2018-12-15, 23:04
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har ni tips på några stiliga nybörjarbrallor som inte kostar allt för mycket och som går att ha till kontorsjobbet? Idag varierar jag mellan jeans från Dressmann och något jeansliknande från HM. Vad för typ/material ska man leta efter?
Titta på förslaget i posterna över din.
Citera
2019-05-24, 15:27
Medlem
DexDogtectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waka89
Har himla svårt att hitta byxor med hög midja under 1K, har ni några tips? Har inte råd med dyrare i dagsläget men avskyr när byxorna sitter lågt, vill verkligen ha klassiska, högre byxor. Tänkte hålla koll nu på black Friday, kanske finns där byxor som ligger något över 1K och prissänks på BF.

Jag har letat som fan efter byxor med hög midja! Kör vintertid i växel mellan två olika Oscar Jacobson-byxor i flannel, men de kostar tyvärr närmre 2 000kr styck. Nu på sommar och vår kör jag med dessa:
https://www.zalando.se/only-and-sons-onslou-pant-chinos-os322e04t-c11.html

De ser inte särskilt snygga ut på bilderna, men i verkligheten är de helt normala chinos som inte är särskilt slim fit alls. Jag älskar dem! För 200kr/paret är de ett kap. Finns också i mörkblått.
Citera
2020-08-19, 23:35
Avslutad
Något ställe som ni kan rekommendera för att sy upp ett par byxor? Helst några som ej drar läpp över att jag tar med mig eget tyg. Fick rena kapet på 2 meter av 14 oz Dugdales flannelltyg. Ska drypa svett om bollarna i vinter.

Det enda som funkat hittils är Rubinaccis Manny trousers som går ner till midjemått 26 med slejfar. Bortsett från dem, så kan jag glömma RTW för både kostymer och byxor.

Jag är 56 kilo men är 1.87m lång, så ni kan förstå vilken mardröm det är att hitta något som sitter högmidjat och fint. Gäller Stockholm.
Senast redigerad av Vogly 2020-08-19 kl. 23:38.
Citera
2020-09-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Något ställe som ni kan rekommendera för att sy upp ett par byxor? Helst några som ej drar läpp över att jag tar med mig eget tyg. Fick rena kapet på 2 meter av 14 oz Dugdales flannelltyg. Ska drypa svett om bollarna i vinter.

Det enda som funkat hittils är Rubinaccis Manny trousers som går ner till midjemått 26 med slejfar. Bortsett från dem, så kan jag glömma RTW för både kostymer och byxor.

Jag är 56 kilo men är 1.87m lång, så ni kan förstå vilken mardröm det är att hitta något som sitter högmidjat och fint. Gäller Stockholm.

Då får du nog höra runt bland de som sysslar med skräddarsytt. Vilket nog blir en ganska kort lista, men A W Bauer, Götrich och Saman Amel är väl bland de "bättre" alternativen (tror dock de senare bara gör MTM, men å andra sidan drar det nog ner prisbilden lite; varför jag tog med dom är för att dom syr upp från kundernas tyger).
Citera
2020-09-22, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Då får du nog höra runt bland de som sysslar med skräddarsytt. Vilket nog blir en ganska kort lista, men A W Bauer, Götrich och Saman Amel är väl bland de "bättre" alternativen (tror dock de senare bara gör MTM, men å andra sidan drar det nog ner prisbilden lite; varför jag tog med dom är för att dom syr upp från kundernas tyger).
Saman tar 5000;- baspris, även om man tog med eget tyg. Götrich frågade jag aldrig (de sysslar med skräddarsytt), men i och med att det var mitt tyg hade de nog föreslagit att använda ateljén i Stockholm för att slippa skicka skiten till Indien, vilket drar upp priset kraftigt.

Fick tag på en skräddare som tog 4500. Håller på att få en toile uppsytt i skräptyg för att se hur det ser ut innan de hugger tänderna i det riktiga sluttyget
Citera
2020-09-22, 12:44
Medlem
Citat:
Saman tar 5000;- baspris, även om man tog med eget tyg. Götrich frågade jag aldrig (de sysslar med skräddarsytt), men i och med att det var mitt tyg hade de nog föreslagit att använda ateljén i Stockholm för att slippa skicka skiten till Indien, vilket drar upp priset kraftigt.

Fick tag på en skräddare som tog 4500. Håller på att få en toile uppsytt i skräptyg för att se hur det ser ut innan de hugger tänderna i det riktiga sluttyget

Sen kan nog dom flesta som sysslar med klädtillverkning (åtminstone på en lite högre nivå) få tag på de flesta tyger du kan tänka dig, så att köpa tyg själv är ganska onödigt (även om det är billigt). Det är, till en viss gräns såklart, främst arbetskostnader och prispåslag du betalar för, inte tyget.
Citera
2020-10-09, 21:01
Medlem
Vad har ni för tips på märken när det kommer till byxor? Var inne på piniparma's och benevento's (polskt märke) hemsidor men tyckte inte att de hade de färger jag eftersökte, just nu.

Kriterier:
Kostnad: Mellan 1000-2000 per byxa.
Estetiskt: Pleats samt helst av allt reglerbart spänne (Side adjusters).
Tillverkning: Tillverkade inom Europa.

Tack på förhand.
Citera
2020-10-15, 15:46
Medlem
Vorwaertss avatar
Natalino.co har vad du söker
Citera
2020-10-24, 12:21
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDoc
Vad har ni för tips på märken när det kommer till byxor? Var inne på piniparma's och benevento's (polskt märke) hemsidor men tyckte inte att de hade de färger jag eftersökte, just nu.

Kriterier:
Kostnad: Mellan 1000-2000 per byxa.
Estetiskt: Pleats samt helst av allt reglerbart spänne (Side adjusters).
Tillverkning: Tillverkade inom Europa.

Tack på förhand.

https://bergbergstore.com/collections/trousers

Ngt över din prisklass men suveräna. Både kvalitet och snitt
Citera
2021-01-04, 00:16
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

Varför inte boka en tid hos Stoffa när de väl besöker sverige?
Citera
2021-01-11, 09:29
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Varför inte boka en tid hos Stoffa när de väl besöker sverige?

Har inte dom stora problem med att deras material krymper något oerhört efter tvätt?
Citera
2021-01-11, 10:02
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Har inte dom stora problem med att deras material krymper något oerhört efter tvätt?

Det har jag faktiskt inte hört. Inte provat själv än, men tänkte boka tid nästa gång de kommer till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in