Hej FlashBack.
Skapar denna tråd för jag behöver råd.
Några ungar på gatan kom fram till mig med en kattunge runt 21:00 igårkväll, kattungen ser ut att vara 3-4 veckor gammal.
Ungarna hade fått den av en alkoholistkärring av bara farten, sen insett att det var lite för mycket jobb för dem, ungarna var cirka 10 år gamla.
Djurvän som man är har man tagit hem katten, köpt lite juniorkattmat och mjölkersättning.
Jag uppehåller mig för tillfället i en etta där det bor två fullvuxna honkatter (kattungen är också hona), dom är inte speciellt glada i den nya kamraten men gör inte mer än att fräsa lite åt den.
Jag har själv aldrig haft katt, ringde igår djursjukhuset som sa att dom inte tar emot den så länge den är frisk, och så vitt jag kan se är den fullt frisk, den springer, jamar, äter, dricker, pissar och skiter som jag antar att kattungar ska göra.
Alternativen jag fick av djursjukhuset var 1: Släpp ut den på gatan igen, 2: Ge den till polisen för avlivning, 3: Ta hand om den själv, 4: Ta hand om den själv tills ett kattboende kan ta över.
Katten saknar ID märkning, misstänker att denna alkoholistkärring föder upp katter och bara släpper ut dem på gatan (
ja, jag ska försöka leta upp ungarna och ta reda på var hon bor så hon blir anmäld, det är väl inte mer än rätt?).
Nu till min fråga.
Jag jobbar vardagar 8-16, kan inte ha med katten på jobbet, ska ringa ett katthem idag men det verkar som dom allt som oftast är fullbellagda, jag har inte hjärta att lämna in katten till polisen så dom tar livet av den.
VAD GÖR JAG? (som sagt, bor i lägenhet med katter, men dom är inte mina, jag kan INGENTING om katter, är hundmänniska).
Tacksam för hjälp.