• 1
  • 2
2012-06-28, 19:19
Medlem
Bennyjs avatar
Hej. Har varit tillsammans med min flickvän i nästan 2 år nu.Hon kommer från en annan stad, men flyttade hit pga studier. Det hela började som ett oskyldigt one night stand, som med tiden blev regelbunden kontakt. Utan att egentligen reflektera så mycket över det så var vi plötsligt ihop. Kärlek fanns egentligen aldrig där i början. Men iomed att vi umgicks dagligen så skapade vi en väldigt nära relation. Konflikträdd som jag är så vågade jag aldrig avsluta det hela, men samtidigt så trivdes jag rätt så bra med henne, trots att jag alltid innerst inne vetat att hon ej är kvinnan jag vill spendera resten av mitt liv med.

Det är svårt att förklara vår relation. Vi har ingenting gemensamt egentligen. Delar inga intressen, våra kompisgäng är helt olika varandra, så det blir alltid svårt att avgöra hur vi ska fira storhelger, t ex midsommar, det hela slutar ofta med att vi är på olika håll. Trots våra olikheter så saknar jag henne när hon är borta, och blir överlycklig såfort vi träffas efter en tid ifrån varandra. Jag tycker hon är snygg, luktar underbart och vi har jättebra sexliv.Nu under sommaren så bor hon i sin hemstad och vi kommer vara ifrån varandra praktiskt taget hela sommaren ut.

För en vecka sedan träffade jag en ny tjej. Jag var ute på krogen, absolut inte i avsikt att söka tjej, men vi fann varandra ändå. Den här tjejen var lik mig, vi klickade direkt. Hon delade mina intressen var söt och allmänt perfekt i mina ögon. Eftersom jag aldrig skulle kunna vara otrogen så skiljdes vi åt utan att någonting hände den där kvällen. Men nu en vecka senare så har hon kontaktat mig via facebook och vill träffas. Jag fick en enorm klump i magen. Jag ser att det här är mitt livs chans att få en tjej som jag passar ihop med för en gångs skull, men samtidigt så kan jag inte vara otrogen eller gå bakom ryggen på min flickvän.

Det återstår väl bara att göra slut tänker ni. Jo, visst. Men det är lättare sagt än gjort. Dels så är hon 35 mil ifrån mig, och dels så har vi liksom inte bråkat eller någonting senaste veckorna utan bara uttryckt längtan över att träffa varandra. Det kommer att komma som en blixt från klar himmel och hon kommer bli jättesårad. Jag hatar att såra människor, speciellt någon som jag tycker om så pass mycket.

Men det här om någonting är en chans jag inte kan missa. Så ber om vägledning hur jag ska bära mig åt. Jag tycker det känns lågt och fegt att göra det hela över ett sms eller telefonen, hon förtjänar bättre. Ett alternativ är att jag imorgonbitti hoppar på ett tåg och reser 35 mil för att spendera någon dag eller 2 med henne, och vid bästa tillfälle göra slut.

Någon som har en synpunkt på det här? Är jag en jävla douche som gör slut på ett tvåårigt förhållande, bara för att en annan dejt väntar runt hörnet nästa vecka. Känner en enorm klump i magen, hur jag än gör som kommer det bli fel.
Citera
2012-06-28, 19:24
Medlem
teflonpannan69s avatar
Känns som att ni mer varit KK? Berätta för henne (din tjej/KK) och att ni egentligen inte delar så mycket intressen, det där med livet ut och bla bla.

Ett alternativ är att som du sa, åka iväg och träffa henne, men det känns som att det blir onödigt dramatiskt då. Jag vet inte riktigt, men som du själv säger, sumpa inte den här chansen!
Citera
2012-06-28, 19:24
Medlem
Adam211s avatar
Jag tycker att du gör ett klokt val om du åker till henne och berättar som det är. Att du av en slump träffade en tjej som du har mer gemensamt med. Jag tror hon kommer att respektera din ärlighet.
Citera
2012-06-28, 19:32
Medlem
Bennyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Känns som att ni mer varit KK? Berätta för henne (din tjej/KK) och att ni egentligen inte delar så mycket intressen, det där med livet ut och bla bla.

Ett alternativ är att som du sa, åka iväg och träffa henne, men det känns som att det blir onödigt dramatiskt då. Jag vet inte riktigt, men som du själv säger, sumpa inte den här chansen!

Skulle nog kalla det förhållande och inte kk. Iomed att vi i 2 års tid praktiskt taget bott ihop. Utvecklat relationer med varandras familjer och släkt osv. Känns inte som något man gör med en kk.

Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag tycker att du gör ett klokt val om du åker till henne och berättar som det är. Att du av en slump träffade en tjej som du har mer gemensamt med. Jag tror hon kommer att respektera din ärlighet.

Men måste jag verkligen berätta om den nya tjejen? Jag kan säga direkt att om jag skulle bli dumpad så skulle jag absolut inte vilja veta om att hon träffat någon ny. Känns liksom som att sparka på någon som redan ligger att både dumpa + erkänna att man träffat någon ny... Dessutom har jag bara träffat den där nya tjejen 1 gång, i fyllan dessutom. Kanske inte blir något alls utav det hela.
Citera
2012-06-28, 19:40
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyj
Skulle nog kalla det förhållande och inte kk. Iomed att vi i 2 års tid praktiskt taget bott ihop. Utvecklat relationer med varandras familjer och släkt osv. Känns inte som något man gör med en kk.

Men måste jag verkligen berätta om den nya tjejen? Jag kan säga direkt att om jag skulle bli dumpad så skulle jag absolut inte vilja veta om att hon träffat någon ny. Känns liksom som att sparka på någon som redan ligger att både dumpa + erkänna att man träffat någon ny... Dessutom har jag bara träffat den där nya tjejen 1 gång, i fyllan dessutom. Kanske inte blir något alls utav det hela.

Ok då förstår jag. Tycker du ska gå vidare med tjejen och känna om ni klickar, men inte ''göra något''.
Sedan så går du vidare därifrån helt enkelt.

Tänk bara såhär, väg för och nackdelar mot varandra.

Hur blir livet om jag dumpar denna tjej och går vidare samt vice versa. Verkar ändå som att du har bestämt dig, men det är egentligen bara att köra, så länge du inte gör slut via SMS/telefon som du säger.
Citera
2012-06-28, 19:52
Medlem
Tycker du ska träffa denna tjej ett antal gånger utan att berätta någonting för din flickvän utan att vara otrogen. Du kanske hittar något som blir en dealbreaker, något som du inte hade förväntat dig alls från henne, för du känner ju inte henne så bra än. Då kommer du verkligen att ångra att du gjorde slut med din flickvän.
Citera
2012-06-28, 19:59
Medlem
ICA-muppens avatar
Du måste helt klart provköra helst ett par gånger innan du går till handling, betänk vad missnöjd du kanske blir.

Det värsta som kan hända är du dumpar din sambo, och att den nya flamman drar vidare. Ensam kvar blev du, med svansen mellan bena
Citera
2012-06-28, 19:59
Medlem
Bennyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiVaio
Tycker du ska träffa denna tjej ett antal gånger utan att berätta någonting för din flickvän utan att vara otrogen. Du kanske hittar något som blir en dealbreaker, något som du inte hade förväntat dig alls från henne, för du känner ju inte henne så bra än. Då kommer du verkligen att ångra att du gjorde slut med din flickvän.

Att dejta en annan tjej, även om vi inte ligger med varandra är otrohet i mina ögon. Kanske inte i andras, men i mina. Dessutom så är ett uppbrott med min nuvarande flickvän kanske befogat ändå, oavsett utgång med den nya tjejen...
Citera
2012-06-28, 20:02
Medlem
Åh herregud jag började nästan gråta när jag läste din tråd haha. Du verkar ju vara en sån himla bra kille. Just det du skrev "att inte göra slut på sms, telefon för hon förtjänar bättre" är så sant PLUS att du till och med kan tänka dig åka till henne för att göra slut personligen. Det är riktigt fint gjort av dig.

Detta påminde mig om mitt ex. Vi bor också en bit ifrån varandra men han ringde och gjorde slut vilket var fegt. Sen gjorde han slut för att han såg andra tjejer som han trodde var "bättre". Det slutade med att han insåg att dom andra tjejerna inte alls var bättre i slutändan och han skulle aldrig ha gjort slut med mig och nu har han hört av sig igen till mig.

Jag tycker att du ska ta dig en riktig funderare angående detta. Visst det klickade med tjejen du träffade men tänk på att det finns risker med allt. Efter ett tag kanske det inte var så spännande med nya tjejen ändå och då står du helt plötsligt där helt ensam.

Många tror att gräset är grönare på andra sidan men det är verkligen i ytterst få fall det är så.

Lycka till hur du än gör!
Citera
2012-06-28, 20:56
Bannlyst
Det kanske skulle vara bra att träffa den här nya "drömtjejen" utan att hoppa i säng med henne och inte säga något till din tjej. Bara för att det verkade klicka på krogen så kanske det inte betyder att det kommer funka längre än en eller två veckor ifall du gör slut med din nuvarande tjej. Det bästa kanske är att säga till den här "drömtjejen" att du är tillsammans med en tjej som du egentligen inte har så mycket gemensamt med och att du nu har fått känslor för henne istället. Risken med att göra detta kan såklart vara att hon blir lite chockad om hon inte alls vill ha dig som pojkvän utan bara som någon som har samma intresse som hon.

Ifall allt funkar bra den dag du gått ut med henne och om det verkar som att hon vill ha dig som pojkvän så kan ni ju gå ut ännu en gång (eller två) utan att ha sex. Du får då läge för att pejla hurdan hon är på andra sätt. Om allt verkligen pekar på att det säkerligen kommer gå bra med henne kanske du ska fundera på att ta tåget.
Citera
2012-06-28, 20:59
Medlem
Liiiinns avatar
Du gör bara din tjej en tjänst om ni gör slut. Det är falsk att leva med en person (som älskar en jätte mycket själv och tror att det kommer bli en framtid) men egentligen inte vilja vara med denna. Du ger din tjej falska förhoppningar och det är inte rätt för någon av er.

Du borde berätta vad du känner helt enkelt. För bådas bästa.
Citera
2012-06-28, 22:03
Medlem
Jag tycker att det är obehagligt att så många ger rådet att du ska dejta den här nya tjejen (utan att vara fysisk otrogen) ett par gånger för att sedan känna efter. Så att du inte sedan slutar upp helt ensam om det inte funkar, buhu. För det är ju hemskt, eller hur?
Jag förstår inte den här grejen med att folk är så JÄVLA rädda för att vara ensamma, att de hellre bara "är med någon" för att vara det. Inte för att kärleken verkligen finns där.

Du verkar faktiskt vara ganska säker på att den flickvännen du har just nu inte är den du ser dig med i framtiden, men fortsätter att vara med på grund av någon form av bekvämlighet. Eller rädslan att såra. Är det schyst? Nej, inte mot någon av er.

Jag tycker att du verkar vara en fin och omtänksam kille (dock konflikträdd som du själv säger), och ja hon förtjänar att höra det ansikte mot ansikte. Och faktumet att du tycker att det är som otrohet att träffa en annan tjej (bakom ryggen på din flickvän) även om inget fysiskt sker, kudos to you! Jag anser också det vara väldigt väldigt fult.

Om det inte känns rätt, gör slut.
Inte schyst om hon ser dig som mannen i sitt liv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in