Citat:
Ursprungligen postat av jonkarpappa
1/3 på sparkonto med högsta möjliga ränta
1/3 i fond med relativt hög risk
1/3 i fond med relativt låg risk
Till alla er som förespråkar aktiehandel över fonder: Varför inbillar ni er att ni vet någonting som ingen annan vet? Över 90% av de som handlar med aktier anser sig vara bättre än genomsnittet.

Du har fått det om bakfoten. Vi inbillar oss inte att vi vet någonting som ingen annan vet. Vi inbillar oss inte att andra vet något som vi inte vet. Med den utgångspunkten är det ganska uppenbart varför vi inte föredrar att betala ut mäklararvoden som helt saknar koppling till såväl utveckling (performance) och kostnad (cost). Fondsparandet är en mjölkko utan dess like.
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Ska du investera på altiemarknaden, välj Avanza Zero som följer index på börsen utan avgift. Du kommer inte att, utan flera års intresse och studier kunna slå det.
Jag tror själv inte så starkt på börsen de kommande tre-fem åren.
Istället tror jag på fysiskt silver. Köp på tradera "silverstacka" 1 kg. Du kan köpa en per månad. Alternativt köp från libertysilver.ee för att slippa momsen (inom EU).
Silverpriset är nu ca 27 usd per uns, och jag bedömer att det kommer att stiga till 40 usd per und första kvartalet 2013 efter amerikanska presidentvalet.
Mvh Daen
Vilket du säger mot bakgrund av flerårigt intresse och mångåriga studier av silverhandel får vi hoppas?