Har befälet över ett gäng ungdomar i åldern 15-18 och min uppgift är att få dessa att göra nödvändigt trädgårdsarbete på en stor mycket stor tomt som innehåller väldigt mycket högt gräs, till detta har vi fått tre stycken riktiga skräptrimrar, de billigaste bensintrimrarna från ÖoB för att vara tydlig. Och den där tråden man stoppar i går av gång på gång, detta gör ju naturligtvis att de blir frustrerade och sätter sig och gör ingenting, vilket inte ser så bra ut, och inte är så roligt heller för den delen.
Hört mig för lite och det finns inget direkt intresse av de högre makterna att inhandla märkestrimrar för över tusenlappen,
Så jag har lekt lite med tanken att knyta fast två lagom långa ståltrådar istället för den där bedrövliga plasttråden

Jag kan ge mig fan på att det skulle att vara bra mycket mer effektivt men frågan är ju om jag tar någon risk genom att göra detta, det får hellre gå långsamt och trögt än att någon utav dem får vaden upprispad utav ståltråd...
Så jag undrar lite om det är farligt att byta plasttråden mot ståltråd helt enkelt