En 17-årig pojke uppges ha blivit överfallen av flera gärningsmän på en gård i bostadsområdet. Målsäganden tar sig efter överfallet själv hem och ringer efter ambulans. Det är inledningsvis oklart vilka skador han har fått. Polispatrull skickas till sjukhuset. Ett område kring brottsplatsen spärras av för teknisk undersökning och dörrknackning utförs i området.
Även om det är Rosengård så låter det ju lite suspekt att någon bara blir knivskuren mitt på dan utan orsak. Ligger väl något annat bakom. Någon som vet mer? Gänguppgörelse?
Tippar på gängbråk (med gäng menas då ungdomsgrupper som är lite kaxiga mot varandra och har gått över någon slags gräns, inte stora organiserade kriminella gäng) eller rån som gått lite fel. Men ska bli intressant att se om någon har mer info
– Svennehora, ni är smutsiga, det är några av glåporden som vi har fått höra sedan första dagen. Det är mest ungdomar och barn. Men även vuxna kvinnor och män kan vräka ur sig vad som helst
Ja det skulle ju var intressant att veta etniciteten på både offret och gärningsmännen. Att de sistnämnda är kulturberikare är väl ingen högoddsare direkt men offret kan vara vad som helst.
Vid 15-tiden på tisdagen larmades Malmöpolisen till Bennets väg på Rosengård. Initialt handlade det om misshandel. Istället visade sig att en 17-åring blivit överfallen av tre gärningsmän som knivhuggit honom allvarligt på lekplatsen vid en innergård. Trots skadorna tog han sig hem och ringde 112. Enligt nya uppgifter ska han även ha blivit skalperad. http://avpixlat.info/2012/06/26/17-a...-pa-rosengard/
18 åringen
Det handla om knark och pengar och han blev allvarligt skuren skallen fingrarna jag bor på bennets väg.
Det händer mycket mer än vad bara median tar upp
Ganska fuckt det lugna sig lite grann men det har börjat igen..
Jag kunde inte Citera fick ta det här
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!