldigt glad över min nya kamrat, jag är också stolt för jag känner att jag gjort något bra. Jag köpte en trisslott för jag tänkte att min karma måste vara i taket nu, men det blev ingen vinst, jag antar att vinsten är min nya vän, det är värt mer än pengar. Jag vill tacka min flickvän för att hon har supportat mig med detta sen småbarnen knackade på fönstret. Jag vill även ge en stor eloge till ett katthem i Skåne, tyvärr är jag för paranoid för att namnge det, men jag kan säga att de människorna jag mötte där jobbar helt ideellt, tjänar inte krona, ville inte ha en spänn för något, kärleken till djuren driver dem att lägga sin fritid på detta och allt jag kan säga är all cred till Er!
Jag vill så klart tacka alla er som svarat i tråden också, de flesta av er har varit hjälpsamma och vissa svar har faktiskt hjälpt mig jättemycket. Jag har också fått väldigt många PM från vänliga människor som erbjuder sig att hjälpa till. Jag kan inte svara er Alla individuellt, men jag har skickat alla en länk till tråden så ni kan läsa hur det gick med katten, jag tror att det Ni bryr er om är att katten mår bra och jag hoppas ni tycker jag gjort detta på ett bra sätt.
Som avslutning tänker jag bjuda på en bild på min nya vän, min partner in crime, en ny medlem av min familj som jag är väldigt
stolt över
http://anony.ws/013
Den kommer som sagt att vara hemma nu i veckan med två fullvuxna katter.
De stora katterna tycker inte så mycket om henne men de börjar vänja sig. Den största katten har en gång boxat till kattungen (utan klorna utfällda) när hon blev för närgången, inget annat fysiskt har skett, de bara fräser lite åt henne ibland (men ser samtidigt väldigt intresserade och nyfikna ut).
Jag undrar: Tror du det finns någon risk att dom stora katterna kommer ta livet av min nya vän medans dom är ensamma på dagarna?
Tack så mycket!, jag vill egentligen citera så många fler så ni vet jag svarat men jag vet inte hur man gör för att citera flera sidor bakåt.
Jag vet inte om det är en honkatt, min flickvän påstår det, men min granne påstår att hon kan se en början på en pung. Jag bryr mig inte om vilket kön den har, tiden lär ju visa om det är en hona eller hane, det är i alla fall min nya kompis!
Än en gång, tack till alla er som engagerat och hjälpt mig!