Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Absolut! Lycka till!
Du verkar kunna ge enkla och korrekta svar (jämnfört med andra) så jag ställer denna frågan istället för att skapa en ny tråd:
Måste jag stå för fraktkostnaden om jag ska skicka min skärm tillbaks?
Klistrar in konversationen:
Fråga 2012-08-16 21:39
Vet inte var jag skulle placera detta ärende.
Köpte en Fujitsu 27'' SL27T-1LED artikelnr:5013639013 och där är ett pixelfel på den, grön blinkande, ändrar nyans om man ändrar bakgrund och jag undrar vad er policy är angående det? hälsningar
Svar 2012-08-17 11:47
Hej Jonny,
Tack för att du kontaktade oss.
Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.
Svar 2012-08-17 12:01
Hej,
Vi beklagar att din produkt inte fungerar som den ska.
Vi kommer att registrera en service åt dig så fort vi fått svar på nedan, vi ber dig därför att inte skicka in din produkt innan du fått ytterligare instruktioner av oss.
Skriv tillbaka till oss med följande information.
- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt. Vad är fel? Hur yttrar sig felet? När (och hur ofta) uppstår felet?
- Vi ber dig även att kontrollera att du har kopia på din faktura/garantikvitto som du kan bifoga till verkstaden.
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.
- Gäller din reparation en lösenordsskyddad produkt så får vi be er att återkomma med detta lösenord.
OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.
Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.
Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:
1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.
Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
Fråga 2012-08-17 20:24
Jag vill då utnyttja min ångerrätt om det går för sig, redan sålt mina skärmar och sitta utan en i flera veckor går inte för sig.
Svar 2012-08-20 11:19
Hej,
Vi kommer att ordna en reklamation som ger dig antingen pengarna tillbaka eller en ny produkt om reklamationen går igenom.
Skriv tillbaka till oss med följande information.
- Serienummer på din produkt, dessa står ofta på baksidan och börjar med S/N. De står även på produktförpackningen
- Detaljerad beskrivning av problemet / felet på din produkt
- Kontrollera att du har garantisedel / kvitto som ingick i försändelsen ( Utan garantisedeln så kan inte en reparation utföras. )
Om du inte har kvitto / garantisedel, ber vi dig bekräfta din nuvarande adress så vi kan skicka den på nytt.
- Gäller din reparation en lösenordsskyddad produkt så får vi be er att återkomma med detta lösenord.
OBS! Orderbekräftelse eller kontoutdrag för köpet är inte en giltig form av garanti intyg, det är bara garantisedel/kvitto som du fick med produkten som är giltiga.
Vänligen återkom med svar på dessa frågor så hjälper vi dig vidare med ärendet så snabbt som möjligt.
Om felet/ skadan inte täcks av garantin så kommer du erbjudas följande alternativ:
1: Produkten repareras mot en kostnad som bedöms utifrån skadan.
2: Produkten returneras utan åtgärd mot en kostnad vilket avser undersökning och fraktkostnad.
3: Verkstaden skrotar produkten, detta är kostnadsfritt.
Om felet visar sig vara orsakat av en fuktskada kommer alltid alternativ 2 att väljas automatiskt utav verkstaden, då man inte kan garantera produkters funktionalitet även efter reparation. Bedöms produkten vara felfri så kommer den att skickas tillbaka utan åtgärd, och då tillkommer undersökning -och fraktavgift enligt punkt 2 ovan.
Fråga 2012-08-20 16:00
Hej, det har blivit lite missförstånd i ärendet. Eftersom fjorton dagar ännu inte passerat sedan jag fick skärmen vill jag utnyttja min lagstadgade ångerrätt, EJ reklamera den. Vänligen återkom med information om hur returen skall gå till väga.
Svar 2012-08-21 09:06
Hej
Oavsett hur du gör så kan du få pengarna tillbaka.
Men du kan få utnyttja din ångerrätt om du vill!
Vi rekommenderar dig att du skickar in produkten i dess originalförpackning, med innehållande packmaterial för att minska risken för skador. Sätt helst inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
För att påskynda hanteringen utav din retur ber vi dig att skicka med en kopia utav din faktura.
Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen och att den når oss oskadd!
CDON AB
C/O Order Hemelektronik AB
Makadamgatan 14
254 64 Helsingborg
Vi kan i dagsläget inte ta emot paket via Schenker privpak.