• 2
  • 3
2012-07-28, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Är du gravt utvecklingsstörd?
Om du på fullaste allvar tycker att det är en bra investering att köpa en lägenhet för ca hundra tusen och hyra ut de då är nog allt hopp ute för dig tyvärr.

Om det nu är pengar man inte är i behov av utan hellre ser avkastningen ur ett långt perspektiv och säljer när konjunkturen är som bäst så bör du få en hyfsad avkastning. Vi som inte är insatt i marknaden med värdepapper och dylikt ser detta som en bekymmersfri investering. Funderar själv på att köpa en bostadsrätt som min mor skall bo i med pengar jag inte har direkt användning för, jag säljer då när tiden är rätt.
Citera
2012-07-28, 18:05
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Om det nu är pengar man inte är i behov av utan hellre ser avkastningen ur ett långt perspektiv och säljer när konjunkturen är som bäst så bör du få en hyfsad avkastning. Vi som inte är insatt i marknaden med värdepapper och dylikt ser detta som en bekymmersfri investering. Funderar själv på att köpa en bostadsrätt som min mor skall bo i med pengar jag inte har direkt användning för, jag säljer då när tiden är rätt.

Vågar nästa inte tänka mig vad det är för lägenheter som ens kostar 100k. ( och vad det är för områden om man inte kan tänka sig bo långt ute på landet..

Hoppas verkligen inte du har tänkt att sätta din mor där...
Citera
2012-07-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vågar nästa inte tänka mig vad det är för lägenheter som ens kostar 100k. ( och vad det är för områden om man inte kan tänka sig bo långt ute på landet..

Hoppas verkligen inte du har tänkt att sätta din mor där...

Jag påpekade bara själva tanken kring bostadsrätt som en investering de bostäder jag kikar på åt min mor ligger snarare runt halvmiljonen med låg hyra samt stabil förening.
Citera
2012-07-29, 23:17
Medlem
månadsspara i avanza zero (för att den är avgiftsfri) och något sparkonto med relativt hög ränta (med insättningsgaranti). Sätt in lika mycket i varje och 1-2 ggr per år går du in och kollar så förhållandet är 50-50 mellan dom. Har fonden gått upp säljer du av och har den gått ner så köper du så att förhållandet blir 50-50 igen.

Det kommer inte ge dig någon jätteavkastning på kort sikt men jag tror att det kommer ge en stabil avkastning med minimal ansträngning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in