2012-06-29, 15:49
Medlem
diskretpunkts avatar
Hej.

Det är såhär.

Jag är student, har bott i en annan stad och haft fullt csn lån, klarat 5/8 kurser så har hela tiden fått det.
Började leta mig runt efter något jobb på sommaren någon gång i mars, har nog sökt iallfall 100-150 jobb sen dess och varit på totalt 3 intervjuer. Fått 1 av dom som var i telemarketing branschen, ett riktigt pissigt oseriöst företag så sa upp mig efter 4 dagar och fick ingen ersättning för de dagarna.

På sommaren får man inget csn lån eller studiebidrag, och jag har alltså sökt jobb flitigt men utan framgång (hänvisar till en arbetslöshet på 28,1 % bland ungdomar 15-24 år gamla) och det verkar inte heller som om att jag kommer få något.

Jag är verkligen helt bankrutt, och har några kurser som jag pluggar på nu under sommaren som jag misslyckades med under skolåret. Och hade någon tusenlapp över efter alla hyror och räkningar var betalda. Förstår verkligen inte hur jag ska kunna finansiera nästa hyra och räkningar..

Funderar på vad man ska göra, skulle jag få ett jobb nu så kommer jag ju inte få betalt förrän i slutet av augusti då terminerna börjar och den första csn-utbetalningen är ändå.

Hur är det tänkt att man ska överleva sommaren under de här kompromisserna?

Med vänlig hälsning.
Citera
2012-06-29, 16:04
Medlem
albhs avatar
Du får nog söka pengar hos soc och hoppas på det bästa.
Citera
2012-06-29, 16:12
Bannlyst
Som ovanstående säger, sök bidrag hos soc!
Man kan väl även låna pengar av soc, eller?
Om folk från andra länder, som iinte gör ett skit för samhället får bidrag så borde ju rimligtvis TS också få det, som faktiskt har försökt och gör någonting!
Citera
2012-06-29, 16:13
Medlem
Sitter i samma sits. fast jag bor hemma dårå. Sen studenten har jag endast suttit hemma, inte kunnat hängt med polarna till Polen. Jupp sökt minst 100 jobb. Life sucks.
Citera
2012-06-29, 16:23
Medlem