Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-27, 18:52
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Köp en lägenhet och hyr ut den svart, långsamma men säkra pengar!

Jaha.. hur tänker du då?

Vet du ens vad för typ av lägenheter du får för den relativt lilla summan?
Kanske en 1-2a i någon skithåla på landet med dåliga förbindelser..

Lär dig poker istället är mitt tips!
Citera
2012-06-27, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jaha.. hur tänker du då?

Vet du ens vad för typ av lägenheter du får för den relativt lilla summan?
Kanske en 1-2a i någon skithåla på landet med dåliga förbindelser..

Lär dig poker istället är mitt tips!

Ja så tänker du, jag tänkte olika, skapande av en tråd innebär att man får olika infallsvinklar från olika personligheter...

Påstod jag att han skulle köpa en 7a på Södermalm, NÄ!

Jävla färsking!

Du menar att det inte finns folk som hyr lägenheter i 100k klassen! Du är ju dum i huvudet!
Senast redigerad av HakkorsISexor 2012-06-27 kl. 18:59.
Citera
2012-06-27, 19:00
Medlem
hrghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrittInger
Ha ha, jo korv känns som framtiden
Olika former av fonder brukar väl annars vara hyfsat lugnt, men även där kan man förstås förlora. Frågan är väl som sagt hur snabbt du vill ha utväxling och hur riskbenägen du är..

Några tips på olika fonder, sorterade efter potentiell vinst/risk eller nåt i den stilen?
Citera
2012-06-27, 19:07
Bannlyst
Kan tillägga att jag själv aldrig investerade i något innan jag hade 100k, det är en buffert, utöver det kan man leka med pengarna som man så vill.
Citera
2012-06-28, 20:26
Medlem
hrghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propert
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
För att handla med aktier måste man väl vara duktig på att gissa vilka företag det kommer att gå bra för? Är den biten som verkar jobbig för mig.

Man gissar inte.

Hur gör man då?
Citera
2012-06-29, 13:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Lite kvalitetsaktier är aldrig fel. Vänta in nästa börsslakt och fyll på med BlackPearl, H&M, Holmen och SCA. Sen är det bara att vänta på bättre tider och samla in lite utdelning under tiden.
Citera
2012-07-01, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Har sparat ihop 110k och funderar på hur man bäst får dom att växa. Är rätt ointresserad av ekonomi (förutom slutresultatet när det gäller att få pengar att växa ), så att handla med aktier och liknande är nog inget jag orkar med.

Vad finns det för investeringsformer som är relativt självgående? Hur stora är riskerna kontra hur mycket man kan tjäna?

Förhäv dig inte eftersom du varken har intresse eller ork. Låt någon annan göra jobbet åt dig.
Alla idiottips om Africa Oil eller Blackpearl eller annat skit i din sits är bara bullshit! Det är ungefär som att ge en nybliven bilist en formel 1-bil att köra med.

Det här passar dig!

https://www.nordnet.se/mux/web/fonde...NB+Sverigefond

Köp för 55 000 kr på måndag och resten i början/mitten på november. Sen är du långsiktig, 2-3 år och tar hem en vinst om 30 % när den uppstår.

Det här är det enda rådet du behöver följa. Punkt.
Citera
2012-07-01, 03:59
Medlem
BaLLs avatar
köp guld
Citera
2012-07-02, 18:13
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Aktieinvesteringar kan även de vara långsiktiga och förhållandevis underhållsfria. Jag sitter själv på ett antal aktier som inhandlades på 60-talet.

När vi ändå är inne på tidsintervall, hur länge och hur mycket av dina pengar kan du tänka dig avvara? 2-3 år är att föredra, om du vill lägga dem i någon säker, underhållsfri och återinvesterande kapitalförsäkringsfond.

TROLL.

"säker" = alltså korträntefond ?
"kapitalförsäkringsfond" menar du kapitalförsäkring med valbara fonder som innehåll ?

korträntefond i dagens ränteläge + kapitalförsäkrings schablonskatt = förlust.
Citera
2012-07-03, 23:32
Medlem
nästa gång det står börskrash på aftonbladets löpsedel kan du köpa på dig aktier och sedan glömma dem.
Citera
2012-07-06, 08:47
Medlem
Så här har jag gjort:
50% av kapitalet på ett konto med bra ränta, har 4% just nu.
25% aktier, kör på stabila företag
25% till oväntade utgifter, typ olåst sparkonto.

Att dela upp riskerna är bra, då sover man gott om natten även när börsen går skit
Citera
2012-07-28, 01:57
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Ja så tänker du, jag tänkte olika, skapande av en tråd innebär att man får olika infallsvinklar från olika personligheter...

Påstod jag att han skulle köpa en 7a på Södermalm, NÄ!

Jävla färsking!

Du menar att det inte finns folk som hyr lägenheter i 100k klassen! Du är ju dum i huvudet!

Är du gravt utvecklingsstörd?
Om du på fullaste allvar tycker att det är en bra investering att köpa en lägenhet för ca hundra tusen och hyra ut de då är nog allt hopp ute för dig tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in