2012-06-29, 08:05
Medlem
Hej,

jag har cirka 16000 kronor i enkronor jag skulle vilja växla in till sedlar.

Jag bryr mig inte om de tar en avgift men vart ska jag vända mig. Helst en vanlig automat, jag är riktigt trött på att få nej hos banker.

ICA, bank med myntautomat, vad som helst går bra, i hela storstockholm.
Citera
2012-06-29, 08:32
Medlem
Regina.Spektors avatar
Åh har du rånat en önskebrunn?

Hmm jag tror det kan bli svårt att hitta någon som vill ta emot så mycket mynt, om du redan fått nej från bankerna. Enklaste skulle jag säga är om du handlar på tex ica sent på kvällarna så du kan stå och mata enkronor utan att det bildas en arg kö bakom dig!
Citera
2012-06-29, 09:57
Medlem
Dexters avatar
Jag brukar hämta myntrör på banken och väga upp mynten. På så sätt har jag aldrig haft problem med banken.
Citera
2012-06-29, 10:13
Medlem
langben1s avatar
Minns att ICA i huddinge centrum hade en mynträknare (tror det var 1-2 år sedan jag senast var där men de hade en precis vid pant-automaterna).
Citera
2012-06-29, 11:42
Medlem
pelegrins avatar
SEBanken har omvända bankomater, eller vad det nu heter, lite här och var. Man kan alltså komma med sedlar eller mynt till något som vid en första anblick ser ut som en vanlig bankomat men som egentligen är en insättningsmaskin. Pengarna som man stoppar in i den sätts in på ett konto i SEB.

Det finns en myntinsättningsmaskin bland de övriga bankomaterna på deras kontor i hörnet Sveavägen / Hamngatan, men du måste alltså ha ett konto på SEB för att det ska funka.

Det är denna SEB som jag menar: http://kartor.eniro.se/m/9Oqe4
men det finns säkert både fler SEB med samma maskiner och andra banker som erbjuder funktionen.
Citera
2012-06-29, 12:21
Medlem
Ravekommisionens avatar
ICA i Sickla Köpkvarter har en automat. 5 % tar de i avgift.
Citera
2012-06-29, 13:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Vissa ica vill gärna ha småpengar, då de kostar att beställa mer växel till kassorna. Hör med någon kassaledare om han eller hon vill växla lite med dig.
Citera
2012-06-29, 15:44
Bannlyst
Ring runt till olika affärer och fråga om dom e villiga att ta emot dessa mynt. Om dom inte vill ta allt så kan dom ju i alla fall ta lite av summan.

Btw, varför har du så mycket småmynt för?
Citera
2012-06-29, 21:52
Medlem
Tack för alla svar!

Jag har mynten för att jag samlat enkronor i 15 år.
Citera
2013-04-28, 11:03
Medlem
tips, kolla om några av dina enkronor är från före 1968, då är det silve i dem. men det kanske du har koll på
Citera
2013-04-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskula
Tack för alla svar!

Jag har mynten för att jag samlat enkronor i 15 år.

Hittade du föresten nått bra ställe att växla på?
Citera
2014-01-11, 22:13
Medlem
Har precis forskat själv i detta.

Ica Maxi i Södertälje, Botkyrka och Haninge har en växelautomat. Tar 7% i avgift. Dock gratis om du handlar eller har Icakort.

Munkbrohallen (gamla stan) har en automat, men tar ut 7% i avgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in