• 1
  • 2
2012-06-26, 19:25
Medlem
Någon som vet mer av denna idiot som ska bl.a varit med en Finne och misshandlat hans ex sambo ihop Mattias Andersson

Han försökte spränga ett lägenhetskomplex då han ställt en väska utanför hennes lägenhetsdörr med skarp laddning, men (friades?) För att en till sprängning gjordes när han satt häktad. Då han fick smeknamnet Tibrobombaren.

Har även slagit halvt ihjäl en kille som sagt sig velat smitta tjejer med hepatit C med en Aliminium boll trä ute på gatan. SOm han även det satt för mord försök/dråp försök.

Även en senare tjej han haft dog i "överdos" och hittades i någon sjö om jag inte minns fel.

Denna Mattias är av stort intresse och ALLT som han gjort och alla han förpestat tillvaron från är av intresse då.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=1660747
Citera
2012-07-10, 05:42
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Han ska vara en golbög, kompis tjuv, kvinomisshandlare. Vill veta mer och att andra ska veta vem gubben är. Han bor på Brittgatan 162 använde gallergrind och sekuritas larm på förra lägenheten. Han är en 150 kg fd kriminell som fortfarande försöker på att "flexa" iväg ungdommar. Nu senast har han anmälningar från hans ex. För att han är en idiot. Han följer med på saker som han skyller ifrån sig och g
Sättet folk på flera år. Han är körd. Ett misslyckande med ox hjärta som raggar på sina polares brudar drogar ned dem m.mm

Han sköt två skott mot polisen i tibro men kom undan med våda skott, troligen mördade han sin första tjej som dog i "överdos". Så labil son han är och som hans fd polare beskriver han. Ska försöka ta ut de mesta från tingsrätten och lägga upp. Och är det så att du tror att jag är en idiot och inte ser att du skriver från ett nyreggat konto. Vet inte om det är Mattias själv som spionar som vanligt, isåfall borde du förklara lite så alla kan se vem du är, vad du gjort, vad finnen du gola hette, varför du försökte spränga en av dina ex, varför tjejen därpå dog och nästa anmält dig. Är du bara man nog att piska flickor, nä skjuta mot poliser genom dörren när de inte är beredda vågar du med. Nån liten kille fick höftbenet avslaget med baseboll trä med. Fan vilken hårding. Sen anmäler du små skirar i tibro när de vågar ge svar på tal och byter lägenhet. Paranoid pajas
. Folk har tröttnat på hur du behandlar tjejer, flera i tibro som vill snacka, även utanför. Du grisade dig mot Seb och de kommer inte tillåtas
Citera
2012-07-10, 07:29
Medlem
B-F-F-Bs avatar
http://m.sverigesradio.se/artikel/484020?programId=97
Citera
2012-07-10, 07:57
Medlem
B-F-F-Bs avatar
http://m.sverigesradio.se/artikel/470122?programId=97

http://m.sverigesradio.se/artikel/1661319?programId=97
Citera
2012-07-10, 08:20
Medlem
From.Scratchs avatar
Hej.

Nu ska vi se så jag får detta rätt. För många herrans år sedan hade jag faktiskt en vän som bodde i Tibro, om jag nu minns rätt så bodde hans kompis i en trappuppgång som sprängdes av någon, detta var säkert +10 år sedan om inte mer. Kommer ihåg att jag fick det berättat att någon kille hade varit svartsjuk/förbannad på sin tjej (eller om det var x) och hade släppt ned en dynamitgubbe i brevlådan.
Smällen var så kraftig så gubben som bodde längst ner fick dörren sönderslagen av tryckvågen och enligt polisen var det var ett under att ingen dog.

Detta måste ju vara samma person som trådskaparen skrev om?

Tyvärr är det allt jag kan "bidra" med då vännen sedan länge är utflyttad från byn
Citera
2012-07-10, 08:25
Medlem
Witkos avatar
Har denna Mattias någonsin blivit straffad för något av sina brott? har han kontakter inom rättsväsendet som hjälper honom varje gång han ställer till det?

Vad har han ställt till med sedan 2007, då han anklagades i en knivmisshandel, eller var det han som knivades, det framgår inte riktigt av sverigesradio länken.
Citera
2012-07-12, 01:22
Medlem
B-F-F-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Har denna Mattias någonsin blivit straffad för något av sina brott? har han kontakter inom rättsväsendet som hjälper honom varje gång han ställer till det?

Vad har han ställt till med sedan 2007, då han anklagades i en knivmisshandel, eller var det han som knivades, det framgår inte riktigt av sverigesradio länken.
Han och en finne högg en kille. Vet inte vad han gjort sen muck 2009/2010

Men det är folk efter han, tror att något kommer hända men vad vet jag :P
Citera
2012-07-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-F-F-B
Han och en finne högg en kille. Vet inte vad han gjort sen muck 2009/2010

Men det är folk efter han, tror att något kommer hända men vad vet jag :P

Det var inte Mattias som var anhållen och senare häktad för knivskärningen, dom häktade var 2 finnar Mika Rauhala och Robert Hirvonen.

Tror att Mattias håller sig ganska lugn numera sen han flyttade till Brittgården, inga droger och så längre.
Citera
2012-08-10, 13:01
Medlem
oj..snubblade in här..Hirvonen..länge sen man hörde något om honom. Bytte inte han efternamn till Jansson??

Mattias är för övrigt a born loser.... gick i skolan med honom och han har alltid varit en bråkstake, men tjejer föll för honom av någon orsak för han var väl charmig eller nåt..

Någon som vet namnet på den flickvän som dog av en "överdos"....
Citera
2012-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moirabi
oj..snubblade in här..Hirvonen..länge sen man hörde något om honom. Bytte inte han efternamn till Jansson??

Mattias är för övrigt a born loser.... gick i skolan med honom och han har alltid varit en bråkstake, men tjejer föll för honom av någon orsak för han var väl charmig eller nåt..

Ja flickvännen hette Josefine, bodde i Karlsborg

Hirvonen har aldrig hetat Jansson, han hade dock en halvbror (samma mamma) som brann inne i Mölltorp nån gång i slutet av 90-talet
Citera
2012-08-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moirabi

1. Hon dog ej av överdos
2. De hade gjort slut ett bra tag innan. hon levde ihop med en annan man.
Kul o se hur rykten sprids från öra till öra!
Citera
2012-08-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luret
Kul o se hur rykten sprids från öra till öra!
Mun till mun brukar man nog säga. Öra till öra blir nämligen en ganska intern process utan större spridning.

Varför har i stort sett varje ort på landsorten en mupp likt denna? Där jag växte upp hade vi en snubbe som kallades för fete-benta. Han dog härom året, naturligtvis en tidig död. Skulle vara intressant att höra mer om denna riksmupp från Tibro.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in