2005-03-09, 20:35
Medlem
Var hittar man lingondricka som smakar lastbilschaffisfik? Jag har testat den dricka som Jokk marknadsför, god, men inte rätt för mig, alldeles för söt. Jag vill ha tag i lingondricka som smakar offentlig inrättning alternativt lunchresturang längs motorvägen. I lumpen fanns det lingondricka som ett valbart alternativ, starkt blandad och god, har någon gång druckit godkänd lingondricka när jag besökt nått sjukhus... Nån som vet var jag kan hitta god lingondricka???

Nån som tillverkar själv? Det finns inget bättre än lingondricka, köttbullar, brun sås och potatis. Och ja det skall lagas hemma, inte köpas på IKEA.....
Citera
2005-03-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Var hittar man lingondricka som smakar lastbilschaffisfik? Jag har testat den dricka som Jokk marknadsför, god, men inte rätt för mig, alldeles för söt. Jag vill ha tag i lingondricka som smakar offentlig inrättning alternativt lunchresturang längs motorvägen. I lumpen fanns det lingondricka som ett valbart alternativ, starkt blandad och god, har någon gång druckit godkänd lingondricka när jag besökt nått sjukhus... Nån som vet var jag kan hitta god lingondricka???

Nån som tillverkar själv? Det finns inget bättre än lingondricka, köttbullar, brun sås och potatis. Och ja det skall lagas hemma, inte köpas på IKEA.....

Huvvaligen, du har stolpat upp dina krav ordentligt!

Tyvärr så är vi i fel period av årscykeln, annars så hade jag gladeligen gett dej hemmakokt lingondricka. Så, istället är det enda tipset jag kan ge dej, och det är att inte blanda i fullt så mycket vatten som det står på den lilla förpackningen. Hmm, slaska i rårörda lingon tillsammans med drickat i en tillbringare kanske gör susen? Låter som ett ett bra initiativ/försök.

Initiativ nummer två är att blanda i lite citron, eller lime, om du vill ha bort det söta.
Citera
2005-03-12, 09:55
Medlem
Citronen har jag redan testat, det krävs så pass mycket för att få bort den söta smaken att lingonsmaken börjar ge vika för en allt mer markant citronsmak, och så skall det inte vara. Köpte tre olika (samtliga som fanns) lingondrickor för spädning hos nasaren i går. Jag kommer att återkomma med recension när de är avprövade.
Citera
2005-03-13, 16:42
Medlem
Goldmanns avatar
Var får man tag på Lingondricka så man kan göra Vargtass??????
Citera
2005-03-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Var får man tag på Lingondricka så man kan göra Vargtass??????

Jag köper en sån där liten tetra på Konsum och blandar. Kan ju inte påstå
ett det smakar äkta vargtass, men nöden har ingen lag.
Näe, hemmagjord lingnonsaft ska det vara!
Citera
2005-03-13, 18:53
Medlem
alrunans avatar
i vårdsvängen brukar vi ha massa lingondricka i skafferiet... som du nämde... den e från bob tror ja..
Citera
2005-03-16, 13:18
Medlem
Kajsabajsas avatar
Testa tranbärsjouice. Smakar ganska likt lingon men är lite syrligare! Svingott!Dessutomm är det bra för muffen och man har problem med urinvägsinfektion och sån skit!
Citera
2005-03-16, 17:17
Medlem
OliTs avatar
Lingondrickan vi använder på jobbet är från Kronan, stor dunk. Helt ok smak, inte alldeles söt. Jag tror att jag har sett det märket på mindre flaskor också.
Citera
2005-03-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsabajsa
Testa tranbärsjouice. Smakar ganska likt lingon men är lite syrligare! Svingott!Dessutomm är det bra för muffen och man har problem med urinvägsinfektion och sån skit!

Vad är det för djävla stockholmsdricka??? Nej, skämt åsido, tranbärsdjos går inte att jämföra med the real thing, dricker det också men det duger inte till köttbullar och potatis med brun sås. Det är alltså som måltidsdryck jag vill ha lingondrickan, te groggen går det bra med tranbärsdjosen.
Citera
2005-03-16, 23:24
Medlem
Pendeltågs avatar
Tips 1; Prova alla märken du kan hitta. Leta även i lågprisbutiker, närlivs etc som du kanske inte brukar besöka. Kanske kan du där hitta en dryck som har rätt balans.

tips 2; Vet du någon restaurang som har sådan god dryck. Fråga de vad det är för märke, kanske kan du få köpa av dem?
Citera
2005-03-17, 00:07
Moderator
Evil Eds avatar
Min mormor gjorde en lingondricka som var världens bästa törstsläckare. Kan kolla om någon har kvar receptet. Återkommer i sådana fall.

Den var inte ett dugg söt och helt otroligt ljuvlig, det var så tungan ville krulla ihop sig när man drack.
Citera
2005-03-18, 14:24
Medlem
Det är ju precis så det skall kännas, om du får tag på receptet så skulle jag vara mycket tacksam. tyvärr bor jag inte i den mest lingontäta regionen i Sverige (bor i Skåne) men jag kanske kan få leverans från någon sympatisör i de norra delarna av landet (dvs norr om hässleholm).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in