2012-09-13, 16:26
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Har nu äntligen gjort slag i saken och tog mig förbi TCS för att inhandla ett par moleskins, men det slutade med att jag kom hem med ett par gröna corduroys. Funderar dock på att byta dem mot ett par navy (endast delvis pga min sambos minst sagt skärrade blick när jag stolt visade upp mitt inköp), vad anser panelen om detta?

Det kanske inte är den mest klassiska färgen, men samtidigt kan det ju vara lite tråkigt att bara köra på brunt, beige eller marinblått, så varför inte.
Citera
2012-09-13, 16:49
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Jag skulle behålla de gröna. De kan du använda till både de mörkblå och grå kavajerna, och den mörkblå pullovern. Och så är de snygga. Sambon vänjer sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det kanske inte är den mest klassiska färgen, men samtidigt kan det ju vara lite tråkigt att bara köra på brunt, beige eller marinblått, så varför inte.
Tack pojkar! Jag testade dem dock med diverse kavajer och pullovers och det verkar nog tyvärr vara så att ett par marinblå gör sig bättre till merparten av plaggen. Eller ett par buteljgröna, men det är ju inte den lättaste färgen att hitta (har jag bittert fått erfara). Ströms hade något liknande när jag var där idag, men ändå inte riktigt rätt. Det och att byxorna var på tok för smalspårade för att tillfredsställa mina önskemål.
Senast redigerad av Fixiebike 2012-09-13 kl. 16:52.
Citera
2012-09-13, 20:10
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Har nu äntligen gjort slag i saken och tog mig förbi TCS för att inhandla ett par moleskins, men det slutade med att jag kom hem med ett par gröna corduroys. Funderar dock på att byta dem mot ett par navy (endast delvis pga min sambos minst sagt skärrade blick när jag stolt visade upp mitt inköp), vad anser panelen om detta?

Jag har glömt vad den svenska motsvarigheten är till "acquired taste", men det är i vilket fall vad som krävs för att uppskatta de där byxorna... Tänker både på färgen och texturen.
Citera
2012-09-13, 21:15
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:

Lite svårmatchad färg i min mening, ett par mörkblå är ju helt klart mer all-around. Men inget fel alls på färgen även om de nog passar bättre i en lite mer lantlig stil/miljö.
Citera
2012-09-13, 21:57
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag har glömt vad den svenska motsvarigheten är till "acquired taste", men det är i vilket fall vad som krävs för att uppskatta de där byxorna... Tänker både på färgen och texturen.
Tack! Tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Lite svårmatchad färg i min mening, ett par mörkblå är ju helt klart mer all-around. Men inget fel alls på färgen även om de nog passar bättre i en lite mer lantlig stil/miljö.
Det är just matchningen som är problemet. Jag gillar färgen väldigt mycket men det får nog bli ett par marinblå moleskins istället då byxorna skall fungera som ett mångsidigt basplagg och då blir det lite svårt med en sådan grön nyans.
Citera
2012-09-13, 22:19
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Tack! Tror jag.

Det är just matchningen som är problemet. Jag gillar färgen väldigt mycket men det får nog bli ett par marinblå moleskins istället då byxorna skall fungera som ett mångsidigt basplagg och då blir det lite svårt med en sådan grön nyans.

Ta nu ett par marinblå manchesterbyxor istället din jävla gris!
Citera
2012-09-13, 22:19
Medlem
doughies avatar
Tycker de bruna mollskinnsbyxorna var väldigt fina hos TCS. De är jag helt klart sugna på.
Citera
2012-09-13, 22:58
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Ta nu ett par marinblå manchesterbyxor istället din jävla gris!
Hmm... nä, jag tror nog att jag åker dit efter min föreläsning imorgon och hämtar ut ett par moleskins. Eller manchesterbyxor. Men helst moleskins.
Citera
2012-09-18, 18:28
Medlem
giroufs avatar
Nya höstbyxorna är upplagda och klara.
Brun manchester, Görn, navy med blå överruta samt ett par olivgröna flanell som är omöjliga att fotografera.
http://imageshack.us/photo/my-images/338/byxorhst.jpg/

Bonus bild!
Lite lagom löjlig manchettknapp gjord av "tändhatten?" på en hagelpatron.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/img0864bi.jpg/
Citera
2012-09-18, 19:32
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Nya höstbyxorna är upplagda och klara.
Brun manchester, Görn, navy med blå överruta samt ett par olivgröna flanell som är omöjliga att fotografera.
http://imageshack.us/photo/my-images/338/byxorhst.jpg/

Bonus bild!
Lite lagom löjlig manchettknapp gjord av "tändhatten?" på en hagelpatron.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/img0864bi.jpg/

Fina byxor! Är det incotex-flannelbyxor? Lagom ljusgrå färg, vissa kan bli för mycket så att det ser ut som ett par gråspräckliga joggingbyxor.
Citera
2012-09-18, 19:34
Medlem
giroufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Fina byxor! Är det incotex-flannelbyxor? Lagom ljusgrå färg, vissa kan bli för mycket så att det ser ut som ett par gråspräckliga joggingbyxor.

Faktum är att de är dessa:
http://www.shopthefinest.com/p-30232-valentini-sartoria-olive-green-pants-size-36-us-52-eu.aspx

Dvs, inte alls grå men på grund av en viss glans tillsammans med det gråmulna vädret i södra sverige idag är dem helt omöjliga att fotografera.
Citera
2012-09-18, 19:51
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girouf
Faktum är att de är dessa:
http://www.shopthefinest.com/p-30232-valentini-sartoria-olive-green-pants-size-36-us-52-eu.aspx

Dvs, inte alls grå men på grund av en viss glans tillsammans med det gråmulna vädret i södra sverige idag är dem helt omöjliga att fotografera.

Okej, nej så såg de verkligen inte ut på sin bild. Men de var snygga i sin rätts gröna nyans också, annorlunda med grön flanell, och riktigt schysst pris också.. Vad fick du betala i frakt och ev tull/moms? Och hur skulle du säga att de är i storlekarna (jag är oftast 50, men i ex vissa italienska märken som kan vara små i storlekarna behöver jag gå upp till 52).

Edit: Ser nu också att du ju skrivit att de var olivgröna, men det lyckades jag alltså inte ta till mig.
Senast redigerad av AlisterG 2012-09-18 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in